Forum > Licht

DMX tafel voor laser gezocht

(45 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-7-2005 01:36
Hij heeft in een ander topic al uitgelegd hoe en wat'ie doet. Effecten en zooi kopen, proberen en mee spelen, en weer verkopen. Da's gewoon een hobby. Moet toch kunnen? happy :)
Light Image
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
13-7-2005 07:23
leren leren leren leren, pff wat heb ik er een werk aan laugh :D nee, in principe verhuur ik niks, misschien dat het zo af en toe komt wat jij zegt van dat feestje, ik heb nu nog zat analoge lichten liggen en wil dus dmx eigen maken, waarschijnlijk dat ik een 2e hands scenesetter of showmaster ga kopen, omdat ik die tafel toch wel langer zelf hou niet niet van plan ben te verkopen.

maar ik denk dat ik nu genoeg weet, bedankt jongens!
'let there be light'
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
16-7-2005 11:18
ik ga voor de botex scenesetter DC-1224, omdat hij 2e hands mijn pad heeft gekruist wink ;)
'let there be light'
Boomerang crew s&lStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2007
Laatste: 24-9-2007
Berichten: 2
17-9-2007 22:45
Hey ik kom net op dit forum. Ben dus ook van plans een laser te kopen. Had eerst ergens ene "wanshi" gezien op andere site ;-) maar hoor dus van allerlei kanten dat china qua laser toch niet echt zoooo goed is :-)
Ben dus van plan om een showtec of jb te kopen. Eerder een jb burst of twinbeam, heeft toch al beetje mW groen en rood. Nu qua dmx leek het me op het eerste zicht een scanmaster te kopen maar nu twijfel ik toch over de aankoop van een pc program met bijhorende "usb converter".. Kent iemand hier iets van, of wat kan je zoal aanraden. of heeft er iemand kennis van (prijzen mag tot 500 euro gaan)
En van laser, zit dit ook goed? (tis voor kleinere feestjes (ong 300 pers) en kleine zaaltjes (met veiligheidsvoorschrift al in achting gehouden;-)

greetz pascal ...
Je kan me eventueel altijd mailen op p_bleyen@hotmail.com
Behind every great woman is a man checking out her ass
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-9-2007 22:50
Tja, wat noem jij een laser? Een knipperend groen straaltje dat met wat moeite te onderscheiden is van je parretjes of een lasershow die je als publiek ervaart en niet hoeft te zoeken tussen 't andere licht?

Indien het eerste: Je zit op de goede weg. Indien het tweede: Beter nog wat jaartjes sparen.

Oh ennuh, Showtec en JB Systems zijn net zo hard China-made als Wanshi. Enige verschil is dat de quality-controle van Showtec en JB waarschijnlijk NET even wat meer in orde is dan bij Wanshi.
Light Image
Boomerang crew s&lStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2007
Laatste: 24-9-2007
Berichten: 2
17-9-2007 23:11
Ja paar jaartjes sparen, tis nie dak fuiven ga doen voor 1000den personen, het zijn dus kleinere feestjes. De laser diek heb gezien had was voor €800 ma nu inaanbieding voor 710.
Laser diode: diode pumped solid state laser(DPSS)
Total laser power: 300mW
Green laser: wave length 532nm laser power 100 mw
Red laser: wave length 650nm laser power 200 mw
Laser color: Red Green and Yellow
Power supply AC100~250V 50~60Hz
Scanner speed: ILDA 30K pps Scanning angle:+/- 30 degrees (zeer snelle scanners=vloeiende effecten)
Control mode: Sound/auto-play/DMX512/PC(ILDA standard connector)
DMX channel: 16
Gobos: >128
Feature:
1.Laser Beam show and Animation Show .
2.Support lasershow software. e.g Pangolin Phoenix en uiteraard onze ISHOW software
3.Auto switch between internal program and PC
Effect: Show animation with blanking. pattern can be
rotate or zoomed, dot-line mode ,flash, and so on.

Hiervoor boden ze een 460 euro pc pakket aan... vandaar dus mijn vraag.
Ik weet als ik echt wil gaan "laseren" ik nog wel een jaar of 20 men spaarcentjes opzij kan leggen. Maar dus een jb of showtec leken me wel degelijke lasers, bij deze weet ik het nog niet zo zeker. Ik ga in ieder geval eens naar wat winkels om eens te kijken wat zulke lasers in petto hebben voordak er eentje koop!!!
Behind every great woman is a man checking out her ass

Terug naar forum Reageer (zonder quote)