Twijfel
(94 reacties. Pagina 5 van 10)Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 7-7-2003 17:09 |
1 x bewerkt. Laatst door DJ Tim op 7-7-2003 17:12 Reind schreef: Wel vind ik een SL te duur als je hem tegenwoordig vergelijkt met andere draaitafels en dat is iets wat ik ZELF vind en daar hoef je het echt niet met me eens te zijn. Het zijn tenslotte niet mijn centen die er aan gespendeerd worden. Maar als je zo af en toe is van die jongens hoort die lopen te zeiken over het klikje en het pop up lampje wat snel stuk gaat en over de Pitch range die volgens hun tekort is dan denk ik bij me eigen -> Geloof nu is een keer niet alle verhalen die je hoort maar kijk verder dan je neus lang is en probeer ook is wat anders.Kijk, ik snap best wel dat je geinteresseerd bent in wat er nieuw is en of Technics is een keer een flinke klap op de bek krijgt van een ander want dat wil ik ook altijd maar al te graag weten. Ik test zelf regelmatig nieuwe dj-tools gewoon omdat ik op de hoogte wil blijven van wat er speelt. Maar omdat Technics toch echt de standaard is, zou ik er zelfs niet aan twijfelen om nu 2 goed werkende sl's van 5 jaar oud en toendertijd nieuw aangeschaft weg te doen om vervolgens het risico te lopen dat je nieuwe tt's niet helemaal zijn wat ze zouden moeten zijn. Mij iets te zonde van m'n centen, daarnaast; beter zal altijd de vijand blijven van goed. Denk dat je gewoon als je serieus wil gaan beginnen met dj'en je beter voor standaard kan gaan omdat je dat overal zal tegenkomen. Niettemin, denk dat als mijn sl's op dit moment de geest zouden geven en ik wat nieuws zou moeten aanschaffen ook eerder voor iets anders zou gaan omdat dit voor mij nu interessanter is. Ik kan perfect op sl's draaien en zal dit ook niet snel verleren. Ik heb enkele keren op een TTX1 gedraaid en de eerste mix ging al fantastisch, op een Synq zal ik het dus ook wel kunnen zonder het SL gevoel te verliezen. In dat opzicht is het net als fietsen. Als je het eenmaal kan verleer je het niet. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 28-11-2024 Berichten: 13474 | 7-7-2003 18:27 |
Topic opgeschoond (is nu weer lekker netjes toch??? Houden zo!). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 20:27 |
DJ Tim schreef: Als ik zo bedenk hoe snel je je pdt's wegdeed en nu weer 2x Synq aanschaft, een Xone hebt gehad en nu weer een LPM hebt, denk ik niet dat je het voor het geld zou hoeven te laten om geen sl's te hebben.Kijk, ik snap best wel dat je geinteresseerd bent in wat er nieuw is en of Technics is een keer een flinke klap op de bek krijgt van een ander want dat wil ik ook altijd maar al te graag weten. Ik test zelf regelmatig nieuwe dj-tools gewoon omdat ik op de hoogte wil blijven van wat er speelt. Maar omdat Technics toch echt de standaard is, zou ik er zelfs niet aan twijfelen om nu 2 goed werkende sl's van 5 jaar oud en toendertijd nieuw aangeschaft weg te doen om vervolgens het risico te lopen dat je nieuwe tt's niet helemaal zijn wat ze zouden moeten zijn. Mij iets te zonde van m'n centen, daarnaast; beter zal altijd de vijand blijven van goed. Denk dat je gewoon als je serieus wil gaan beginnen met dj'en je beter voor standaard kan gaan omdat je dat overal zal tegenkomen. Niettemin, denk dat als mijn sl's op dit moment de geest zouden geven en ik wat nieuws zou moeten aanschaffen ook eerder voor iets anders zou gaan omdat dit voor mij nu interessanter is. Ik kan perfect op sl's draaien en zal dit ook niet snel verleren. Ik heb enkele keren op een TTX1 gedraaid en de eerste mix ging al fantastisch, op een Synq zal ik het dus ook wel kunnen zonder het SL gevoel te verliezen. In dat opzicht is het net als fietsen. Als je het eenmaal kan verleer je het niet. Het waren zelfs mijn eerste serieuze draaitafels en ik heb er 3 jaar op gedraaid. En naar mijn idee kian het helemaal niet zoveel kwaad om op wat anders te draaien. En als ik 90% zeker weet van een produkt dat het net zo goed zal presteren en aan mijn eisen zal voldoen waarom zou ik dan niet zo af en toe is overstappen op wat anders? Kijk de SL zie kom ik iedere week wel tegen als ik ergens moet draaien en dat ding ken ik nu onderhand net zo goed als mijn broekzak maar wat als er nou een keer PDXén staan? Die reageren namelijk heel anders als een SL en das wel ff wennen. Nu zal de 1 er sneller aan wennen dan de ander maar het leuke is dat als je veel op verschillende spullen draait je je eigen aanpasingsvermogen ook omhoog helpt. Ik ben er nog nooit op achteruit gegaan naar mijn idee toen ik mijn SL's weg deed en ik ben er ook niet bang voor dat dat zo snel zal gaan gebeuren. Wat dat betreft vraag ik eerst wel een beetje rond voordat ik iets ga kopen en dat zouden meer mensen moeten doen naar mijn idee. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 7-7-2003 21:20 |
Als ik zo bedenk hoe snel je je pdt's wegdeed en nu weer 2x Synq aanschaft, een Xone hebt gehad en nu weer een LPM hebt, denk ik niet dat je het voor het geld zou hoeven te laten om geen sl's te hebben. Moet ik hieruit opmaken dat reind al 2 Synq TT's heeft? of moet je ze nog krijgen, ik dacht dat ze de 17e pas uitkwamen?Vraagje voor Reind: Van welke TT"s ben jij dan gecharmeerd? | |
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 7-7-2003 22:06 |
Reind schreef: Inderdaad het zit niet in het geld dat ik geen SL's heb.Het waren zelfs mijn eerste serieuze draaitafels en ik heb er 3 jaar op gedraaid. En naar mijn idee kian het helemaal niet zoveel kwaad om op wat anders te draaien. En als ik 90% zeker weet van een produkt dat het net zo goed zal presteren en aan mijn eisen zal voldoen waarom zou ik dan niet zo af en toe is overstappen op wat anders? Kijk de SL zie kom ik iedere week wel tegen als ik ergens moet draaien en dat ding ken ik nu onderhand net zo goed als mijn broekzak maar wat als er nou een keer PDXén staan? Die reageren namelijk heel anders als een SL en das wel ff wennen. Nu zal de 1 er sneller aan wennen dan de ander maar het leuke is dat als je veel op verschillende spullen draait je je eigen aanpasingsvermogen ook omhoog helpt. Ik ben er nog nooit op achteruit gegaan naar mijn idee toen ik mijn SL's weg deed en ik ben er ook niet bang voor dat dat zo snel zal gaan gebeuren. Wat dat betreft vraag ik eerst wel een beetje rond voordat ik iets ga kopen en dat zouden meer mensen moeten doen naar mijn idee. Heb alleen altijd moeite met snaaraangedreven rommel. Ik kan het nog een beetje maar niet echt goed meer. Je moet teveel aaien naar mijn gevoel. Verder heb ik laatst op enorme k*t cd-spelers gedraaid waarvan de jog bij de minste beweging agressief uitsloeg en je kon bovendien ook niet zien op hoeveel procent je je pitch had. En met een enorm klein schuifje is dit goed kl**te. Het was dus proberen hem zo goed mogelijk af te stellen en bij corrigeren in de mix tappen met de pitch bend buttons. Ik was toch best wel een beetje trots op mezelf toen ik er een paar nette mixen op kon maken. Maar eigenlijk komt het erop neer dat ik met alles wel kan mixen zolang het maar goed zijn werk doet en het geluid goed is. Ben jij eigenlijk fulltime bezig met dj'en of werk je daarnaast ook nog? Lijkt me dat je toch ergens dat geld vandaan moet halen voor al je spullen? | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 22:14 |
DJ Tim schreef: Ben jij eigenlijk fulltime bezig met dj'en of werk je daarnaast ook nog? Lijkt me dat je toch ergens dat geld vandaan moet halen voor al je spullen?Ik draai best veel en al het geld gaat op een aparte rekening -> Van dat geld betaal ik platen - en gear dus vandaar dat ik het me kan veroorloven. Voorlopig nog tenminste -> Ik woon nu namelijk rete goedkoop en woon niet samen o.i.d. En daar komt nog is bij dat ik boven mijn werki (restaurant) woon en je begrijpt dus wel dat ik nooit thuis eet en nooit zelf koffie zet ;) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 22:19 |
Dacide schreef: Als ik zo bedenk hoe snel je je pdt's wegdeed en nu weer 2x Synq aanschaft, een Xone hebt gehad en nu weer een LPM hebt, denk ik niet dat je het voor het geld zou hoeven te laten om geen sl's te hebben. Moet ik hieruit opmaken dat reind al 2 Synq TT's heeft? of moet je ze nog krijgen, ik dacht dat ze de 17e pas uitkwamen?Vraagje voor Reind: Van welke TT"s ben jij dan gecharmeerd? Maar van welke draaitafel ben ik gecharmeerd -> Nog steeds van de TTX1. De looks van dat ding zijn gewoon ongelofelijk en ik geloof echt dat als men de moeite even neemt om de arm opnieuw te ontwerpen je echt een nieuwe standaard zou hebben in dj land. Die draaitafel is namelijk qua looks geweldig maar het is zo zonde dat ze van die stomme fouten hebben gemaakt. Mocht ie ooit nog is een keer helemaal in orde komen dan zal ik geen seconde twijvelen en de TTX in huis nemen. | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 7-7-2003 22:26 |
Reind schreef: Ik koop mijn spullen van het geld wat ik als dj verdien (en daar mag ik niet over klagen). Van mijn normale loon doe ik de alledaagse dingen en dat geld zal ook nooit uitgegeven worden aan dj gear of platen.Ik draai best veel en al het geld gaat op een aparte rekening -> Van dat geld betaal ik platen - en gear dus vandaar dat ik het me kan veroorloven. Voorlopig nog tenminste -> Ik woon nu namelijk rete goedkoop en woon niet samen o.i.d. En daar komt nog is bij dat ik boven mijn werki (restaurant) woon en je begrijpt dus wel dat ik nooit thuis eet en nooit zelf koffie zet ;) | |
THeFLyZoNeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-5-2003 Laatste: 5-7-2005 Berichten: 82 | 7-7-2003 22:34 |
De looks zegt ook niet alles. Reind je gaat een zinloze discussie aan. Het is gewoon een feit dat Technics "de beste" zijn. Uiteraard gaat de techniek de laatste paar jaren zo snel dat het op dit moment moeilijk te bepalen is wie of wat nou het beste is. Het theater waar ik werk draait al een flink aantal jaren. Toch willen de mensen niet geloven dat wat er nu hangt dus niet meer zo nieuw is. Het ziet er namelijk nog "als nieuw" uit. En het werkt allemaal nog perfect. Daarmee wil ik zeggen dat met heel veel dicipline je een apparaat jaren lang kan mee laten gaan met nagenoeg geen slijtage o.i.d. (of het nou een technics is of niet). Ik heb in de hoek nog ergens 2 ontzettend ouwe draaitafels staan. Merk is niet meer te lezen. wel staat er op de trafo dat ie uit 77 komt. De draaitafels doen het nog perfect. ze hebben 15 jaar lang in een jongeren soos gestaan. Het enige nadeel is dat de platters aan een soort van veren ophangt zodat je bij een kleine draai van de hand (cue'en) de naald laat springen. Maar de techniek is nog in prima staat. De bediening zit in een apparte controler zoals de CDspelers nu hebben. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je elk ding jaren lang kan mee laten gaan. Als je er maar goed mee omgaat. Dat een Technics langer mee gaat dan een dap of een gemini dat weet iedereen. | |
FF Quote-less | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 7-7-2003 22:56 |
THeFLyZoNe schreef: De looks zegt ook niet alles.Reind je gaat een zinloze discussie aan. Het is gewoon een feit dat Technics "de beste" zijn. Uiteraard gaat de techniek de laatste paar jaren zo snel dat het op dit moment moeilijk te bepalen is wie of wat nou het beste is. Het theater waar ik werk draait al een flink aantal jaren. Toch willen de mensen niet geloven dat wat er nu hangt dus niet meer zo nieuw is. Het ziet er namelijk nog "als nieuw" uit. En het werkt allemaal nog perfect. Daarmee wil ik zeggen dat met heel veel dicipline je een apparaat jaren lang kan mee laten gaan met nagenoeg geen slijtage o.i.d. (of het nou een technics is of niet). Ik heb in de hoek nog ergens 2 ontzettend ouwe draaitafels staan. Merk is niet meer te lezen. wel staat er op de trafo dat ie uit 77 komt. De draaitafels doen het nog perfect. ze hebben 15 jaar lang in een jongeren soos gestaan. Het enige nadeel is dat de platters aan een soort van veren ophangt zodat je bij een kleine draai van de hand (cue'en) de naald laat springen. Maar de techniek is nog in prima staat. De bediening zit in een apparte controler zoals de CDspelers nu hebben. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je elk ding jaren lang kan mee laten gaan. Als je er maar goed mee omgaat. Dat een Technics langer mee gaat dan een dap of een gemini dat weet iedereen. Laten we het dan verder gezellig houden en er niet meer over praten. Ben het overigens erg met je voorbeelden eens, en dat Technics na 24 (?) jaar nog steeds in iedere respectabele club staat zegt toch meer dan alleen een beetje marketing en nostalgie. Verder vind ik de TTX1 een mooi apparaat, ziet er mooi uit en ik vind het echt heel jammer van die arm. Verder is hij namelijk rulend. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest |