Forum > Newbie Forum

Dap AX versus Dap K-serie(s)

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SaschaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2007
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 20
31-3-2007 22:57
Hoi SebasVD (ik weet niet hoe je zo'n quote moet doen), wordt de AX-serie niet meer geproduceerd? Dat vind ik wel heel raar want ik zie ze nog overal te koop staan. En ik wil toch heel graag binnenkort een AX-12 kopen. En het zou wel dom van ze zijn als ze die dan niet meer produceren want volgens mij worden ze wel goed verkocht. Laatst heb ik in een winkel de AX-12 beluisterd en die man zij niks over dat ze niet meer geproduceerd worden. Maar de X-serie wordt toch nog wel geproduceerd? Die is ook wel heel mooi, maar wel iets duurder.
Het kan maar niet hard genoeg gaan!!!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
1-4-2007 01:59
AX wordt niet meer gemaakt, maar highlite heeft er nog een paar in een schuurtje staan. (Lees: een hele voorraad nog ;-).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SaschaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2007
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 20
1-4-2007 09:06
Maar als ik bijvoorbeeld bij google 'Dap AX-12' in typ, dan krijg ik nog heel veel sites die de AX-serie verkopen. New-line verkoopt ze ook nog. Ik heb ff bij Highlite gekeken, en ik zie dat de RW-serie is vernieuwd, ben ook wel benieuwd hoe deze er zal uit zien(foto's niet beschikbaar).
Het kan maar niet hard genoeg gaan!!!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-4-2007 10:36

Sascha schreef:

Hoi SebasVD (ik weet niet hoe je zo'n quote moet doen), wordt de AX-serie niet meer geproduceerd? Dat vind ik wel heel raar want ik zie ze nog overal te koop staan. En ik wil toch heel graag binnenkort een AX-12 kopen. En het zou wel dom van ze zijn als ze die dan niet meer produceren want volgens mij worden ze wel goed verkocht. Laatst heb ik in een winkel de AX-12 beluisterd en die man zij niks over dat ze niet meer geproduceerd worden. Maar de X-serie wordt toch nog wel geproduceerd? Die is ook wel heel mooi, maar wel iets duurder.
Ik ben net terug van Frankfurt 2007, en gisteren ben ik ook nog een aantal Chinese fabrikanten tegengekomen, ook die van de AX-series. Ik heb een leuk gesprek gehad met de Chinezen aldaar. Die Chinees heeft me zo'n beetje de geschiedenis van de fabriek en technologie uitgelegd. In de tijd dat de AX-series werden gebouwd, kochten zij de componenten in van o.a. Eminence (Guangzhou) en P-audio. Kwaliteit van deze speakers zijn redelijk tot goed. Later zijn ze zelf speakers gaan maken. Hiervan hebben zij de Thiele Small parameters zelf in de hand alsook de keuze van het maken van high drivers. Vandaaruit is de X-series ontstaan die meer rendement heeft, hoger belastbaar vermogen en ook een beter geluidskwaliteit, met name die van de hoge tonen. Verder vroeg ik me af waarom ondanks eigen productie speaker units de boxen wat duurder waren. Dit had te maken met de materiaalkosten zelf die omhoog gegaan is, maar ook omdat de kwaliteit wat hoger is. Dit heb ik met de opendag bij Highlite in September 2006 kunnen beamen.

Feit is wel dat de X-series veel langer geproduceerd kunnen worden omdat de fabrikant minder afhandelijk is van derden.

Wat de K-series betreft: deze waren vanaf 5 jaar geleden al erg populair terwijl de prijs ook (nog steeds) heel goedkoop is. Kwaliteit is ook constant gebleven en er zijn op het filter en high driver na geen modificaties doorgevoerd. De eerste generatie high driver tezamen met het filter had een wat harder klankbeeld.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)