Forum > Muziek

Gekopieerde cd's: problemen bij de douane?

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-3-2007 20:28

big bang schreef:

mapje met illegale cd's in handbagage, rest bij je platen vervoeren.
Heb meerdere malen zowel van familie als van pro-DJ's gehoord dat bagage te laat aankwam of zomaar "kwijt" was. Knap lullig als je als DJ naar het buitenland wordt gehaald. Lekker als handbagage dus.
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
1-3-2007 20:30

JeroenVDV schreef:

Heb meerdere malen zowel van familie als van pro-DJ's gehoord dat bagage te laat aankwam of zomaar "kwijt" was. Knap lullig als je als DJ naar het buitenland wordt gehaald. Lekker als handbagage dus.
Ik heb bewust geschreven "bij de rest vna je platen", omdat de discussie of die als handbagage of gewone bagage meeging al eerder was gevoerd.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MenjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2006
Laatste: 8-3-2007
Berichten: 7
8-3-2007 15:11
het gaat bij dus altijd om compilatei CD's die ik zelf brand en niet zozeer om een hele CD inclusief gekopieerde inlay....

Ik krijg de indruk dat ik me geen zorgen hoef te maken als je kunt zeggen dat je de originelen thuis hebt liggen en daarnaast... Downloaden kan ook legaal en die zal je toch op een CD moeten kunnen zetten........
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
11-3-2007 11:13
Ik was gisteravond op een verjaardag waar een aantal douaniers rondliepen, wat denk je wat hun gespreksonderwerp was?
"Kan je me van die film een kopietje maken?"
"Weet jij hoe je die copieerbeveiliging omzeilt?"

Heren zijn dus zo hypocriet als de pest, zou me niks verbazen als alle in beslag genomen cd's gewoon in de privé collectie terecht komen. Toen ik ook vertelde dat ik (bijna) niet met gecopieerde cd's werkte stonden ze me heel raar aan te kijken.

Misschien helpt een eerlijk gezicht met de opmerking "ik heb alle originelen thuis" wel het beste.
Lost in Music
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-3-2007 13:48

dewazige schreef:

Heren zijn dus zo hypocriet als de pest, zou me niks verbazen als alle in beslag genomen cd's gewoon in de privé collectie terecht komen. Toen ik ook vertelde dat ik (bijna) niet met gecopieerde cd's werkte stonden ze me heel raar aan te kijken.
Moah, da's werk en prive gescheiden houden. Vind ik weinig hypocriet aan. Anders vind ik het worden zodra (wat nog wel eens gebeurt) er zo nodig zwart betaald moet worden aan de DJ op een feestje van belastingdienst o.i.d.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-3-2007 14:03

JeroenVDV schreef:

Anders vind ik het worden zodra (wat nog wel eens gebeurt) er zo nodig zwart betaald moet worden aan de DJ op een feestje van belastingdienst o.i.d.
En wat is daar anders aan?
Dat is immers een privé feestje van de "heren" zelf.
Dus ook dat valt onder privé en werk gescheiden houden.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-3-2007 20:49

KVM schreef:

En wat is daar anders aan?
Dat is immers een privé feestje van de "heren" zelf.
Dus ook dat valt onder privé en werk gescheiden houden.
Ik doelde op personeels/bedrijfs-feesten van de "heren".
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-3-2007 22:22

dewazige schreef:

Heren zijn dus zo hypocriet als de pest, zou me niks verbazen als alle in beslag genomen cd's gewoon in de privé collectie terecht komen.
Wat een aantal heren privé doet of laat hoeft niet representatief te zijn voor het volledige publieke orgaan de douane. Bovendien doen dergelijke generaliseringen niets af aan het feit dat mensen zich aan regels dienen te houden.

De conclusie dat in beslag genomen materiaal zomaar bij douaniers thuis belandt lijkt me al helemaal nergens op gebaseerd.

dewazige schreef:

Misschien helpt een eerlijk gezicht met de opmerking "ik heb alle originelen thuis" wel het beste.
Dat helpt als het de waarheid is. wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-3-2007 22:52

JeroenVDV schreef:

Ik doelde op personeels/bedrijfs-feesten van de "heren".
Ik ook wink ;)
Een personeels of bedrijfs feest valt echter niet onder hun "dagelijkse" werkzaamheden.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-3-2007 23:50

KVM schreef:

Een personeels of bedrijfs feest valt echter niet onder hun "dagelijkse" werkzaamheden.

Martin.
Nee, maar die feesten worden vaak wel betaald door het bedrijf. En als het dan zwart wordt betaald, is het wel behoorlijk hypocriet.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)