Forum > Newbie Forum

dj-set ter ondersteuning live act?

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SLiN 45Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2007
Laatste: 10-12-2007
2-2-2007 12:23
inderdaad, maar waar het mij om gaat is het kunnen scratchen tijdens de optredens
de producties zullen idd op cd gebrand worden en afgespeeld op een cd speler, maar niet op ééntje van 909,- laugh :D

dre, bedankt voor de wel zeer snelle reactie happy :)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
2-2-2007 15:11
Nogmaals: ik weet niet hoe lang je al bezig bent met scratchen of turntablism maar het is echt niet zo dat je gewoon een stel platendraaiers / cdx'en koopt en meteen een live optreden volscratcht... Misschien toch wat meer op het mixen en jugglen met je eigen beats richten? Daarbovenop zou ik ook nooit als producer/artist twee draaitafels kopen als je toch je eigen beats wil gaan gebruiken. Je moet toch ooit ook eens wat kunnen mixen of aan elkaar hangen??
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SLiN 45Standaard Lid
Sinds: 28-1-2007
Laatste: 10-12-2007
2-2-2007 15:41

teknoknights schreef:

Nogmaals: ik weet niet hoe lang je al bezig bent met scratchen of turntablism maar het is echt niet zo dat je gewoon een stel platendraaiers / cdx'en koopt en meteen een live optreden volscratcht...
Dit is ook echt de bedoeling niet, de bedoeling is er af en toe een aantal scratches door heen te gooien. Wat ik mischien nog niet helemaal duidelijk gemaakt heb, tijdens een optreden, de rapper is de 'hoofdact', de dj is 'bijzaak'.

teknoknights schreef:

Misschien toch wat meer op het mixen en jugglen met je eigen beats richten?
Natuurlijk zal ik daarmee beginnen, maar de bedoeling is dat er tijdens de optredens af en toe een aantal scratches doorheen komen. Met de tijd zal ik me meer gaan richten op het turntablism. De rede dat ik toch meteen voor een fatsoenlijke set ga, is dat ik nu lang genoeg in het muziekwereldje zit om te begrijpen dat het beter is één keer een hoge investering te doen, dan maar aan te blijven kloten met amateuristische zooi. Ik heb vroeger een klein setje gehad (2 JB Systems Q20D's + Gemini PS 626i), waar ik altijd hiphop op gedraaid heb dus enige ervaring heb ik reeds met mixen

teknoknights schreef:

Daarbovenop zou ik ook nooit als producer/artist twee draaitafels kopen als je toch je eigen beats wil gaan gebruiken. Je moet toch ooit ook eens wat kunnen mixen of aan elkaar hangen??
Daar heb je absoluut gelijk in, en nu maak je me dus weer aan het twijfelen. De rede dat ik voor draaitafels wilde gaan, is 'de nostalgie' ervan. De CDX gedraagt zich mischien als een draaitafel, het is wel een oerlelijk ding. Bovendien, de investering is toch ook een stuk lager als je tt's koopt. Je kunt zeggen, een cd'rtje kost maar 0.50 tegenover een stuk vinyl van op zn minst 10,-, maar ik ben zelf ook artiest en ben dus niet van plan dat soort dj te gaan worden.

bedankt iedereen voor het meedenken, ik ga er nog goed over nadenken, wellicht is het toch verstandiger om voor 2 cdx'en te gaan.
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
4-2-2007 07:31

SLiN 45 schreef:

en nu staat hij in deze review niet genoemd bij de Super-OEM Draaitafels, terwijl hij er in deze vergelijkingstabel wel tussen staat als Super-OEM tafel.
Goed dat je het zegt, zal ook dat morgen even mee nemen als ik er in ga editten. De review is één van de best gelezen items op de site (het best gelezen met inmiddels 96091 pagina impressies (en das dan vanaf na de server problemen en hack aanval)) en moet links en rechts nog wel een beetje bijgeschaafd worden.

Morgen een "vrije" dag dus dan kan er het één en ander weer onder handen genomen worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
5-2-2007 12:01

Reind] schreef:

Morgen een "vrije" dag dus dan kan er het één en ander weer onder handen genomen worden.
Reind, het volgende, de engelse versie *(ik wilde je even mailen over wat typo's) lijkt niet echt te werken(en geen link op de .nl?)...laat je deze schieten of is dat iets tijdelijks?
p.s. de url is .com he?
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)