Forum > Newbie Forum

Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het??

(61 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
BaseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2003
Laatste: 10-9-2003
Berichten: 40
5-6-2003 22:11
nou Snake, sorry , maar je geeft geen goed advies

wat Roland betreft hebben ze de laatste 5 jaar niks meer gepresteerd op gebied van Synth gebied

en ja, ik weet het , want sedert ze begonnen zijn met de canvas serie , gebasseerd op de E70 , hebben ze alles in een ander kastje gestoken met dezelfde klanken
schande , schande

Behalve de nieuwe Synth's en aanverwanten zijn ze niet goed mee met de huidige tijd

dat kan dus niet gezegt worden van Yamaha, waldorf, nord-lead , oberheim, moog, enz...

en aan die jongen wil ik zeggen die de vraag stelde ?

kijk nou even naar die website die ik opgegeven heb, ga een winkel binnen die op de hoogte is van deze systemen , of anders kom je naar Belgie laugh :D laugh :D
hier heb ik een adres, die al jou problemen kan oplossen en er voor zal zorgen dat jou 2000 euro goed zal besteed worden zonder dat je achteraf met een kater zit van al die zogezegde en zogenoemde ??????????????
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-6-2003 20:29

base schreef:

wat Roland betreft hebben ze de laatste 5 jaar niks meer gepresteerd op gebied van Synth gebied
Ja kijk, dat wist ik dus niet.
Natuurlijk kan ik ook niet ruiken welk keyboard Woei heeft.

Maar als een toestel midi-uit heeft, wil dat toch zeggen dat er in het betreffende apparaat een midi klok zit die andere apparaten kan sturen? Of heb ik het mis?? Waarschijnlijk wel, anders had je anders gereageerd.

Maar je hebt wel gelijk.
Wil je daarmee ook zeggen dat alles wat ik daar getypt heb nonsens is? Want zo komt het wel over. Al wat ik wilde doen was iemand een helpende hand toereiken.

Ik ging ervan uit dat Woei intelligent genoeg is om het allemaal nog eens na te trekken in de winkel. Zo zou ik het toch doen, en Woei waarschijnlijk ook.

Het zal wel duidelijk zijn wie hier de expert is betreffende sythesizers en dergelijke.
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
6-6-2003 23:39

base schreef:

kijk nou even naar die website die ik opgegeven heb, ga een winkel binnen die op de hoogte is van deze systemen , of anders kom je naar Belgie laugh :D laugh :D
hier heb ik een adres, die al jou problemen kan oplossen en er voor zal zorgen dat jou 2000 euro goed zal besteed worden zonder dat je achteraf met een kater zit van al die zogezegde en zogenoemde ??????????????
no problemo, ben Belg laugh :D
BaseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2003
Laatste: 10-9-2003
Berichten: 40
7-6-2003 05:30
Snake, alle synth's , keyboards , modules , digitale mengtafels, effecten enz... die de laatste 10 tot 15 jaar zijn gemaakt zijn uitgerust met midi

als je met software werkt op je P.C ( apple ) zoals de meest bekende : emagic , cubase, VST enz... heb je een midi toestel nodig die dient als splitter SMPTE sync enz... en aangesloten wordt op de parallepoort of tegenwoordig USB ! ja de tijd staat niet stil en het is moeilijk te volgen !!

dit is moeilijk in een paar woorden uit te leggen vanwege de complexiteit van MIDI
vandaar dat ik al zei om te gaan informeren bij een dealer in Belgie ( mag hier geen reclame maken ) maar ik heb mijn informatie !!

en ik ga mijn eigen niet profileren als kenner op synth. gebied , maar heb toch al het ene en het andere onder mijn vingers gehad v.b.
prophet5, oberheim OB 8 , jupiter 8 en dan de laatste synth's van de jaren 2000

maar goed wink ;) wink ;)

jou bedoelingen zijn goed , maar ik zou mij persoonlijk meer laten informeren als je een advies geeft happy :)

wat die midi out betreft heeft eigenlijk niks te maken met een clock maar met 0 letjes en 1 tjes, en vandaar uit stuur je dus jou modules enz...
en juist , laugh :D ze zijn bijna allemaal uitgerust met een clock ( sync )
dit heeft alles te maken met synchronisatie naar andere modules als de desbetreffende synth's patterns en frases kunnen doorsturen naar de modules
MOEILIJK MOEILIJK , echt waar !!!!!


MIDI en aanverwanten is zo moeilijk dat zelfs de fabrikanten er niet wijs uit geraken sad :( sad :(
jaja, ik heb het zelf meegemaakt sad :(
heb ooit een midi probleem gehad met een synth. waarvan ik geen merk ga noemen ( anders ben ik de lul ) en de fabrikant himself kon het zelf niet oplossen sad :( sad :(
waar zijn we dan mee bezig angry angry

de groeten base laugh :D laugh :D
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
16-6-2003 17:23

ME schreef:

Een leuk programma om je eigen tracks te maken. (En veel meer mogelijkheden heeft dan Magix Music Maker) is orion. Ik heb zelf een demo gedownload van www.synapse-audio.com. Dit programma is echt geweldig (wel ingewikkeld sad :( ) en heeft zeer veel mogelijkheden.
Ik heb de hele versie en zelfs nu snap ik er heen hol van :)
Maarre ik gebruik Reason2 en dat roeleert echt. Geen tracker nee (zoals FruityLoops, wat ik dan weer niet snap :P)....
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
16-6-2003 17:27
Ik heb zelf jaaaaaren met Fasttracker gewerkt.
Trackers zijn in het begin een beetje ruk om mee te werken misschien maar
zeker de moeite van het proberen waard EN.... meestal zijn ze gewoon gratis!

Kijk hier voor verschillende trackers en virtual synths etc: www.maz-sound.com/ Nou inderdaad, zoals ik al zei. Zooveel mogelijkheden.
Een doorsnee track van mij: 2 samplers, 1 a 2 mixers, 6 drumcomputers, 4 synthesizers, 10 delays, 6 reverbs en naar believen effecten als distortion, flangers, chorus...
Als je dit zou moeten kopen, dan ben je echt veeel geld kwijt :(
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
16-6-2003 17:29

DJ Ardo schreef:

Magix wordt geleverd met een hele kluit samples die je zo kunt gebruiken. Verder kun je natuurlijk iedere andere sample gebruiken. Op internet is natuurlijk erg veel te vinden.

Vergeleken met vele andere pakketten kost Music Maker natuurlijk helemaal niets.

Ik heb laatst zelf wat Magix software gekocht (aanbieding bij V&D) en ben best tevreden over de mogelijheden die deze software biedt.
Je kunt met deze software best wat moois produceren. Ik denk dat in veel gevallen de eigen creativiteit beperkter is dan de gebruikte software.
Hou maar op over Magix. hehe. ik kocht het in 2000, de zgn V2000 versie. Ik heb het 5 keer gebruikt en ging verder met FT2. Dat was toen....
Ik ben niet weg van pre-loops. Ja ik gebruik ze na enig timestretchen weleens in wat traxx daar niet van, maar magix is leuk voor de jongsten onder ons.
Ze hebben daarentegen vast ook goede programma's om te rippen en recorden, maar de music maker vind ik persoonlijk niets.
VibezStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 12-8-2003
Berichten: 1
25-6-2003 18:25
Ik gebruik al ongeveer 8 jaar Impulse Tracker, werkt een stuk fijner dan die Magix zooi. Het leukste is dat je niet met knip en plak werk muziek maakt, maar je net als bij FT gewoon alles zelf bouwt. Sample een paar mooie samples en veel plezier

Ik heb nog een oud onafgemaakt nummertje online staan:

home.hetnet.nl/~indica1/it/tothemax.zip
Wie geen platen draait, draait meestal niks...
DJ_ZeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 2-2-2004
Berichten: 1
2-2-2004 13:45
Met musicmaker natuurlijk, het beste als je net begint. Ik zelf maak remix met een filmpie eronder das echt vet... razz :p
Musicmaker rulezzzz... ;D
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
2-2-2004 16:05
music maker is weer erg laag, ik zou meer met fruityloops of reason oid beginnen, als je het dan leuk vind kun je nog altijd op hardware overstappen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)