Forum > Newbie Forum

welke mixer? turntable

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
28-11-2006 23:28
Goeiedag.

ik ben helemaal nieuw tot het dj gebeuren, en ik weet eigenlijk niet zoveel hoe of wat.
nu was mijn vraag, wat voor mixer ik het beste kan nemen.
er werd mij van newline aangeraden om een set te kopen, namelijk deze: /v/14267
alleen wat zijn bijvoorbeeld belangrijke kenmerken voor een goeie mixer die ook past bij mijn style?
voornamelijk wil ik gaan scratchen, en mixen(oa hardstyle/trance)
ik zelf zat er aan te denken om gewoon zelf samen te stellen, als iemand mij wat leuks kan aanraden ben ik al blij:)

mijn budget ligt rond de 700 euro, voor 2 draaitafels en een mixer.
en weet toevallig iemand hoe ik mijn mixes op kan nemen rechtstreeks naar de computer?

mvgr,
Daan
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-11-2006 00:37
1 x bewerkt. Laatst door Teknoknights op 29-11-2006 14:21
Over mixer en draaitafel:

1) Staar je zeker niet blind op dat "scratchwerk" en zo. Als je hardstyle/hardtrance/hardhouse, ... wil gaan draaien moet je geen DMC turntablism truucjes gaan doen. Het zou dus ook onzinnig zijn om een speciale mixer aan te schaffen om te gaan scratchen (bv. Ecler HAK, sommige Vestax, ...) Conclusie: afhankelijk van het aantal kanalen een leuke mixer zoeken. Ik neem aan dat je wil beginnen met twee draaitafels (zoals je aangeeft in je post). Omdat ik echter bij de meesten merk (was bij mij ook zo) dat je na een tijdje al gauw eens een derde kanaal of zelfs een vierde in gebruik wil nemen is het eigenlijk altijd handig om daar al meteen op in te spelen door te zorgen dat je eerste mengpaneel meer dan twee kanalen heeft. (Mijn favoriet in een mooie prijsklasse is bijvoorbeeld de JB Systems MX4. Als je iets duurder wil gaan: Reloop RMX 40DSP (maar dan wordt het al een beetje passen als je nog alles binnen je budget wil hebben))Een drie kanaals mengpaneel waar ik geen ervaring mee heb maar wel een Dré's Choice heeft in de webshop is de American Audio Q-D6. (Dré's Choice = soort van goedkeuring die alleen producten met een sterke prijs-kwaliteit verhouding krijgen)

2) Draaitafels ... Niet teveel over twijfelen! Zeker voor een OEM gaan. "OEM" is de verzamelnaam voor enkele draaitafels die net hetzelfde in elkaar steken maar wel ieder een verschillend merk (en prijskaartje!) hebben. Voorbeelden: Akiyama Acura, Synq Xtrm1, ...
Dit zijn héél goede draaitafels. (evenaren (of overtreffen) zelfs de wereldstandaard Technics SL1200's)

Opname van setjes: Reind heeft daar een heel mooi topic over geschreven die terug te vinden is op aboutdj.nl (tik daar eventjes "Audacity" in de zoekrobot of "set opnemen" en je zult tot in de puntjes geïnformeerd zijn!)

Veel succes met je keuze.
En tenslotte: Ik heb je tamelijk wat informatie gegeven.(komt omdat ik in een typ-bui ben wink ;) )Als je nog meer informatie wil over de toestellen die ik je aanraadde of over soortgelijke vragen van mensen die met dezelfde beginnersvraag zaten dan moet je linksboven toch zeker eens de zoekfunctie proberen. Werkt heel makkelijk en je zult schrikken van de hoop informatie die je op je kop krijgt wink ;) Over de meeste dingen is namelijk al heel wat gezegd.

hier nog even de links + prijzen van de Akiyama Acura's (draaitafels) en American Audio Mixer:

www.new-line.nl/v/12683
www.new-line.nl/v/14266
totaalprijs: 755 euro.
Is iets over je budget.. Weet ik.

Indien 700 euro echt de ultieme grens is moet je eens kijken naar de "promotie-setjes" zoals deze:
www.new-line.nl/v/14267
www.new-line.nl/v/14268
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 09:08
Hey, vriendelijk bedankt voor je reactie!, ik heb al wat gekeken op het dj forum, en ook al wat gezocht, zo ben ik op welke draaitafel moet ik kopen gekomen en de techtalk hier op newline.

maar jij raad mij 2x die draaitafel aan plus een mixer, volgens mij is dat toch echt 750 euro, niet 850 euro ;p.
op een andere verkoop winkel in nederland verkopen ze deze https://www.recess.nl/info.asp?Info=36521&desc=Reloop-RP-6000-MK5-Silver-Turntable

de reloop 6000mk5
ze zijn daar slechts 295 euro, zou ik dan niet 2x van zulke kopen en dan de american audio mixer?.

dus ik neem ook aan dat de american audio mixer geschikt is voor mij.

vriendelijk bedankt.
Daan
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
29-11-2006 09:20

mcr schreef:

op een andere verkoop winkel in nederland verkopen ze deze https://www.recess.nl/info.asp?Info=36521&desc=Reloop-RP-6000-MK5-Silver-Turntable

de reloop 6000mk5
ze zijn daar slechts 295 euro,
Komt alleen nog wel 19% BTW bij. Lezen en goed opletten is een kunst natuurlijk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 10:03
ach ja bedankt :), dan hou ik het toch maar lekker bij new line : ).
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-11-2006 14:24
Ja sorry! Ik zie ook net dat ik een grote rekenfout gemaakt had! In dat geval: zeker zeker zeker akiyama acura's kopen en geen reloops. Dat is die vijftig euro over je budget meer dan waard!
Waarom?
1)Ze benaderen dichter de officiele standaard in clubs (technics) dus dat maakt het makkelijker om je dan ook aan te passen als je ergens gaat draaien.

2) ze zijn meer "waardevast" omdat de OEM draaitafels een goede reputatie hebben opgebouwd in het dj-milieu. Populairder dan dat setje met Reloops.

3) Ze zijn ook gewoon beter... razz :p

Groeten
Joris
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
29-11-2006 14:28
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 29-11-2006 14:48

teknoknights schreef:

2) ze zijn meer "waardevast" omdat de OEM draaitafels een goede reputatie hebben opgebouwd in het dj-milieu. Populairder dan dat setje met Reloops.
Schrijf dat maar op je buik (daarbij doel ik met name op het "populairder dan" stukje). De RP-4000 is populairder (bij mij tenminste) dan alle andere draaitafels bij elkaar geteld. Prijs is acceptabel EN als je niet op een RP-4000 kunt mixen dan komt dat omdat je gewoonweg niet kunt mixen. De ideale instapper dus. Doordat hij een stuk goedkoper is dan een Super OEM of een SL val je je, na een jaar, ook minder een buil aan de afschrijving bij 2e hands verkoop (van 219 naar 150 is nu eenmaal minder dan van 350 naar 250).
3) Ze zijn ook gewoon beter... razz :p
Absoluut. Laat daar zeker geen misverstand over zijn ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
29-11-2006 14:32
Dat "clubstandaard"-verhaal vind ik bij cd-spelers al erg twijfelachtig, maar bij draaitafels is het helemaal larie. Iedereen die op een SL-1200 kan werken kan dat met 5 minuten of minder gewenning ook op een OEM of op wat voor andere fatsoenlijke draaitafel dan ook.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 16:07
Oke, dus de beste die ik kan nemen als beginner zijn gewoon de reloop 4000?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
29-11-2006 16:09
Nee, zo eenvoudig is het verhaal niet. Er is geen "dit moet je doen" oplossing. Het hangt er vanaf wat je ervoor over hebt, hoe groot je de kansen inschat dat het een bevlieging is, hoeveel pijn het doet als je na een jaar ontdekt honderden euro's weggegooid te hebben etc. etc. En die afwegingen kunnen niet voor iedereen hetzelfde zijn aangezien de situaties van personen enorm verschillen.

Dus het beste is het om het voor JEZELF allemaal op een rijtje te zetten en rustig te plussen en minnen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)