Forum > Newbie Forum

Starting Equipment + Accesoires

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Localhost1985Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-11-2006
Laatste: 27-2-2007
Berichten: 6
22-11-2006 08:13
Yo,

ik ga eind deze maand mijn eerste draaitafel kopen.
na enig opzoekwerk hier op het forum leek de Reloop RP-4000 M3D de beste keus.
dat is dan ook de draaitafel waar ik voor ga gaan.
verder wou ik nog enkele zaken bij bestellen, maar daar wou ik eerst nog enige vragen over stellen.
ik heb geen topic gevonden dat een antwoord op mijn vraag kon geven, dus opende ik maar een nieuw ...

over de zaken die bij de Reloop RP-4000 M3D bijgeleverd worden had ik nog enkele vraagjes:

* in een heleboel topics op het forum staat er dat er een OMB-5 element bij geleverd wordt. echter op de webshoppagina van de 4000 M3D staat dat er een Reloop Battle Pack element bijgeleverd wordt. Welke is het nu? razz :p
ik heb ook wat opgezocht over andere elementen, en ik ben nog aan het twijfelen of ik er meteen een Ortofon Concorde Pro Zilver bij zou kopen ... (ik wil nl voor 95% mixen, zelden scratchen).
kopen of niet?

* er wordt volgens de webshop ook een slipmat bijgeleverd.
van welk materiaal is deze (vilt of neopreen) gemaakt, en is dit een goede slipmat voor het meeste mixwerk?
of koop ik beter een bij vanuit de webshop die mee rgeschikt is voor het alledaagse mixwerk?

* zijn alle nodige kabels bij de draaitafel bijgeleverd, of dien ik er nog apart te kopen?
ik heb btw al een mengpaneel en de nodige cinch kabels.

* verder wou ik de speling op m'n draaitafel laten verwijderen (want ik heb er toch nog geen verstand van razz :p), en een stofkap bijkopen (jaja, ik onderhou m'n spullen graag laugh :D).

zowiezo goede keuzes?

thx
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
22-11-2006 11:36
Bij de RP-4000 S staat, in de webshop, de volgende tekst:
Let op: Wordt, zolang de voorraad nog strekt, geleverd inclusief Ortofon OMB-5 element! De laatste zending is namelijk voorzien van Reloop Battle Track elementen.
Die tekst komt natuurlijk te vervallen als we alleen nog maar RP-4000 S'jes hebben met Battle Track elementen, net zoals die tekst is komen te vervallen bij de RP-4000 (zwart) toen we alleen nog maar uitvoeringen hadden met Battle Track.

Maar voor de zekerheid vermelden we nog steeds een extra regel bij de zwarte versie:
Let op: Wordt geleverd inclusief Reloop Battle Track element!
Niet zozeer omdat we dol zijn op typwerk maar JUIST om aan te geven dat er onlangs iets gewijzigd is!!!

Bij informatie in fora dien je ALTIJD rekening te houden met de tijdgeest. De info klopt op het moment van schrijven maar hoeft op een later tijdstip niet meer te kloppen. Dit komt op mij ZOOOO logisch over dat ik mezelf bijna voor gek verklaar dat ik het hier nog een keer uitleg.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Localhost1985Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-11-2006
Laatste: 27-2-2007
Berichten: 6
22-11-2006 12:15
thx voor het ophelderen van deze issue Dré happy :)

wil er iemand voor de rest iets kwijt over die slipmats en elementen ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
22-11-2006 15:35
Over de Battle Track elementen kan ik kort zijn. Ik vind het eeuwig jammer dat ze dit nodig vonden. OMB-5 was (zeker nadat je de standaard naald verving door een Pro reservenaald) ronduit prima. Idem voor de Stanton 500 die er nog een tijdje op gezeten heeft. Maar dat ding waar ze nu zelf mee gekomen zijn... Zie dat maar als een "thuisbrengertje". Dan zul je dus, waarschijnlijk, na verloop van tijd volledig nieuwe elementen gaan kopen.

Slipmatten zijn prima, niets mis mee (vilt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Localhost1985Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-11-2006
Laatste: 27-2-2007
Berichten: 6
22-11-2006 16:37
thx voor de info Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-11-2006 10:06
Waarom niet een maandje doorwerken?
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Localhost1985Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-11-2006
Laatste: 27-2-2007
Berichten: 6
23-11-2006 18:37
mja ...

ma dan kan ik ook daarop nog een maandje oorwerken en de SL1200 kope :P

nuja, dit wordt mijn eerste tafel, ik ben er wel vrij zeker van dat het me allemaal aanstaat.
mix al 2 jaartjes op pc, heb een deftig mengpaneel enzovoort ...

wie zou wat doen ?

thx
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
27-11-2006 14:21

localhost1985 schreef:

mja ...

ma dan kan ik ook daarop nog een maandje oorwerken en de SL1200 kope :P

nuja, dit wordt mijn eerste tafel, ik ben er wel vrij zeker van dat het me allemaal aanstaat.
mix al 2 jaartjes op pc, heb een deftig mengpaneel enzovoort ...

wie zou wat doen ?

thx
Als je zeker weet dat het je aan gaat staan zou ik toch echt voor die sl1200 gaan hoor! Bewezen kwaliteit en ze werken gewoon erg fijn! Kunnen tegen een stootje en zijn gewoon super stevig!

Ik ben ook begonnen met twee numark draaitafeltjes maar heb deze uiteindelijk toch verkocht en technics sl1200's ervoor teruggekocht. Ben blij dat ik dit gedaan heb en heb er achteraf spijt van dat ik niet gelijk door heb gespaard voor twee technics sl120's!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
27-11-2006 14:29

vanniekerk schreef:

localhost1985 schreef:

mja ...

ma dan kan ik ook daarop nog een maandje oorwerken en de SL1200 kope :P

nuja, dit wordt mijn eerste tafel, ik ben er wel vrij zeker van dat het me allemaal aanstaat.
mix al 2 jaartjes op pc, heb een deftig mengpaneel enzovoort ...

wie zou wat doen ?

thx
Als je zeker weet dat het je aan gaat staan zou ik toch echt voor die sl1200 gaan hoor! Bewezen kwaliteit en ze werken gewoon erg fijn! Kunnen tegen een stootje en zijn gewoon super stevig!

Ik ben ook begonnen met twee numark draaitafeltjes maar heb deze uiteindelijk toch verkocht en technics sl1200's ervoor teruggekocht. Ben blij dat ik dit gedaan heb en heb er achteraf spijt van dat ik niet gelijk door heb gespaard voor twee technics sl120's!
= crap tov de superoem vind ik, je kan op een "super OEM" tt net zo goed uit de voeten, een technics draait zelfs net wat minder stabiel. Tenzij je ook wil gaan verhuren, technics id household name natuurlijk .
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
27-11-2006 14:55
Ik post alleen mijn bevindingen, ikzelf ben erg tevreden over mijn technicsjes en zoals al zo vaak gezegd: Het is een keer een investering waar je de rest van je leven plezier van kan hebben.
Doordat ze zo stevig zijn gaan ze ook goed mee on the road wat ik ook een groot voordeel vindt. Ik heb wel eens gelezen dat er forumleden hier zijn die hun technicsjes al 10 jaar hebben en waarbij ze het nog steeds goed doen.

Ik baseer mijn keuze dus niet alleen op geluid en manier van draaien (het uit de voeten kunnen met..) maar ook qua degelijkheid en stevigheid.

Het kan natuurlijk zijn dat de topic starter hier helemaal geen waarde aan hecht (nooit zijn tt's mee gaat nemen). In dat geval zou ik misschien ook wel (als ik niet een al te groot budget had) voor oems gaan! happy :)
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)