Forum > Algemeen Forum

Flightcase voor JBL JRX-125

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
13-11-2006 15:13
@jeroenvdv:
Met hoezen zat ik eigenlijk te denken aan zelf maken. Als je nou eens op de markt stevige katoenen (of iets anders) stof koopt, dat dubbel doet en daartussen van dat watterig spul doet (wat bijvoorbeeld in een slaapzak zit, dat kan je ook gewoon op zoiets kopen) dan heb je best iets netjes volgens mij. Beetje omzomen, dubbel stikken, knippen en spelden en je komt een heel eind!

Ik heb voor mijn K115's hoezen gekocht (hier bij dré) die hetzelfde idee hebben (was te lui om ze zelf te maken, ze stonden zo mooi in de shop).

Ik weet niet hoe goed jij kunt naaien (LEES: naaimachine) maar anders kun je misschien een beroep doen op je moeder of tante of misschien zelf oma?
samen met mijn moedertje heb ik bijvoorbeeld een erg net afrokdoekje gemaakt compleet met klitteband e.d.

Namen van echte leranciers van deze op maat te maken hoezen moet ik je helaas schuldig blijven............
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
13-11-2006 15:21
Dank voor je antwoord.

Echter, het gaat om hoezen voor mijn schotten, die nogal wat wegen. Ben bang dat katoen of iets dergelijks het niet gaat houden. Zal echt stevig (nep)leer ofzoiets moeten hebben.

Naaien kan m'n moeder als de beste, met d'r coupeuse-opleiding-dingesen laugh :D
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
13-11-2006 15:33
Tentzeilmakerij misschien? Ben alleen bang dat die niet iets zwarts voor je hebben.
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
13-11-2006 15:42

JeroenVDV schreef:

vanniekerk schreef:

Vervolgens kan je er een hoes voor maken en die erover doen die de kast zelf beschermd.
Het is maar een idee.......
Heb jij enig idee waar ik (zwarte) hoezen op maat kan laten maken? Moet stevig materiaal zijn, tegen een stootje van iets (scherps) kunnen, etc. Beetje nepleer-achtig dus.
Jup, hier in de buurt verschijndene zijlmakeijen voor o.a. aanhangwagens, die zullen dit vast ook kunnen maken. Heb laatst de hele meuk afgebeld voor ringen+verstevigingen in backdrops wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
13-11-2006 16:43
Of spijkerstof nemen. Is zeer stevig, zeker wanneer je het dubbel neemt. Verder neem ik aan dat je niet het hele gewicht van je schotten op de hoezen laat rusten? Voor je schotten een kistje met wielen maken lijkt mij geen overbodige luxe, kist zonder deksel die half hoog is voor de schotten lijkt mij voldoende.

fotootje van mijn hoezen tbv de subs. https://www.mijnalbum.nl/Foto=3AQBKL7K
en eentje zonder de hoezen: https://www.mijnalbum.nl/Foto=GWFJYFC8

de hoeken zijn allemaal dubbel uitgevoerd..zowel stiksels als spijkerstof
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
13-11-2006 19:57
Ik geloof dat de flightcase afdeling van Holland-PA ook echte speaker-hoezen op bestelling maakt. Ik heb echter geen idee ofdat dit alleen is voor de bij hun gekochte systemen of bij een minimum afname. Je kunt ze eens bellen.
Maar dat is MIJN mening...
MaaartenStandaard Lid
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
13-11-2006 20:29

vanniekerk schreef:

@jeroenvdv:
Met hoezen zat ik eigenlijk te denken aan zelf maken. Als je nou eens op de markt stevige katoenen (of iets anders) stof koopt, dat dubbel doet en daartussen van dat watterig spul doet (wat bijvoorbeeld in een slaapzak zit, dat kan je ook gewoon op zoiets kopen) dan heb je best iets netjes volgens mij. Beetje omzomen, dubbel stikken, knippen en spelden en je komt een heel eind!
Volgens mij wil Jeroen liever een stevige hoes, dan een winter jas;).
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
13-11-2006 21:11
vind dat spijkerstof eerlijk gezegd eigenlijk geen porum, maar da's wellicht persoonlijk?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VanniekerkStandaard Lid
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
14-11-2006 08:30
@maarten:

Dat kan ik begrijpen. Dit was ook meer de budget oplossing omdat ik denk dat zeilmakerijen een flinke rekening zullen presenteren. Toch denk ik dat je op deze manier iets redelijk stevigs kan maken hoor! Misschien dat de hoezen minder lang meegaan maar goed, daar is de prijs dan ook naar.

Ik kan me wel voorstellen dat jeroen iets goeds wil hebben en dat hij bereid is hier geld voor uit te trekken. In dat geval zijn de andere adviezen beter inderdaad!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
14-11-2006 13:36
miss ziet het er niet het allermooist uit Nee. maar bescherming bied het, ik ben nu geen honderden euro's kwijt voor een stel flightcases die ook nog eens te zwaar zijn. En het functioneert. Ach en wat moet er goed uitzien?? Wie ziet het?? De speakerkasten blijven er wel netjes en behoorlijk uitzien, en daar gaat het uit eindelijk om. Deze hoezen en speakers zijn minimaal al 100 keer meegeweest en zien er nog steeds zo uit als op de foto. Dus voor mij hebben zij net dat beetje meerwaarde allang waargemaakt.
En ik kan hier nog wel hele andere dingen opnoemen die er niet uitzien. Hierover is nagedacht, met zorg uitgevoerd en voldoet aan hetgeen ik ervan verwacht had. En het gaat er toch om dat je speakers, meubel of schotten er goed uit blijven zien?? dat is je visitekaartje, niet die nette Blauwe "JASSEN" om de speakers.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)