Forum > Muziek

Jouw Top-10

(54 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
8-11-2006 11:56

KVM schreef:

Het is een kwestie van feeling met je publiek hebben.
Mijn top 10 bestaat niet.
Ieder feest heeft een andere top10, bedoel je?
Ander soort mensen, andere muziek interesses.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
8-11-2006 12:09

Groovelover schreef:

Inderdaad, geen feest is gelijk.

Ik had overigens de post ge-edit (kleine toevoeging)
Als je je publiek erbij betrekt is het zelfs mogelijk dat je de hele tent met K3 op zijn kop krijgt. (afhankelijk van jou aanpak)
Nu is K3 slechts een voorbeeld, maar je zal versteld staan wat je met een microfoon en een beetje inzet kan doen.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
8-11-2006 12:51

Groovelover schreef:

Ik spreek uit ervaring dat het pas tegen een uur of 22.00 vol begint te lopen. Je houdt het publiek warm met wat oudere hits en af en toe een hedendaagse knaller ertussendoor. Op een gegeven moment ga je de hedendaagse top 40 erbij pakken. Het laatste half uur, wanneer hoop bruggers toch al weg zijn, ga je wat meer richting de housekant a la Roog, Erick E en Fedde.

Kwa opbouw zit het dan wel goed, denk ik.
Als een feest om 8 uur begint gaat bij mij rond 9 uur het dak eraf na een "voorprogramma" met iets oudere Top40/R&B. Vanaf de knaller(s) waarmee de avond is "geopend" met een kleine aankondiging van de show/DJ/LJ, ga ik vaak door richting de "hippe" top-40 waarbij lekker gedanst kan worden maar het iets rustiger aan gaat. Dan kun je weer opnieuw naar een climax toewerken, enzovoorts.

Als je het goed aanpakt gaan de laatste bruggers het laatste half uur niet weg, en hoef je ook niet om 22:00 pas een volle zaal te verwachten.

Hangt natuurlijk sterk af van de school waar je staat.
Light Image
GrooveloverStandaard Lid
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
8-11-2006 12:57

JeroenVDV schreef:

Hangt natuurlijk sterk af van de school waar je staat.
De school waar Gizzy het over heeft heb ik zelf ook gezeten. Vandaar dat ik zeg dat het pas rond een uur of 10 begint vol te lopen.
Bruggers gaan niet weg in de zin van slechte muziek, maar meer omdat er de volgende ochtend weer vroeg gevoetbalt moet worden wink ;) .
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
Vince LindersStandaard Lid
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 3-11-2008
8-11-2006 14:02

KVM schreef:

Groovelover schreef:

Als je je publiek erbij betrekt is het zelfs mogelijk dat je de hele tent met K3 op zijn kop krijgt. (afhankelijk van jou aanpak)
Nu is K3 slechts een voorbeeld, maar je zal versteld staan wat je met een microfoon en een beetje inzet kan doen.

Martin.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Als je het op een leuke manier brengt, dan kun je heel veel draaien. wink ;)
[off] leuk voorbeeld met K3 laugh :D [/off]
Dus..
Tomvz20Standaard Lid
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
8-11-2006 19:22

KVM schreef:

Groovelover schreef:

Martin.
k3 - ya ya yippie hebk laatst nog een hele feestschuur mee op z'n kop gekregen. en iedereen maar uit z'n dak gaan. wat een avond was dat. als de opbouw maar goed is en de sfeer zit er lekker in kun je als goeie dj zelfs met k3 de tent plat krijgen
DJbooths (dot) nl
GoeieGastStandaard Lid
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
8-11-2006 21:06

Groovelover schreef:

Hou er rekening mee dat dit een school in Larrrren betreft, waar het gemiddelde publiek imo niet zit te wachten op hardcore.
Zelden iemand een plank zó zien misslaan!

Juist op Laar en Berg (meer dan andere Gooische scholen) is de vraag naar hardcore groot. Vorig feest bleek dat omdat de 'grote' jongens hier zo van uit hun dak gingen dat de bruggers meegingen en het voor jong en oud leuk was. Op Laar & Berg bestaand namelijk een grotere relatie tussen de kleintjes en de grootjes daar de grootjes meegaan als begeleider op de kampen van de kleintjes, even ter info.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Mark_dabombStandaard Lid
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
8-11-2006 21:40
Het leven van een DJ is ook niet makkelijk laugh :D Sommige scholen gaan van de Partysquad helemaal los, terwijl bij andere scholen de zaal dan juist leegloopt.

Soms is het gewoon ook niet meer leuk hoor, dan heb je een groep 'harde muziek' liefhebbers (hardrock, hardcore) en een groep 'zwarte muziek' (reggaeton, bubbling,rap). Als je dan een nummer draait uit het eerste genre komt de laatste groep klagen en vice versa. Je kan nog zoveel achter elkaar draaien (zelfs 'blokjes' van één nummer), het mag allemaal niet baten sad :(

En voor 70's disco hoef je ze daar al helemaal niet wakker te maken razz :p
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
9-11-2006 09:24
Ok, even een rectificatie dan maar... het is inderdaad zo dat dit soort publiek lekker kritisch is. En het is ook zo dat de ene groep (meestal de jongens) houden van hardere house en de andere groep (vrouwvolk) van R&B, regeaton, bubbling etcetera. En inderdaad, groep 1 begint direct te klagen als je iets voor groep 2 draait en vice versa. Top 40 doet het altijd wel goed, maar dan alleen de dansbare platen (bob sinclair, shakira). Verder is mijn ervaring dat zo'n beetje iedereen tegelijk binnenrolt in het eerste uurtje, maar ik doe ook maar een paar schoolfeesten per jaar dus ben geen expert.

Voor wat betreft het feit dat alle feesten verschillend zijn...mwah. Ik draai voornamelijk op bruiloften en bedrijfsfeesten en dat is toch wel voor een behoorlijk groot deel hetzelfde repertoire bij elk feest.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
9-11-2006 15:16

YourLiVe schreef:

Voor wat betreft het feit dat alle feesten verschillend zijn...mwah. Ik draai voornamelijk op bruiloften en bedrijfsfeesten en dat is toch wel voor een behoorlijk groot deel hetzelfde repertoire bij elk feest.
... Komt omdat in de 70's/80's stijl niet dagelijks platen bijkomen.. laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)