Forum > Geluid

Stanton 303 & 304 pitchfout??

(78 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2006 11:14
Mischien dat je je eens wat drukker moet gaan maken over het mixen zelf in plaats van uit proberen te leggen waarom het volgens jou niet klopt. Het begint een beetje een verhaal zonder einde te worden waarbij ik me net als sommige anderen een beetje af aan het vragen ben of je in vredesnaam wel weet wat alles in houd.

Daarnaast mischien een keer een idee om deze knop /forum/img/ic_e.gif te gaan gebruiken in plaats van telkens een nieuw bericht te posten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Clone-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 21-6-2007
Berichten: 18
31-10-2006 12:24

Reind schreef:

Mischien dat je je eens wat drukker moet gaan maken over het mixen zelf in plaats van uit proberen te leggen waarom het volgens jou niet klopt.
Ik was er al bang voor.
Ik sta eigenlijk ook stom verbaasd, we hebben zo'n beetje alles gedaan wat gevraagt en geadviseerd word.
Toch blijven er een aantal mensen zeggen dat het aan het mixen ligt (wat me overigens in het begin van het topic ook wel kon voorstellen gezien de onduidelijkheden).

Maar nu, na het testen 2 indentieke tracks (originele cd's), het vervangen van de C.303 voor een andere cd speler.
Het opsturen van de cd speler naar de leverancier die er vervolgens door de fabrikant een nieuw loopwerk in laat zetten, dit lost tevens de problemen op!! toch wanneer de keylock aangezet wordt spelen de problemen.
En dan wordt er nog gezegt het ligt aan de manier van mixen.

Ik heb het ID dat we op deze manier nooit gelijk gaan krijgen, wat overigens erg jammer is aagezien het lijkt dat er best veel mensen zijn die last/identieke problemen hebben van hun C303.
Ik wil graag het topic op een correcte wijze wordt behandeld, het lijkt nu meer op een ja - nee - ja - nee spelletje.

Dre kan jij vertellen wat we precies kunnen doen om het zeker te weten waar het probleem nu ligt, zodat jij overtuigd bent dat het aan de hardware ligt, want ik krijg een vermoeden dat er steeds weer dingen verzonnen worden om het de Dj te verwijten, no offence.
bOOm
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
31-10-2006 13:15

Clone-one schreef:

Ik was er al bang voor.
Ik sta eigenlijk ook stom verbaasd, we hebben zo'n beetje alles gedaan wat gevraagt en geadviseerd word.
Toch blijven er een aantal mensen zeggen dat het aan het mixen ligt (wat me overigens in het begin van het topic ook wel kon voorstellen gezien de onduidelijkheden).
De bijgeluiden die je hoort in de hiervoor genoemde track (bij het aanzetten van key lock) zijn het resultaat van de beperkingen van time stretching/master tempo. Heeft niets met een loopwerk te maken of zelfs met het merk maar heeft alles te maken met het feit dat je geluid niet in tijd uit elkaar kunt trekken zonder dat dit consequenties heeft in het frequentiedomein. Time stretching komt erg ver MAAR bijgeluiden zijn altijd het resultaat.

Als jij nu voorstelt dat jouw speler na het vervangen van het loopwerk perfect kan time stretchen dan is dat gewoonweg een onmogelijkheid!
Ik wil graag het topic op een correcte wijze wordt behandeld, het lijkt nu meer op een ja - nee - ja - nee spelletje.
Kom aub niet met dit soort dingen (anders donder ik absoluut het topic op slot).

Wat is er volgens mij aan de hand?

- De eerste reeks spelers had inderdaad problemen (overigens andere problemen dan frame skipping). Die problemen zijn vrij rap opgelost (en zeker niet aan de orde bij de huidige spelers).

- Frame skipping wordt veroorzaakt door het gebruik van CD-R discs die niet goed gelezen kunnen worden.

- Time stretching heeft z'n beperkingen en zal bijgeluiden geven (zoals een dubbel klinkend laag).

Wat is in bovenstaande volgens jou niet correct?
Dre kan jij vertellen wat we precies kunnen doen om het zeker te weten waar het probleem nu ligt, zodat jij overtuigd bent dat het aan de hardware ligt, want ik krijg een vermoeden dat er steeds weer dingen verzonnen worden om het de Dj te verwijten, no offence.
Ik heb tot nog toe één klant die klaagt over een niet stabiel werkende C.303. Die klant heb ik verzocht de speler naar mij op te sturen, inclusief een CD waarbij de klacht zich voordoet. Overigens heb ik (nu 3 weken verder) de speler nog steeds niet ontvangen en ook niet van de klant gehoord dat hij hem verzonden heeft (kan dus wellicht zijn dat hij er achter is gekomen dat z'n probleem iets anders was (...)).

En problemen die anderen hebben (anderen als in personen die hun speler elders hebben aangeschaft): Ik heb geen tijd om support te bieden op producten die elders zijn aangeschaft. In dat geval kun je je dus wenden tot de winkel waar je het apparaat hebt aangeschaft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Clone-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 21-6-2007
Berichten: 18
31-10-2006 13:30

Dré schreef:

De bijgeluiden die je hoort in de hiervoor genoemde track (bij het aanzetten van key lock) zijn het resultaat van de beperkingen van time stretching/master tempo. Heeft niets met een loopwerk te maken of zelfs met het merk maar heeft alles te maken met het feit dat je geluid niet in tijd uit elkaar kunt trekken zonder dat dit consequenties heeft in het frequentiedomein. Time stretching komt erg ver MAAR bijgeluiden zijn altijd het resultaat.
Okee dat is duidelijk.

Het probleem is dus wel opgelost nadat er een nieuw loopwerk in ingebouwd.
Gezien deze problemen hiervoor ook speelde zonder dat de keylock stond.

Of is het daar iemand niet mee eens?
bOOm
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
31-10-2006 13:44

Clone-one schreef:

Okee dat is duidelijk.

Het probleem is dus wel opgelost nadat er een nieuw loopwerk in ingebouwd.
Gezien deze problemen hiervoor ook speelde zonder dat de keylock stond.

Of is het daar iemand niet mee eens?
Laat eens een bestand horen waarin het probleem zich voordeed zonder dat keylock aanstond! Zolang je dat niet geeft kan niemand het wel of niet met je eens zijn. Dat zou namelijk hetzelfde zijn als dat ik nu aan jouw vraag of de rechtermuur van mijn kantoor wel of niet te donker is (ik vind van niet maar jij kan geen idee hebben zonder die muur te zien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Clone-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 21-6-2007
Berichten: 18
31-10-2006 13:53

Dré schreef:

Clone-one schreef:

Okee dat is duidelijk.

Het probleem is dus wel opgelost nadat er een nieuw loopwerk in ingebouwd.
Gezien deze problemen hiervoor ook speelde zonder dat de keylock stond.

Of is het daar iemand niet mee eens?
Laat eens een bestand horen waarin het probleem zich voordeed zonder dat keylock aanstond! Zolang je dat niet geeft kan niemand het wel of niet met je eens zijn. Dat zou namelijk hetzelfde zijn als dat ik nu aan jouw vraag of de rechtermuur van mijn kantoor wel of niet te donker is (ik vind van niet maar jij kan geen idee hebben zonder die muur te zien).
Daar heb je volkome gelijk in, maar dat valt nu moeilijk aan te tonen, aangezien er dus een ander loopwerk ik zit, en wij niet eerder op het ID zijn gekomen een track te sturen of te uploaden.

Maar van uit onze visie, wij zijn niet anders gaan mixen nadat de betreffende cd speler naar de fabrikant is gegaan, dus voor ons is het probleem opgelost, en dat is in eerste instantie natuurlijk het belangrijkste.

Maar misschien een ID voor andere personen die dezelfde problemen ondervinden om inderdaad een track op te sturen/te uploaden.
bOOm
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2006 14:06
Voor zover ik op de diverse fora zou kunnen zien is er echter niemand met hetzelfde probleem, ik ben ze in ieder geval niet tegen gekomen en heb de klacht ook nog niet van iemand anders gehoord.

Ook op het forum van AboutDJ waar nogal wat C.303 en C.304 gebruikers zitten heb ik het probleem nog niet eerder voorbij zien komen en ook tijdens mijn eigen tests met de C.304 ben ik het probleem niet tegen gekomen (wel een andere bug waarbij je heeeeeeeeel erg je best moet doen om hem boven water te krijgen).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
31-10-2006 14:40
Zou het niet kunnen dat behalve een nieuw loopwerk ook de software is ge-update?
Overigens vind ik het wel vreemd dat je al keylock/mastertempo bijgeluiden hoort bij 0,7% pitch.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
31-10-2006 16:01

Victor schreef:

Overigens vind ik het wel vreemd dat je al keylock/mastertempo bijgeluiden hoort bij 0,7% pitch.
Heb je de sample afgeluisterd?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
31-10-2006 16:44
Ja. Ik hoorde weinig bijzonders, maar ik weet dat aan de crappy speakers die in de tft zijn ingebouwd. Ik zal thuis nog eens luisteren. Maar ik nam voor het gemak even aan dat er inderdaad iets aan de hand is.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)