Forum > Geluid

Pioneer CDJ 1000 MK2

(105 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
Jeroen GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2002
Laatste: 10-3-2008
Berichten: 46
16-6-2003 15:54
Pfoei, even proberen dingen samen te vatten...

Het loopwerk in de CDJ-1000 heeft wel een basis in de computertechnologie. Het is een multispeed loopwerk. Waar de grens precies ligt is moeilijk te zeggen.

Een importeur maakt zelf de keuze op welke manier een toestel te updaten is. Dit kan van verschillende dingen afhangen : politieke redenen, evt. kosten die een bepaalde manier van updaten heeft, oid. Pioneer voor de huidige producten gekozen voor een hardware matige manier van updaten. Ik zie dat er veel wensen zijn voor het updaten via een CD. Dit signaal zal ik doorgeven op de eerst volgende product-meeting. Het is al eens eerder op tafel gekomen, maar het kan geen kwaad dit te blijven herhalen.

De CDJ-1000 is NIET te updaten naar een MK2.

Waar de exacte verschillen in zitten zou ik op dit moment niet kunnen opnoemen, want de service-manuals zijn er nog niet.... Hardwarematig zijn er in ieder geval al de volgende wijzigingen : het hele jogwheel (echt een onwijze verbetering kwa feeling met scratchen en pitch-bend), helderdere oplichtende knoppen, ander display in jogwheel, pitch ander bereik (dus ook een ander hoofd-display). En zo zullen er ook nog wel de nodige wijzigingen zijn in de electronica denk ik....

Ik zal hier nog eens posten als ik vanavond of morgen een complete vergelijkingskaart online heb staan.
You'll find me @ djresource
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-6-2003 18:26

Jeroen G schreef:

Pfoei, even proberen dingen samen te vatten...

Het loopwerk in de CDJ-1000 heeft wel een basis in de computertechnologie. Het is een multispeed loopwerk. Waar de grens precies ligt is moeilijk te zeggen.

Een importeur maakt zelf de keuze op welke manier een toestel te updaten is. Dit kan van verschillende dingen afhangen : politieke redenen, evt. kosten die een bepaalde manier van updaten heeft, oid. Pioneer voor de huidige producten gekozen voor een hardware matige manier van updaten. Ik zie dat er veel wensen zijn voor het updaten via een CD. Dit signaal zal ik doorgeven op de eerst volgende product-meeting. Het is al eens eerder op tafel gekomen, maar het kan geen kwaad dit te blijven herhalen.

De CDJ-1000 is NIET te updaten naar een MK2.

Waar de exacte verschillen in zitten zou ik op dit moment niet kunnen opnoemen, want de service-manuals zijn er nog niet.... Hardwarematig zijn er in ieder geval al de volgende wijzigingen : het hele jogwheel (echt een onwijze verbetering kwa feeling met scratchen en pitch-bend), helderdere oplichtende knoppen, ander display in jogwheel, pitch ander bereik (dus ook een ander hoofd-display). En zo zullen er ook nog wel de nodige wijzigingen zijn in de electronica denk ik....

Ik zal hier nog eens posten als ik vanavond of morgen een complete vergelijkingskaart online heb staan.
Thanx voor de info, ben behoorlijk wat wijzer geworden. Ff nog een vraagje: misschien een vreemde vraag, maar omdat er inderdaad behoorlijk doelgroep is voor updaten via cd.. denk je dan niet dat Pioneer ten opzichte van Denon voor nieuwe gebruikers die nog niet weten of ze een Pioneer of Denon willen aanschaffen, eerder voor een Denon gaan omdat ze softwarematig kunnen updaten?
Kostentechnisch is dit natuurlijk interessanter omdat de updates van Denon tot nog toe gratis zijn. Dit zou dan voor Pioneer resulteren in een dalend marktaandeel.

Als ik zelf zou mogen kiezen zou ik echter Pioneer nemen omdat ze voor mij lekkerder werken. Maar ja, cd's zijn voor mij (nog) niet interessant.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MelvinvgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2002
Laatste: 5-1-2008
Berichten: 17
17-6-2003 18:56

Jeroen G schreef:

Ik zal hier nog eens posten als ik vanavond of morgen een complete vergelijkingskaart online heb staan.
Check onderstaande URL voor een vergelijking van de CDJ-800 met de CDJ-1000 en de 1000MKII

www.djsounds.com/hardware/pdf/cdj-1000mk2-compare.pdf
JohanzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-7-2003
Laatste: 31-7-2003
Berichten: 1
31-7-2003 23:06
maar hoe zit dat nou met jog shuttle vergelijking? is het nou beter of slechter dat CDJ1000 en cdj1000mkII zwaarder gaan, of is lichter van CDJ 800 beter?

volgens tabel zijn die van 1000 en mkII zelfde, maar is dat echt zo? heeft iemand beide in handen gehad?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-8-2003 01:00

johanz schreef:

maar hoe zit dat nou met jog shuttle vergelijking? is het nou beter of slechter dat CDJ1000 en cdj1000mkII zwaarder gaan, of is lichter van CDJ 800 beter?
Ik vind zelf de cdj-1000 iets te zwaar qua jog. Het is goed te doen maar als ik hier 8 uur solo op zou moeten mixen weet ik niet of het me nog zou bevallen.

Ik geef dus meer de voorkeur aan een iets lichtere jog. Je kan niet echt spreken van slechter of beter denk ik, maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Jeroen GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2002
Laatste: 10-3-2008
Berichten: 46
5-8-2003 18:26
Jogwheel van de MK2 gaat soepeler dan het jogwheel van de CDJ-1000, maar draait niet zover door als je hem een backspin geeft als de CDJ-800. Eigenlijk de gulden middenweg. Ik ga helemaal voor het jog-gevoel van de MK2, maar dit is misschien persoonlijk. Ik ken genoeg mensen die zweren bij het jogwheel van de CDJ-800 (hoewel de meeste daarvan nog geen MK2 hebben gevoeld)
You'll find me @ djresource
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-8-2003 18:43
Tsja, die mk2 is echt creme de la creme op het cd-speler gebied. Ik heb zelf nog nooit een Axis 8 of 9 in handen gehad maar wel de DN-s5000 en vind de Pioneer veel overzichtelijker.
Het is tot nog toe de beste speler waar ik mee gewerkt heb (de mk1 dan, mk2 nog niet gecheckt).
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
5-8-2003 18:49

DJ Tim schreef:

Tsja, die mk2 is echt creme de la creme op het cd-speler gebied. Ik heb zelf nog nooit een Axis 8 of 9 in handen gehad maar wel de DN-s5000 en vind de Pioneer veel overzichtelijker.
Het is tot nog toe de beste speler waar ik mee gewerkt heb (de mk1 dan, mk2 nog niet gecheckt).
heb de axis 8 wel es gezien, niet mee gedraaid maar beetje zo gevoeld hoe dat gaat, maar mij lijktie niet fijn, die knoppen zijn rubber en lijken mij helemaal niet goed snel in te drukken. maargoed, hij heeft wel veel functies..
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-8-2003 18:57
Rubberen knoppen hoeven niet per definitie slecht te zijn, er zijn een heleboel dubbele spelers die rubberen knoppen hebben en die heel fijn werken.
En ja, die functies lijken me echt leuk om een keer uit te proberen. Volgens Dre kun je weer totaal andere dingen met een Axis die op een Pioneer niet kunnen, maar de Pioneer zal kwalitatief het uiteindelijk wel winnen van de Axis' spelers omdat de ophanging bij Pioneer erg goed is (mag ook wel voor dat geld!)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
5-8-2003 21:15

DJ Tim schreef:

Rubberen knoppen hoeven niet per definitie slecht te zijn,
nee dat bedoel ik ook niet! sorry als ik dat idee heb gewekt. het lijkt me alleen wat lastig als je heel precies moet zijn, maargoed, ik weet er het fijne niet van laugh :D
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)