Forum > PC related Forum

Logo ontwerpen

(287 reacties. Pagina 15 van 29)
Moderator(s): Dré
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
12-8-2006 11:57
als ik de logo's van tnt en van naffie naast elkaar leg en ik op basis daarvan zou moeten bepalen wie ik inhuur zou ik, zou Naffie inhuren.
Waarom?

Proffessioneler logo.

lijkt meer tijd en werk ingezeten te hebben,, die zal er dus ook wel geld voor hebben.
En wie hebben er geld?
juist de drive-in die goede feesten wegzet.

Zo zou ik denken als klant.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-8-2006 12:54

Geit schreef:

als ik de logo's van tnt en van naffie naast elkaar leg en ik op basis daarvan zou moeten bepalen wie ik inhuur zou ik, zou Naffie inhuren.
Waarom?

Proffessioneler logo.

lijkt meer tijd en werk ingezeten te hebben,, die zal er dus ook wel geld voor hebben.
En wie hebben er geld?
juist de drive-in die goede feesten wegzet.

Zo zou ik denken als klant.
Gelukkig gaat een klant bij een eerste indruk nooit af op een logo.

Pas als hij het logo meerdere malen in de omtrek heeft meegemaakt, en de "ervaringen" in welke vorm dan ook, zijn goed, weet hij door het zien van het logo met wie hij te maken heeft.

Daffie heeft overigens een .com adres. Als bedrijf zou ik toch liever voor een .be of .nl adres kiezen.
Maar goed, ook dat heeft totaal niets met de kwaliteit van het gebodene te maken.

Martin.
kvm entertainment
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
13-8-2006 19:41

KVM schreef:

Gelukkig gaat een klant bij een eerste indruk nooit af op een logo.
Dat ben ik niet met je eens, de huisstijl heeft wel degelijk te maken met de referentie naar kwaliteit.
A master of light, knows his way around in the dark.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-8-2006 13:31

Kees schreef:

KVM schreef:

Gelukkig gaat een klant bij een eerste indruk nooit af op een logo.
Dat ben ik niet met je eens, de huisstijl heeft wel degelijk te maken met de referentie naar kwaliteit.
Dat hoeft ook niet, de "huisstijl" zit overigens in de website en niet het logo. (het logo gaat om de herkenbaarheid)

De "huisstijl" is je visitekaartje, en dat is een onderdeel van datgene wat je bied.
Maar, er zijn er ook velen met een huisstijl die niet past bij datgene wat men bied.

Martin.
kvm entertainment
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
15-8-2006 16:26
ZO eindelijk weer eens een post van mij :)...

Hier mijn logo.
Thanx Dré !
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
15-8-2006 22:49

Infected Sounds schreef:

ZO eindelijk weer eens een post van mij :)...

Hier mijn logo.
Ik vind het logo zo op het eerst gezicht nogal druk en moeilijk te lezen. Probeer je letters niet in dezelfde kleur te zetten als de achtergrond want zo is de tekst moeilijk te lezen. Verder is het nadeel van een logo met een achtergrond dat het eigenlijk nergens "bij" geplaatst kan worden. Je kan niet een mooi wit a4'tje met bovenin een geel blok met een logo hebben. Het beste is het altijd als je logo op elke achtergrond kleur geplaatst kan worden. Als je dan toch per se een logo met een achtergrond wil vind ik het altijd mooier om de achtergrond dan niet een groot vierkant vak te maken mar het een vorm te geven (kijk bijvoorbeeld naar het new-line logo).
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
15-8-2006 23:24
Dat icoontje met het hoofdtelefoontje vind ik wel leuk, dat valt op en is mooi als logo te gebruiken. Ik zou daarom voor een andere compositie kiezen. Weg met alle dingen eromheen en maak dat eerste de blikvanger.

Daarna kun je eens kijken of je de tekst er mooi omheen kan vormen. En dan zou ik ook nog meteen even een ander lettertype pakken, want ik vind deze persoonlijk niet echt bijzonder. wink ;)
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
17-8-2006 13:00
@ infected sounds: Die headphone vind ik echt goed gelukt. De achtergrond trekt alleen te veel aandacht, wat toch wel zonde is. Ook denk ik dat deze op een visitekaartje niet duidelijk wordt. Probeer eens #d7c81e als achtergrond kleur. Ik denk dat de headphone beter naar voren komt.
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
19-8-2006 22:09
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 20-8-2006 10:01
Ik wil ook wel eens jullie mening horen over mijn logo, ik ben er zelf nog niet 100% over uit namelijk. De kleur is niet vast, in dit geval wit op paars omdat toevallig zo goed uitkomt in de website, maar op de offerte's bijvoorbeeld is het gewoon zwart op wit. Logo:
https://www.bigbangshow.nl/newline/logo_header7.jpg

[edit]excuses, heb m even op andere host gezet. Andere staat geen direct linking toe.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-8-2006 23:51

mr_jows schreef:

SoundExperience schreef:

Ons logo : https://www.amaudio.nl/foto/kopbrief2.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Gemaakt in illustrator? Vind hem idd wel wat donker, maar de letters springen er aardig uit. Moet hem toch iets groter zien, voordat ik er iets zinvols over kan zeggen.
Ik vind 'm er wel netjes uitzien, alleen zie ik niet direct zodra ik het logo zie "AM Audio", maar moeten m'n hersenen eerst even werken voordat de A zowel voor AM als voor Audio gezet wordt. Gaat om luttele tienden-van-seconden, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

Overigens, leuk lettertype he, dat Eight Track? laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)