Forum > Newbie Forum

Dateq xtc VS. Reloop RMX-40 BPM

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TechtielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 1-11-2006
Berichten: 8
14-8-2006 17:32
Hallo, is er iemand die me kan vertellen welke van deze 2 mixers de betere zou kunnen zijn? ik ben thuis aan het draaien en toe aan een nieuwe mixer.. heb een budget van 300 eu. ongeveer. De XTC heb ik al meerder keren overal gezien (2e hands weliswaar) met goeie reviews en die reloop zie ik net voor het eerst maar spreekt me ook wel aan.. tips iemand? thnx
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
14-8-2006 20:25
300 euro voor een betrouwbare 2e hands XTC? Zal moeilijk worden...

Overigens is het Dateq en niet Dateg.

Overigens overigens is dit niet een topic voor het webshop forum (eerder voor het newbie forum).
Edit Mod: Dré: Topic verplaatst, titel gecorrigeerd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TechtielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 1-11-2006
Berichten: 8
15-8-2006 02:00
Ok Dre,
Sorry voor de verkeerde plaatsing van het topic. Terugkomend op mijn vraag.. heb dateq´s zien staan op verschillende sites voor 300 tot 400 gemiddeld, maar dat zou wellicht iets te goedkoop zijn dus? Of suggereer je dat dat juist een scherpe prijs is? En die Reloop die new line als aanbieding heeft dan? Zijn die 2 uberhaupt vergelijkbaar?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-8-2006 02:32
Een mixer met een nieuwprijs van 650 euro vergelijken met eentje van 230 gaat nergens over. Zelfs tweedehands is een goede (lees: niet afgeragde) XTC fiks duurder dan de RMX-40 BPM.

Bepaal je budget, je voorkeur voor nieuw of tweedehands, en wees je bewust van je eigen beoordelingsvermogen om evt. betrouwbare tweedehands-spullen aan te schaffen. Indien je wat betreft dat laatste over goede capaciteiten beschikt, dan zou ik voor een tweedehands XTC in fatsoenlijke staat gaan. Maar voor 300 euro ga je die echt niet vinden.

De scherpte van de prijs van een tweedehands artikel hangt af van de huidige nieuwprijs en de uiterlijke en technische staat van het produkt. Als je dat zelf niet kunt bedenken noch beoordelen, maar simpelweg afgaat op het marktplaats-prijskaartje (en die indruk krijg ik nu van je), begin er dan maar niet aan, want je loopt een grote kans om belazerd te worden waar je bij staat.
TechtielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 1-11-2006
Berichten: 8
15-8-2006 12:29
OK, duidelijk verhaal.. kun je me dan vertellen waar ik (buiten de uiterlijke staat) vooral op zou kunnen en moeten letten bij de aanschaf van een 2e hands xtc? Want, ok 300 is wellicht te weinig maar ik heb die toch in mijn kop dus dan maar iets meer geld r tegenaan..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-8-2006 16:33
De uiterlijke staat van een mixer kan veel zeggen over het technisch innerlijk. Als in: ziet de mixer er afgeragd uit, let er dan zéker goed op of alles naar behoren functioneert. Veel vuil op de mixer, betekent vaak ook veel vuil in de mixer. Maar ook een keurig ogende mixer kan verborgen gebreken hebben. Dat zal verschillen per mixer.

Verder is het een kwestie van testen, en wel alles, dus alle ingangen, uitgangen, potmeters, faders. Die laatste twee moeten soepel draaien en lopen, en niet kraken (tenzij je zelf de kennis in huis hebt om dit op te lossen). Kijk ook even naar de schroeven waarmee de behuizing vast zit. Zijn die beschadigd, dan is de mixer open geweest, en was er mogelijk iets mee aan de hand, of de faders moeten zijn schoongemaakt en daar is niks mis mee, mits goed uitgevoerd.

Tot slot ben ik zo'n muts die het aangebodene tevens beoordeelt aan de hand van het gedrag van een verkoper. Als iemand normaal reageert op mail, de telefoon opneemt en bereid is op een fatsoenlijke manier te onderhandelen, ben ik eerder geneigd om te gaan kijken dan wanneer ik het idee heb dat ik met een boerenl*l te maken heb.

Het voordeel van een Dateq-mixer is wel dat je hem gewoon bij de fabriek in Nederland kan laten repareren als er iets mee is. Maar dat zal voor meer merken gelden, en reparaties kosten geld.
TechtielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 1-11-2006
Berichten: 8
15-8-2006 17:16
Thanx Syl, wat betreft de eerste tip..alles checken lijkt me een hele goeie en van die schroeven vind ik helemaal een goeie.. wat betreft je 2e tip.. ik ben net zo´n muts hoor wink ;) ga sterk op mijn eigen gevoel af wat betreft een persoon.. manieren van contact e.d. zeggen zeer veel. Hoe dan ook dank voor je snelle en duidelijke reactie.. krijg het id dat als ik een goeie xtc vind, ik ook wel een goeie mixer in huis heb.

Thnx a lot razz :p
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-8-2006 17:46
Ik heb zelf jaren met veel plezier op een XTC gedraaid, prima bakkie. Basic, dat wel. Maar ook behoorlijk waardevast als je hem weer eens van de hand zou willen doen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)