Forum > Licht

Welke DMX sturing?

(231 reacties. Pagina 20 van 24)
Moderator(s): Dré
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
9-8-2006 23:16
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 9-11-2006 12:01

jerre2 schreef:

even een update, ik kreeg de vraag waarom Lj zo traag werd met die dll (lees hoge processorbelasting). Heb het eens even nagekeken en heb gezien dat ik vergeten was de debug functie af te zetten in het compileren. Dus hier een nieuw gecompileerde versie:

let op, dit bestand blijft er maar tijdelijk op staan, daarna verdwijnd het terug van de server.
Dit helpt inderdaad. Ik dacht eerst dat er toch wat mis zou zijn met de BAUD maar dat is dus niet zo.
Ik heb alleen nog altijd een ander probleem, ik krijg de interface maar niet aan de praat in samenwerking met LJ of Daslight. Het bijgeleverde freeware programma van DMX4ALL werkt wel gewoon. Maar Daslight en LJ niet.
terwijl ik gewoon het bestand DasHard.dll in de root heb gezet (voor martin: MartinUSB.dll) en de dmx4all.com3.dll (com 3 staat namelijk ook zo ingesteld in dat freeware programma, en daat werkt die dus.) Ook heb ik de oude dashard/martinusb.dll renamed naar ****_.dll (als dit daadwerkelijk nodig is)

Wat kan er nu nog fout zijn waardoor het niet werkt. Martin detecteerd ook gewoon de hardware enzo.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-8-2006 23:53

j.le.conte schreef:

Dit helpt inderdaad. Ik dacht eerst dat er toch wat mis zou zijn met de BAUD maar dat is dus niet zo.
?? Hoe kan jij nu weten dat het helpt?
Dit is namelijk een aanpassing voor LJ dat bij jou niet werkt.

Martin.
kvm entertainment
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
9-8-2006 23:59

j.le.conte schreef:

de dmx4all.com3.dll (com 3 staat namelijk ook zo ingesteld in dat freeware programma, en daat werkt die dus.)
Als je goed de stappen had gevolgd, had je geleze dat het niet moet zijn: dmx4all.com3.dll

In jou geval moet de bestandsnaam van de dmx4all file worden: dmx4all.com3
De laatste doet het licht uit
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
10-8-2006 00:12

KVM schreef:

j.le.conte schreef:

Dit helpt inderdaad. Ik dacht eerst dat er toch wat mis zou zijn met de BAUD maar dat is dus niet zo.
?? Hoe kan jij nu weten dat het helpt?
Dit is namelijk een aanpassing voor LJ dat bij jou niet werkt.

Martin.
Nou ik kan wel martin opstarten, ook detecteerd die hardware, dus ook maak ik mee dat de CPU naar 100% gaat en me computer blijft hangen. Alleen wanneer ik dmx singalen doorstuur, reageren mijn lampen hier niet op.

martijn0012 schreef:

j.le.conte schreef:

de dmx4all.com3.dll (com 3 staat namelijk ook zo ingesteld in dat freeware programma, en daat werkt die dus.)
Als je goed de stappen had gevolgd, had je geleze dat het niet moet zijn: dmx4all.com3.dll

In jou geval moet de bestandsnaam van de dmx4all file worden: dmx4all.com3
O dit heb ik helaas niet begrepen, ik dacht dat in vele berichten hierboven mensen de .dll extensie gewoon weglieten omdat dat er toch standaard aan vast zit. Maar in dit geval dus niet? (dus zonder .dll of begrijp ik u nu verkeerd)?
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
10-8-2006 00:15
Ik zou het gewoon eens probere. Zoals deze site beschrijft, is het zonder de .dll erachteraan. Dus ik zou de filename gewoon eens benoemen naar: dmx4all.com3
wink ;) happy :)
De laatste doet het licht uit
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
10-8-2006 10:36
Ja klopt, Martin LJ het werkt nu wel. Sorry dat me dat niet was opgevallen van die .dll.
Maar waarom werkt Daslight nu nog niet? Je moest daar toch gewoon precies hetzelfde doen?

- DasHard.dll hernoemen naar DasHard_.dll
- DasHard.dll in de map zatten
- dmx4all.com* in de map zetten

Waarom werkt dit voor Martin wel maar niet voor Daslight? iemand een idee?

Zou dit het probleem kunnen zijn:
Als ik de daslight (versie 1) software van daslight.com download en het opstart, staat er in het opstartschermpje: Demo versie. Zou het kunnen zijn dat de bestanden die je op de website kan downloaden ook alleen voor demo zijn, dus dat je eerst het offciele programma moet hebben (wat je normaal bij aanschaf van een interface zou krijgen)? Zodat het geen demo versie is en dus werkt met de hardware?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-8-2006 14:45

j.le.conte schreef:

Zou het kunnen zijn dat de bestanden die je op de website kan downloaden ook alleen voor demo zijn, dus dat je eerst het offciele programma moet hebben (wat je normaal bij aanschaf van een interface zou krijgen)? Zodat het geen demo versie is en dus werkt met de hardware?
Nee, op de website van Daslight staan gewoon werkende volledige programma's.

Ik meen ook niet dat er vermeld is dat het "trucje" ook met Daslight werkt. Echter wel met de Sunlite 2002 versie.
Of met andere woorden het trucje werkt alleen met verouderde software.

Martin.
kvm entertainment
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
10-8-2006 15:25
Dasllight 1 is al wat verouderd, op dit moment. En ik begreep overal juist wel uit dat dit trucje ook gewoon met Daslight werkte. Alleen moest je dan er vanuitgaan dat MartinUSB.dll => DasHard.dll was. Aangezien Martin de .dll van daslight enzo heeft overgenomen. Dit begreep ik altans. Of is het dus toch niet mogelijk met daslight. Dit zou ik ontzettend jammeer vinden :s
Djjerom24Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2005
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 41
12-8-2006 20:55
Wie kan me helpen.
Welke dmx sturing kan ik het beste kopen.
Ik moet het volgende aan kunnen sturen
stroboscoop dmx
4 scanners van martin de scx500
4 keer led parren
8 keer par 64 op 2 dimpacks
2 rook machine`s

En dat was het wel zon beetje.

wat raden jullie me aan.
Of kan ik beter een dmx sturing kopen voor op mijn laptop.
maar ik zal het dan ook nog graag met een mengpaneel willen kunnen bedienen,
Weet iemand hoe je een kabeltje van usb naar dmx maakt zoals die van sweetlight
d.j zijn is vet
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
13-8-2006 09:55
Voor je scan's een scanmaster en voor je parren (mits je toch dimpack's hebt) een scene setter bijv.

Of je kan ook een tafel kopen all in zoals deze!

Ik weet wel niet of je er ook je strobo mee kan besturen.

Maar wat voor budget heb je?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)