Forum > Muziek

nieuwe knaller van dj tiësto?

(539 reacties. Pagina 53 van 54)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
28-7-2006 12:48

Geit schreef:

tiesto is beroemd omdat mensen hem kennen.

tiesto staat(stond) bekende omn zijn goede muziek, nu is ie echter nog beroemd door zn goede verkoop.. die daardoor ook zo goed is.

Ik hoor in tiesto een steeds verder afzakkende DJ.

Misschien tijd voor een nieuw groot nederlands DJ talent?
Helemaal mee eens. Ik hoorde 'm vannacht in Tienen (voor 't eerst) en ben helemaal NIET onder de indruk!

Als de 2 DJ's uit het voorprogramma dezelfde lichtshow kregen, het geluid even luid mocht en het ook bij hen reeds donker was durf ik stellen dat ze de markt minstens even goed op de kop konden zetten. Daarbij komt nog dat hun muziek herkenbaarder was en meer aanleunde bij de gekende Tiësto-nummers dan wat hijzelf bracht sad :( Dat zag ik ook aan de reacties van het publiek.

Verder is Tijs zichzelf een beetje beu denk ik en maakt hij het zich wel zeer gemakkelijk:
* er staan verschillende camera's op hem gericht maar de grote schermen mogen niet gebruikt worden (terwijl tijdens het voorprogramma de camera bijna op de mengtafel lag en je kon zien wat de dj's LIVE brachten).
*Terwijl je door de speakers hoort dat er aan de toonregeling wordt gezooit staat mr doodleuk tss z'n cd's te snuffelen shut up :X
*We hebben 5 min regen gehad. De lichttechniekers zetten toen voor het eerst de lasers in werking (wat een prachtig effect gaf). Waarom speelde hij zelf daar niet op in met "rain down on me"?
=)Of Tiësto iets écht LIVE bracht heb ik ZWAAR m'n twijfels over!

Hij begon met 40min vertraging maar een bis-setje heb ik niet gehoord sad :(

Geef mij momenteel toch ook maar Van Beuken/Van Buren/Van Dijck razz :p
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
2-8-2006 19:10
*Terwijl je door de speakers hoort dat er aan de toonregeling wordt gezooit staat mr doodleuk tss z'n cd's te snuffelen shut up :X
*We hebben 5 min regen gehad. De lichttechniekers zetten toen voor het eerst de lasers in werking (wat een prachtig effect gaf). Waarom speelde hij zelf daar niet op in met "rain down on me"?
Dat toonregeling effect kan ook in de track zelf zitten, of ge-edit zijn.
Dat hij de raindown remix niet draaide kan me ook wel iets bij voorstellen, zijn maar weinig zich zelf respecterende dj's die hun eigen tracks graag draaien. Daarbij moet het wel in z'n set passen, het is en blijft een dj en geen drive-in show die alleen maar hitjes komt draaien.

Moet trouwens wel zeggen dat ik dat laatste nummer van hem ook niet het draaien waard vind, maar dat is natuurlijk persoonlijk wink ;)
Daarbij komt nog dat hun muziek herkenbaarder was en meer aanleunde bij de gekende Tiësto-nummers dan wat hijzelf bracht sad :( Dat zag ik ook aan de reacties van het publiek.
Herkenbaarheid is natuurlijk niet echt een sterk punt van een dj.. afentoe een nummer wat mensen kennen is leuk, maar mensen verassen met onbekende/nieuwe/oude/remix nummers is natuurlijk waar je het voor doet. Daarbij is de stijl van de tracks die tiesto maakt zeker niet alleen de stijl die hij draait. (iets wat bijv. voor veel van de bezoekers van tiesto in concert behoorlijk tegenviel..)
Op het moment dat een nummer herkenbaar wordt draai ik het iig ook niet meer.
Dat is wel vaken met beroemde mensen wink ;)
Never trust a computer you can't throw out a window.
Luc2366Standaard Lid
3-8-2006 15:10

Mount schreef:

Dat hij de raindown remix niet draaide kan me ook wel iets bij voorstellen, zijn maar weinig zich zelf respecterende dj's die hun eigen tracks graag draaien. Daarbij moet het wel in z'n set passen, het is en blijft een dj en geen drive-in show die alleen maar hitjes komt draaien.

Moet trouwens wel zeggen dat ik dat laatste nummer van hem ook niet het draaien waard vind, maar dat is natuurlijk persoonlijk wink ;)
Daarbij komt nog dat hun muziek herkenbaarder was en meer aanleunde bij de gekende Tiësto-nummers dan wat hijzelf bracht sad :( Dat zag ik ook aan de reacties van het publiek.
Herkenbaarheid is natuurlijk niet echt een sterk punt van een dj.. afentoe een nummer wat mensen kennen is leuk, maar mensen verassen met onbekende/nieuwe/oude/remix nummers is natuurlijk waar je het voor doet. Daarbij is de stijl van de tracks die tiesto maakt zeker niet alleen de stijl die hij draait. (iets wat bijv. voor veel van de bezoekers van tiesto in concert behoorlijk tegenviel..)
Op het moment dat een nummer herkenbaar wordt draai ik het iig ook niet meer.
Dat is wel vaken met beroemde mensen wink ;)
... dat is 't 'm nou nèt: hij heeft AL zijn hits gedraaid (dus OOK "rain down on me" en "pirates")
MountStandaard Lid
3-8-2006 17:10
dat is niet zo best wink ;)
Tribal ChefStandaard Lid
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
3-8-2006 17:48
Ik ben helemaal geen fan van tiesto, maar heb hem inderdaad vaker horen zeggen dat hij het liefst alleen zijn eigen nummers draait, en dat het zijn droom is om een tiesto in concert te geven met puur zijn eigen muziek. Komt vrij arrogant over.

Maar fake optredens is hij al vaker op betrapt, neem b.v. lowlands
MountStandaard Lid
3-8-2006 17:58
Je moet er wel rekening mee houden dat het ook afhankelijk is wat hij betaald krijgt... de meeste (bekende) zangers gaan ook echt niet live zingen voor 1000€
SjapperStandaard Lid
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
3-8-2006 18:32
Misschien kun je dan ook je eigen eer en/of zelfrespect hooghouden en of "echt" draaien of helemaal niet?
Ik denk dat hij het niet eens meer zo voor het geld hoeft te doen onderhand.
Beauty hides in the deep
Luc2366Standaard Lid
4-8-2006 14:25

Mount schreef:

Je moet er wel rekening mee houden dat het ook afhankelijk is wat hij betaald krijgt... de meeste (bekende) zangers gaan ook echt niet live zingen voor 1000€
Dat zal wel genoeg geweest zijn want hij heeft "speciaal" voor dit "1-malige optreden in de BeNeLux" zijn Azië-tour onderbroken shut up :X
Luc2366Standaard Lid
4-8-2006 14:41

Mount schreef:

Klopt! Ik heb nog nooit een mixer, cd of vinylplaat van dichtbij gezien sneaky :V
...heb ik al op geantwoord
Herkenbaarheid is natuurlijk niet echt een sterk punt van een dj. Af en toe een nummer wat mensen kennen is leuk, maar mensen verassen met onbekende/nieuwe/oude/remix nummers is natuurlijk waar je het voor doet. Daarbij is de stijl van de tracks die tiesto maakt zeker niet alleen de stijl die hij draait. (iets wat bijv. voor veel van de bezoekers van tiesto in concert behoorlijk tegenviel..)
Ging in dit geval niet op. Tiesto tradt op op SuikerROCK, een openlucht-ding waar, naast een paar fans, een gevarieerd publiek op afkomt tussen 10 en 60jaar die "Tiësto eens wilden zien" (en dus zo-goed-als geen die-hard partypeople). In dit geval was het NIET slim om z'n zin te doen/"mensen proberen te verrassen" shocked 8O . Hij had mijns (bescheiden) inziens beter gedraait zoals "het volk" hem kent. Dan had hij, ondanks het feit dat het af en toe regende, de massa van 10 à 12.000 man zonder probleem op z'n hand kunnen zetten, had iedereen een geweldige avond gehad en was hij voor iedereen weer even "god". Nu keek de massa naar hem als een koe naar een voorbijrijdende trein, had je het na 'n uurtje wel gehad (en moest je de volgende 3.5u ondergaan) en was de lightshow veel interessantersad :(

Het tegenovergestelde kan trouwens ook: onlangs was ik op de release-party van de Regi & Wout DJ-tour (Larger than Life). Hun muziek ligt in de aard van Tiësto (maar dan iets commerciëler). Er bevonden zich HEEL WAT "gabbertjes" in het publiek. Dat haddden beide DJ's snel gezien en speelden daar (voor mij wat té) gretig op in. Maar, resultaat: iedereen ging tevreden naar huis.
MountStandaard Lid
5-8-2006 13:46
Misschien kun je dan ook je eigen eer en/of zelfrespect hooghouden en of "echt" draaien of helemaal niet?
Ik denk dat hij het niet eens meer zo voor het geld hoeft te doen onderhand.
Er zit ook nog het management tussen he ;) die beslissen vaak of iets live of niet gebeurt (iig bij bands)
Klopt! Ik heb nog nooit een mixer, cd of vinylplaat van dichtbij gezien sneaky :V
Het kan goed zijn dat hij het zelf er in geedit heeft, zijn wel meer dj's die vrij "lui" zijn en gewoon complete sets alvast voor editen en op volgorde in de cd map stoppen. (zo heb ik wel eens de djm effecten voorbij horen komen in een set terwijl iemand op een Xone aan het draaien was en er echt geen EFX ergens te bekennen was)
Ook niet goed natuurlijk.

Maar vind wel dat je in dat laatste deels gelijk hebt, een dj is er in eerste plaats voor om het publiek te vermaken dus dat had hij ook moeten doen (en ik was er niet bij dus kan daar slecht over oordelen)
Maar aan de andere kant wordt Tiesto ook nogal vaak op feesten geboekt als soort drive-in dj.. plaatsen waar het publiek alleen maar de hitjes verwachten en eigelijk niet voor tiesto als dj komen, en het kan me heel goed voorstellen dat je dat als artiest behoorlijk snel zat wordt en dan toch gewoon je normale ding gaat doen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)