Draaitafel meubel
(149 reacties. Pagina 12 van 15)Moderator(s): Dré
CompanionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-10-2004 Laatste: 11-3-2022 Berichten: 183 | 8-7-2006 20:49 |
"Aan de andere kant vind ik het niets, snap eigenlijk het idee van de onderkant (omgekeerde deksel) niet." De brede onderkant is juist bedoeld om enige stabiliteit te verkrijgen, niet alle vloerenwaar je komt zijn even gelijk. Eigenlijk is het geheel nog niet helemaal klaar, maar voor nu blijft het even zo. Er moeten aan de linker en rechterkant nog twee halve cilinders komen met een RGB LED tube erin. Zal worden afgewerkt met "melk-kleurig" PVC "Wielen blijven bij gebruik eronder of haal je die eraf?" Wielen zijn alleen voor tijdens het transport ! "Het "traanplaat" gedeelte is niet uit elkaar te halen voor sommige kan dat onhandig zijn." Is in deze setting ook niet de bedoeling. Ik heb een grote bestelbus waar deze zo compleet in gereden kan worden. Bedoeling is juist voor de losse verhuur met eventueel wat lichteffecten voor de hobby DJ die zelf geen meubel heeft en toch leuk voor de dag wil komen. "Dan had ik een volledige case gemaakt, waar de hele handel in kan." Dat doen er al zoveel en is niet apart ! "Het woord "disco bar" is hier zeker op zijn plaats, boven op kan je in ieder geval genoeg glazen kwijt, en dat is nou juist net datgene wat je niet wilt" Ja hier kan ik je geen ongelijk ingeven. Misschien nog iets van plexiglas er boven op monteren als schuin venster ?! | |
Op naar de volgende beurs... | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 9-7-2006 17:02 |
Companion schreef: "Aan de andere kant vind ik het niets, snap eigenlijk het idee van de onderkant (omgekeerde deksel) niet."De brede onderkant is juist bedoeld om enige stabiliteit te verkrijgen, niet alle vloerenwaar je komt zijn even gelijk. Eigenlijk is het geheel nog niet helemaal klaar, maar voor nu blijft het even zo. Er moeten aan de linker en rechterkant nog twee halve cilinders komen met een RGB LED tube erin. Zal worden afgewerkt met "melk-kleurig" PVC Ben benieuwd, en vraag mij dan ook af of het 1 geheel blijft. (of het bij elkaar past)"Wielen blijven bij gebruik eronder of haal je die eraf?" Iets "soortgelijks" (kwa opzet) heb ik in het verleden ook gemaakt voor een drummer, waarbij het onderstel inclusief wielen het podium is. De wielen er afhalen is een extra handeling. Veelal zorg je voor zo min mogelijk handelingen.Wielen zijn alleen voor tijdens het transport ! "Het "traanplaat" gedeelte is niet uit elkaar te halen voor sommige kan dat onhandig zijn." Dat maakt het wel duidelijker, in dat geval neem ik aan dat je uitsluitend bezorgt. Veel "hobby" DJ's hebben namelijk geen bestelbus. Maar het is echter niet een setje dat je "even" 1 hoog plaatst.Is in deze setting ook niet de bedoeling. Ik heb een grote bestelbus waar deze zo compleet in gereden kan worden. Bedoeling is juist voor de losse verhuur met eventueel wat lichteffecten voor de hobby DJ die zelf geen meubel heeft en toch leuk voor de dag wil komen. "Dan had ik een volledige case gemaakt, waar de hele handel in kan." Ik doelde hier eigenlijk meer op i.v.m vervoerDat doen er al zoveel en is niet apart ! "Het woord "disco bar" is hier zeker op zijn plaats, boven op kan je in ieder geval genoeg glazen kwijt, en dat is nou juist net datgene wat je niet wilt" Op zich wel een goed idee, je moet echter wel een stevige constructie maken. (waarschijnlijk ook vrij dik plexiglas)Ja hier kan ik je geen ongelijk ingeven. Misschien nog iets van plexiglas er boven op monteren als schuin venster ?! het word namelijk een "leun" punt (als je verzoekjes aanvraagt) en de mogelijkheid is groot dat dan je plexiglas kapot knapt. In dat geval is de keuze van een hout oplossing (schuine plank)misschien minder mooi maar wel steviger en een stuk goedkoper. Algemene opmerking voor diegene die aan een nieuw meubel zit te denken: De keuze van welke constructie te maken is uiteraard een "eigen" keuze. Ik vertel hier uitsluitend de eventuele voor of nadelen die je als gebruiker kan tegen komen. (voor sommige misschien totaal onbelangrijk). In een behoorlijke bus of aanhanger kan je veel kwijt, soms heb je echter veel "loze ruimte" door een meubel o.i.d. vandaar ook dat je over bepaalde dingen (o.a. een meubel)zeer goed moet nadenken. Martin. | |
kvm entertainment | |
D_tronicStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-11-2005 Laatste: 5-8-2011 Berichten: 16 | 12-7-2006 01:09 |
De komende weken ben ik van plan om een meubel te gaan maken voor mijn dj gear etc. Ik ga verhuizen dus dit is een mooie gelegenheid.. In het moeubel wil ik verwerken : 1 Technics Sl 1200 MK5 2 Technics SL 1200 MK2 1 SynQ SMX-2 Syrincs M3-220 Monitorset Verder zou ik het meubel bruikbaar willen maken als "bureau" met pc en werkplek. Kortom een groot meubel dat de hele breedte van een wand in beslag neemt.. (ga van de week de maten van de wand op m'n nieuwe kamer opmeten) Wat vinden julie van het id om in het meubel ook een breedbeeld tv te verwerken? Aangezien ik vanuit mn bed richting meubel kijk.. Feedback en tips altijd welkom :) | |
I love techno! | |
BarbaraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-6-2005 Laatste: 30-9-2009 Berichten: 439 | 12-7-2006 01:10 |
hoe groot is die wand? | |
Potverdorie | |
D_tronicStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-11-2005 Laatste: 5-8-2011 Berichten: 16 | 12-7-2006 01:19 |
Is een gokje maar een meter of 8 breed en 3 hoog Hoogte van het meubel wordt niet zo hoog, ik schat 1,30 meter | |
I love techno! | |
Apollo440Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2006 Laatste: 1-8-2006 Berichten: 27 | 17-7-2006 19:41 |
Ee bj, ik heb net wat mdf besteld en zou morgen-middag op maat gezaagd zijn. Ik zal een klein foto verslagje maken hoe de werkzaamheden vorderen (of juist niet ). Ben benieuwd of het mij gaat lukken | |
Apollo440Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2006 Laatste: 1-8-2006 Berichten: 27 | 17-7-2006 19:43 |
barbara schreef: hoe groot is die wand? | |
D_tronicStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-11-2005 Laatste: 5-8-2011 Berichten: 16 | 17-7-2006 21:54 |
apollo440 schreef: barbara schreef: hoe groot is die wand?Heb inmiddels al een tekening gemaakt voor het meubel. Zal proberen het een beetje visueel te maken met paint ofzo (ben er geen ster in haha) | |
I love techno! | |
D_tronicStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-11-2005 Laatste: 5-8-2011 Berichten: 16 | 17-7-2006 22:11 |
Heel simpel plaatje voor het idee :) Zal binnenkort foto's schieten als ik begin met het maken van het meubel. Snap trouwens die hoge prijzen die jullie noemen voor mdf hout niet. Heb ff zitten rekenen en kom op een bedrag van rond de 150 euro voor een meubel dat uiteindelijk 450 cm breed wordt... | |
I love techno! | |
D_tronicStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-11-2005 Laatste: 5-8-2011 Berichten: 16 | 17-7-2006 22:12 |
ah afbeelding gaat niet lukken op deze manier. Voor geinteresseerden. Neem een kijkje op mijn partyflock (speaker_junk) profiel en dan bij album --> divers. | |
I love techno! |