Forum > Newbie Forum

1e DJ-BOOTH

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Steve MillaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2006
Laatste: 20-2-2007
Berichten: 14
11-6-2006 19:49
Dag mensen, ik kijk al een paar maanden op deze site, en heb nu besloten om toch maar de stap te gaan wagen en te beginnen met dj-en!

Maar zoals met iedereen had ik een paar vraagjes over de apparatuur, niet over mixers, maar over platenspelers en cd-spelers, want is het nog wel nodig om platenspelers aan te schaffen? Ik ben dus sterk aan het twijfelen of ik niet alleen 2 cd-spelers zou kopen, of 1 platenspeler en 1 cd-speler? Van de ene kant lijkt het me een must om een platenspeler te hebben, want je zult het toch op de ouderwetse manier moeten leren, maar aan de andere kant heb ik zoiets koop 2 cd-spelers zodat ik mijn tracks zelf kan branden.

Wat zou jullie keus zijn, en wat is jullie advies hierin? 1 draaitafel + 1 cd-speler of 2 cd-spelers?

Alvast bedankt!

Groetjes Steve
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-6-2006 19:50
Steve,

Zoals je in die paar maanden waarschijnlijk wel hebt gezien, wordt bij dit soort topics vaak verwezen naar de zoekmachine. De discussie CD <> Vinyl is al bijzonder vaak gevoerd en dus ook ruimschoots te vinden op het forum. Velen zijn je voorgegaan wink ;)

Succes!
Light Image
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
11-6-2006 19:55
Vinyl is vrij duur en cd's minder duur.
het hangt er vanaf wat je budget is en wat je echt wil.
als je heel graag draaitafels wil moet je bedenken wat Vinyl kost.
als je cd-spelers koopt moet je weten wat cd's kosten.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Steve MillaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2006
Laatste: 20-2-2007
Berichten: 14
11-6-2006 20:06
natuurlijk zijn cd's veel goedkoper, maar ander nadeel is dat de meeste muziek nog op vinyl uitkomt, en dan heb je natuurlijk niks aan 2 cd-spelers. Ook lijkt het mixen met cd's me veel makkelijker als met vinyl, daarom dat ik er toch aan zat te denken om 1 draaitafel tekopen.
Dj Rico SStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2006
Laatste: 29-7-2006
Berichten: 9
11-6-2006 20:28
Voor de CD-spelers zou ik gaan.

1. Cd's kun je zelf samenstellen.
2. Cd's zijn goedkoper, en makkelijker in gebruik.
3. Als je echt je DJ-carriere op gang krijgt, zijn cd-spelers in de meeste cafeetjes en uitgaansgelegenheden de standaard. In discotheken zie je nog wel dat vinyl de overhand heeft, maar dat verandert ook langzaam.
4. Het ligt er een beetje aan waar je woont, maar soms moet je best lang reizen wil je echt de platen waar je naar zoekt.

Er zijn naar mijn idee nog wel wat kleine dingetjes, maar dat is meer persoonlijk.

Natuurlijk zijn er ook redenen om echt voor vinyl te gaan. Vinyl is voor mijn gevoel ook "the real thing" maar toch ben ik voor cd's gegaan vanwege bovenstaande redenen, dat is gewoon makkelijker (in mijn geval). Als ik het geld en de tijd er voor had, was ik denk ik ook wel begonnen met vinyl.
Het is vooral belangrijk te bedenken wat voor jou van toepassing is. Je moet proberen ergens je voorkeur voor te krijgen.
I Love House!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
11-6-2006 20:40
Dat van dat reizen valt wel mee. Zat goede online platenzaken waar je vanuit je luie stoel kan luisteren en bestellen!
Dj Rico SStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2006
Laatste: 29-7-2006
Berichten: 9
12-6-2006 15:07
Ja, daar heb je een punt,

Maar, je moet dan alsnog wachten op je platen, en op sommige sites komen ze uit het buitenland dus dan duurt het nogal een tijd, plus dat het aardig wat centen kost qua verzenden.

Het internet is in deze kwestie wel voordelig en handig als het gaat om mp3'tjes, er zijn tal van sites waar je (legaal) mp3tjes kan kopen, is goedkoper en je hebt ze ook gelijk! Werkt naar mijn idee veel beter!
I Love House!
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
12-6-2006 17:03
Ja sorry dat ik er even tussendoor moet kwaken maar ik hoor wel eens vaker: "moet je even zoeken in het forum bestaan al zoveel topic over".

Is het niet misschien goed en duidelijk om eens een paar FAQ's te maken waar alle standaard dingen instaan zodat wij nOObs / dummie's / newbie's / whatever niet steeds met die vragen komen. Want je kunt het natuurlijk altijd opzoeken in het forum maar waar staat dat?.... ergens tussen topic 134 en 267!

Daarom vraag ik vriendelijk om eens wat FAQ's te maken zodat we in één oogopslag de info hebben die we zoeken.

Wouter.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
12-6-2006 17:11
Daarom vraag ik vriendelijk om eens wat FAQ's te maken zodat we in één oogopslag de info hebben die we zoeken.
Voor dit soort zaken is het niet makkelijk om zo maar even een FAQ te maken. De keuze vinyl/cd is een keuze die voor iedereen anders is. Het gaat erom wat je zelf wil. Het is niet zo dat iemand kan zeggen: "Vinyl of cd. Je moet voor vinyl gaan!'". Dat is gewoon een keuze die je voor jezelf moet maken. Je kan daarbij kijken naar kosten, mogelijkheden en nog veel meer dingen.
Dit geldt voor veel meer zaken. Actief of passief bijvoorbeeld. Voor beiden is wat te zeggen en de keuze moet door jezelf gemaakt worden.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
12-6-2006 17:17

Maarten-square schreef:

Daarom vraag ik vriendelijk om eens wat FAQ's te maken zodat we in één oogopslag de info hebben die we zoeken.
Voor dit soort zaken is het niet makkelijk om zo maar even een FAQ te maken. De keuze vinyl/cd is een keuze die voor iedereen anders is. Het gaat erom wat je zelf wil. Het is niet zo dat iemand kan zeggen: "Vinyl of cd. Je moet voor vinyl gaan!'". Dat is gewoon een keuze die je voor jezelf moet maken. Je kan daarbij kijken naar kosten, mogelijkheden en nog veel meer dingen.
Dit geldt voor veel meer zaken. Actief of passief bijvoorbeeld. Voor beiden is wat te zeggen en de keuze moet door jezelf gemaakt worden.
Maarten
FAQ: Vinyl/CD

"De keuze vinyl/cd is een keuze die voor iedereen anders is. Het gaat erom wat je zelf wil. Het is niet zo dat iemand kan zeggen: "Vinyl of cd. Je moet voor vinyl gaan!'". Dat is gewoon een keuze die je voor jezelf moet maken. Je kan daarbij kijken naar kosten, mogelijkheden en nog veel meer dingen.
Dit geldt voor veel meer zaken. Actief of passief bijvoorbeeld. Voor beiden is wat te zeggen en de keuze moet door jezelf gemaakt worden."

zo... we hebben al 1 FAQ.
kijk eens hoe makkelijk dat gaat wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)