Forum > Newbie Forum

TT afstel probleem

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
29-5-2006 15:15

Reind schreef:

nijhuisr schreef:

bere klus.
Complete arm + basis is gedaan in tijd van een poep en een scheet bij de OEM bak (vergeleken met een SL).
Nou nou...

Nodige schroef en soldeerwerk is nodig. De draadjes door die afschermkous heen trekken is ook geen leuk klusje. Trek er maar gerust 45 minuten voor uit (langer als je het nog nooit gedaan hebt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-5-2006 00:38
En toch is het leuker om te doen dan bij een SL1200, daar krijg je gewoon lamme handen van alle schroefjes die los moeten voor je uberhaupt bij een toonarm bent ;-)

Poep en een scheet was inderdaad iets te heftig uitgedrukt, aan de andere kant.... een fader schoonmaken, opnieuw afstellen etc bij een SL kost me meer tijd. Maar dat is dan inclusief 3 bakken koffie en een half pakje verstookte marlboro en wat scheld werk (ik laat namelijk schroefjes vallen op plekken waar ze niet moeten vallen en dat betekent dan dus weer zoeken.....)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
30-5-2006 11:38
Bij de SL pak ik steevast de eleketrieke schroevendraaier erbij ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-5-2006 14:47
Dat durf ik niet, ik ben als de dood dat ik met mijn lompe hoofd weer eens een scroef lam draai. Ik heb de nare eigenschap om alles altijd iets vaster dan vast te willen draaien en dat heeft me al eens 1 lamme schroef opgeleverd bij de SL.

Nu is 1 niet zo'n ramp want dat ding zit nog met ik weet niet hoeveel schroeven vast maar ik doe alles dus gewoon met het handje :-P (mischien dat ik dan ook ooit nog eens spierballen krijg ;-) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
30-5-2006 14:52

Reind schreef:

Dat durf ik niet, ik ben als de dood dat ik met mijn lompe hoofd weer eens een scroef lam draai. Ik heb de nare eigenschap om alles altijd iets vaster dan vast te willen draaien en dat heeft me al eens 1 lamme schroef opgeleverd bij de SL.
Ik gebruik hiervoor dan ook een heel klein elektriek dingetje (niet zo'n boorhamer zoals sommigen ;-)

PS: In totaal heb ik over de jaren een stuk of 3 schroeven afgebroken bij SL's (gelukkig zitten er erg veel in...). Gebruikte in het verleden namelijk wel eens zo'n accuschroefboormachine (en dat kan dus echt niet ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
InsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2006
Laatste: 6-2-2007
Berichten: 6
30-5-2006 23:08
ik kwam thuis en hij was weer recht shocked 8O M'n pa heeft hem blijkbaar terug gebogen... Vraag me niet hoe? Maar iig het werkt allemaal nog perfect en het ziet er weer normaal uit laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)