Forum > Muziek

Muzieklijsten met bpm van 105 tot 120

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
2-5-2006 19:31
daar sluit ik me bij aan,
juist het mixen van allround muziek vind ik het allermoeilijkste!
naadloos drum 'n bass mixen, of techno, of maakt niet uit wat is na een tijdje geen probleem meer, maar bij pakweg disco wil de bpm wel eens varieren van 85 tot 130 bpm. dan is het handig om dat een beetje op voorhand te hebben uitgesorteerd.

bovengenoemde 2 many dj's en discobar galaxie vind ik dan een ietwat minder goed voorbeeld. Natuurlijk zijn het supergoeie mixen, maar ze maken imo te dikwjils dezelfde mix, omdat ze weten dat hij werkt. (max romeo - i chase the devil en daarna out of spave van the prodigy? beetje afgezaagd vind ik...)
Jazeker
Michiel HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 30-5-2006
Berichten: 17
3-5-2006 15:16
ik ben tegenwoordig ook wel een beetje uitgekeken op de mixen van too many dj`s maar die van discobar galaxie vind ik dan wel weer erg vet.

<offtopic>

zo moet je een keer "kanye west - golddigger" proberen te mixen met "i want you back - michael jackson" en dan die eerste tonen van i want you back de hele tijd loopen... heerlijk wink ;)

weet trouwens iemand nog waar je oude discobar galaxie`s kan krijgen? ik zit namelijk met een kopie maar ik wil graag de originele. Inmiddels heb ik studio brussel gemaild want daar zijn ze onder uitgebracht. krijg echter geen gehoor.

<ontopic>

Heeft iemand trouwens nog van die bpm-lijsten liggen want daar gaat het topic tenslotte over razz :p
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
4-5-2006 08:39

Michiel H schreef:

ik ben tegenwoordig ook wel een beetje uitgekeken op de mixen van too many dj`s maar die van discobar galaxie vind ik dan wel weer erg vet.

<offtopic>

zo moet je een keer "kanye west - golddigger" proberen te mixen met "i want you back - michael jackson" en dan die eerste tonen van i want you back de hele tijd loopen... heerlijk wink ;)

weet trouwens iemand nog waar je oude discobar galaxie`s kan krijgen? ik zit namelijk met een kopie maar ik wil graag de originele. Inmiddels heb ik studio brussel gemaild want daar zijn ze onder uitgebracht. krijg echter geen gehoor.

<ontopic>

Heeft iemand trouwens nog van die bpm-lijsten liggen want daar gaat het topic tenslotte over razz :p
welke DB Galaxie's zoek je nog? In België zouden die nog te krijgen moeten zijn. Heb er zelf 2 liggen die ik amper gebruik...
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
4-5-2006 08:43

JeroenVDV schreef:

Misschien persoonlijk, maar ik draai de nummers die het volgens mij goed doen op de dansvloer, en niet de nummers die ik nou zo makkelijk kan mixen. Dat je dit met house/club/dance/trance-tracks qua BPM-lijsten doet, kan ik nog inkomen. Maar dat je dit met commerciele, redelijk allround muziek gaat doen? Naah! wink ;)
volledig mee eens! er zijn trouwens nog heel wat goede nummers die op de genoemde lijstjes ontbreken (en anderen waarvan ik dan weer afvraag waarom ze erop staan)
Michiel HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 30-5-2006
Berichten: 17
10-5-2006 11:13
ik zou zeggen voeg die nummers dan toe!... Ik vraag niet aan jullie of je vindt dat alle nummers in de lijstjes passen. sneaky :V ...
JeromeskieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 46
17-5-2006 23:49

Michiel H schreef:

mischien ben ik de enige die kickt op naadloze mixen van hip-hop naar club? razz :p
Ik ook! Toch hoeft de overgang van hiphop/rnb naar dance niet altijd naadloos te zijn. Je kunt ook wat stijl betreft een overgang maken. Playgroup ft. KC Light - Front to back (Todd Terry remix) is daar een voorbeeld van. Het is weliswaar een puur dance-nummer, maar er zit veel rap in.
Michiel HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 30-5-2006
Berichten: 17
18-5-2006 21:21
welke DB Galaxie's zoek je nog? In België zouden die nog te krijgen moeten zijn. Heb er zelf 2 liggen die ik amper gebruik...ik zoek ze eigenlijk allemaal nog. ik heb een keer een DB galaxie van iemand gekregen op een cd die een vriend gebrand had. ik zoek ze allemaal nog origineel. als jij ze toch niet veel gebruikt..... mischien kunnen we een dealtje maken? sneaky :V wink ;)
PatrickvanderWeideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2006
Laatste: 15-7-2006
Berichten: 2
22-5-2006 15:36
Ik denk dat je via Google ook wel een hoop lijsten kunt vinden. Succes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)