Forum > Geluid

Nieuw mengpaneel!!

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SchizofreentjeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-1-2008
Berichten: 7
20-10-2002 19:06
Je kan ook eens overwegen om je een stanton RM-80 aan te schaffen,kwaliteit voor een redelijke prijs en zeer degelijk.
Prijzen moet je maar ff op de site zoeken of aan Dré vragen.

Schizo
Stantonlover...
MuhrijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2001
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 27
20-10-2002 19:58

Vergif schreef:

Ik heb nu dus een Rodec MX180MKII gekocht vin dat ie beter mixed dan die XTC heb ze alle 2 geprobeerd, ik vind de faders van de XTC veel te lang. De X-fader is ook niet zoals hij zou moeten Imo. En hij heeft ook geen effecten bus om een effector van pioneer op aantesluiten.
100mm werken echt heerlijk hoor, en wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een X-fader tijdens het mixen?

De pioneers liggen niet alleen ver boven je budget, ze worden ook nog eens onwijs warm. Werkt niet echt lekker
"to turn or not to turn"
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
20-10-2002 20:43
en wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een X-fader tijdens het mixen?
IK laugh :D
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
20-10-2002 22:12
Gebruik hem regelmatig!!!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
21-10-2002 08:55
en wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een X-fader tijdens het mixen?
ik niet, ik heb zelfs de draadjes in m`n mengpaneel (pm-524 PRO van omnitronic) doorgesoldeerd.

Greetz, Dj Fossalta
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
21-10-2002 13:00

Schizofreentje schreef:

Je kan ook eens overwegen om je een stanton RM-80 aan te schaffen,kwaliteit voor een redelijke prijs en zeer degelijk.
Prijzen moet je maar ff op de site zoeken of aan Dré vragen.

Schizo
Ik kan met de RM-80 niet meekomen met de dumpprijzen waarvoor Feedback ze momenteel aanbiedt. Vandaar dat ik ook besloten heb ze nog niet op voorraad te nemen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VergifStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-9-2002
Laatste: 25-4-2005
Berichten: 9
21-10-2002 23:36

Muhrijn schreef:

Vergif schreef:

Ik heb nu dus een Rodec MX180MKII gekocht vin dat ie beter mixed dan die XTC heb ze alle 2 geprobeerd, ik vind de faders van de XTC veel te lang. De X-fader is ook niet zoals hij zou moeten Imo. En hij heeft ook geen effecten bus om een effector van pioneer op aantesluiten.
100mm werken echt heerlijk hoor, en wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een X-fader tijdens het mixen?

De pioneers liggen niet alleen ver boven je budget, ze worden ook nog eens onwijs warm. Werkt niet echt lekker
Ik mix techno en gebruik hem meer dan geregeld, ik vin die 60mm faders net iets sneller als die 100mm en je kunt er ook langzaam mee mixen. De ideale combinatie, met die 100mm fader ben je gewoon genoodzaakt om geleidelijk in te mixen maar dit is mijn oppinie. De mixer hang grotendeels af van welk gerne muziek je mixed.
MuhrijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2001
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 27
22-10-2002 13:17

Vergif schreef:

Muhrijn schreef:

Vergif schreef:

Ik heb nu dus een Rodec MX180MKII gekocht vin dat ie beter mixed dan die XTC heb ze alle 2 geprobeerd, ik vind de faders van de XTC veel te lang. De X-fader is ook niet zoals hij zou moeten Imo. En hij heeft ook geen effecten bus om een effector van pioneer op aantesluiten.
100mm werken echt heerlijk hoor, en wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een X-fader tijdens het mixen?

De pioneers liggen niet alleen ver boven je budget, ze worden ook nog eens onwijs warm. Werkt niet echt lekker
Ik mix techno en gebruik hem meer dan geregeld, ik vin die 60mm faders net iets sneller als die 100mm en je kunt er ook langzaam mee mixen. De ideale combinatie, met die 100mm fader ben je gewoon genoodzaakt om geleidelijk in te mixen maar dit is mijn oppinie. De mixer hang grotendeels af van welk gerne muziek je mixed.
Ik draai ook techno, als ik een plaat direct in wil gooien heb ik altijd nog een X-Fader op mn Mengpaneel zitten, niet dat ik die nou graag gebruik
"to turn or not to turn"
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
23-10-2002 03:21

Vergif schreef:

Ik mix techno en gebruik hem meer dan geregeld, ik vin die 60mm faders net iets sneller als die 100mm en je kunt er ook langzaam mee mixen. De ideale combinatie, met die 100mm fader ben je gewoon genoodzaakt om geleidelijk in te mixen maar dit is mijn oppinie. De mixer hang grotendeels af van welk gerne muziek je mixed.
Dat 60mm faders sneller zijn dat 100mm is niets nieuws. Als je gaat rennen bereik je ook eerder de 60 meter dan de 100 meter! wink ;)
En of je genoodzaakt bent geleidelijker te mixen met 100mm dat ligt toch ook aan HOE je mixt??? Je kan de fader ook bijv. alvast een beetje in laten faden als je begint en de LOW/BASS-knop laag zetten????
100mm werken echt heerlijk hoor, en wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een X-fader tijdens het mixen?
Tja, ik vind de crossfader ook maar waardeloos. Dat is zo simpel mixen, het klinkt ook niet echt super vind ik. Bovendien ben je ook de pineut als je altijd/veel met de crossfader werkt en je komt opeens in een discotheek met een Dateq LPM 7.3 (en die zijn er nogal veeeeel!!!) wink ;)
Alleen met ApresSki is de crossfader soms handig te gebruiken, omdat ja A) heel snel moet mixen en B) niemand die hoort dat je de crossfader gebruikt, want iedereen is toch dronken. happy :)
VergifStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-9-2002
Laatste: 25-4-2005
Berichten: 9
23-10-2002 17:23
Ik zeg toch niet dat ik cst met crossfader werk, ik mix zelfs geregeld 2 platen voor de helft over mekaar. Ik gebruik de X-fader bij het cutten en scratchen en dat heeft niks met apreski te maken. Techno is zeer andere mix styl dan bv: Trance. Met techno kun je veel meer creatief zijn, niet dat met trance niet kan. Nog nooit een goedde technise techno mix gehoord? Probeer deze dan"
www.appletree.be/Music/Jeyzurektion/Jeyzurektion_4_appletree.mp3
prachtmix imo, of de een Dj aan het werk zien:
users.pandora.be/tomwilson/last_mib_caves.wmv

Terug naar forum Reageer (zonder quote)