crest ca 6 komt niet verder dan de protect mode
(12 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-10-2005 Laatste: 9-3-2015 Berichten: 457 | 26-4-2006 11:38 |
mja, kan inderdaad wel met overspanning te maken hebben. In welke omstandigheden is de amp de laatste keer gebruikt (wat betreft de powering van je toestellen)? Het is natuurlijk heel erg vaag om zo maar direct in het wilde weg te beginnen gissen, maar het is wel een probleem dat ik al vaker gezien heb, onder andere bij Crest (maar dat doet er nu niet veel toe). Ik probeer het even heel simplistisch uit te leggen: Een mogelijkheid is, dat een of andere helpende hand, aan het einde van een event, zich even nuttig wil maken, en de powering gaat afkoppelen. Wanneer hij bijvoorbeeld de neuter eerst gaat ontkoppelen, of gewoonweg verkeerd gaat handelen, zou je versterker dat misschien wel eens niet zo fijn willen vinden. Op deze manier is een 380 overspanning mogelijk. Uiteraard gaat je amp dan in protect, maar let wel, de kosten lopen op. Dit is natuurlijk maar een van de vele mogelijkheden. Ik heb zelf niet echt heel veel ervaring met Crest (wel ervaring, maar ik ben er niet elke dag mee bezig), maar ik heb ondervonden dat 8 op de 10 Crest amps die problemen vertonen, voordien in bridge hebben gedraaid. Ook heb ik bij collega's vernomen dat ze dat ook ondervonden hebben. Nu weet ik niet of er echt een verband is, of dat misschien gewoon het toeval meespeelt. Ik kan me niet direct een mogelijke reden voor de geest halen... | |
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 27-4-2006 13:01 |
calipso schreef: als een condensator geklapt is komt dat of door overspanning of door een tegen gestelde spanning,Warmte is ook mogelijk. Dit laatste gebeurt wel eens bij versterkers die jaren en jaren opgeslagen hebben staan (maar eigenlijk nooit bij versterkers die relatief recent gebruikt zijn). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DroozoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2005 Laatste: 4-12-2011 Berichten: 3 | 28-4-2006 19:56 |
de versterker wordt eigenlijk wel eens in de maand gebruikt. en in deze tijd van het jaar een paar keer per maand. nu ja de versterker is nu "onder behandeling" ik houd jullie wel op de hoogte. groet Bo | |
¿ |