Forum > Geluid

de ideale cd-speler

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Blast ft pastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 20-1-2004
Berichten: 5
21-10-2002 00:27
Pioneer cmx-3000 is de beste!!! (vind ik).
heb een 2000f gehad, maar toen ik de cmx geprobeert heb was ik verkocht. Goede loop fijne knoppen en zwaar fijne bediening (vooral de grote schijven, en GEEN laadjes)
Wie het laatst lacht, is het traagst van begrip.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-10-2002 14:46

blast ft past schreef:

Pioneer cmx-3000 is de beste!!! (vind ik).
heb een 2000f gehad, maar toen ik de cmx geprobeert heb was ik verkocht. Goede loop fijne knoppen en zwaar fijne bediening (vooral de grote schijven, en GEEN laadjes)
Wat de beste cd-speler is is voor een groot deel persoonlijke smaak. Zelf gebruiken we nog steeds naar volle tevredenheid de "good-old" Denon 2500.

De Pioneer 3000 vergelijken met de Denon 2000 is natuurlijk niet fair: de 3000 is vrij nieuw, de DN 2000 (zeker de MK1) al héél oud. Als je wilt vergelijken, vergelijk dan de CDJ-3000 met de DN-2600.

De lades van Denon zien er wel kwetsbaar uit maar hebben bij ons nog nooit problemen opgeleverd.

Wel vind ik dat Denon met de nieuwe DN-9000 op de verkeerde weg is. Veel teveel priegelknopjes waardoor hij onoverzichtelijk wordt. Ook Alpha-play (2 tracks op 1 cd tegelijk afspelen, dus 4 uitgangen) maakt het te ingewikkeld. De ideale cd-speler op dit moment is dus toch (vind ik) de CDJ-1000.

Groeten,
Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-10-2002 15:59

victor schreef:

De ideale cd-speler op dit moment is dus toch (vind ik) de CDJ-1000.
Tot je de kassabon ziet. Daarna moet je heel hard huilen vanwege het gat dat deze spelers in de begroting voor dit jaar geslagen hebben ;-)

Wat dat aangaat ben ik erg nieuwsgierig naar de CDJ-800...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-9-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 8
21-10-2002 17:19

Dré schreef:

Wat dat aangaat ben ik erg nieuwsgierig naar de CDJ-800...
Lijkt mij ook wel best een vette cd-speler, vraag is alleen of hij zoveel goedkoper zal zijn... (dacht iets rond de 1000 euro sad :( ) Vraag me eigenlik ook af wat die beatloop nu juist is en of ie goed macheert
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
21-10-2002 21:06
Wat dat aangaat ben ik erg nieuwsgierig naar de CDJ-800...
Laatst vertelde iemand dat ie even wilde wachten met het aanschaffen van een stel cdj1000's, omdat er binnen niet al te lange tijd een versie uitkomt waarmee je ook MP3's kan afspelen.
Net als de: www.pioneerprodj.com/products/dmp555/dmp555.mv

Op de site lees ik niet dat dat de cdj800 wordt, maar welke dan wel?!?! Weet iemand hier meer van?
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
21-10-2002 22:27
ff een vraagje:

is dit een goede cd-speler ??

www.new-line.nl/v/275
RDHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2002
Laatste: 30-6-2007
Berichten: 22
22-10-2002 12:09
daar zit je mee op de goeie weg...wij hebben een tijd terug een DN-2000f MKII voor een leuke prijs gekocht.

k vind t wel lekker werken lekker duidelijk en overzichtelijk.

sampler hebben we op de mixer en effect kan er nog los bij.

groeten,

Remco
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-10-2002 17:18

ghost schreef:

Lijkt mij ook wel best een vette cd-speler, vraag is alleen of hij zoveel goedkoper zal zijn... (dacht iets rond de 1000 euro sad :( ) Vraag me eigenlik ook af wat die beatloop nu juist is en of ie goed macheert
Jeroen is vandaag langsgeweest met de CDJ-800...

Ziet er GOED uit. De jog voelt wel een beetje plastic (had van mij wel wat meer "rubber" gevoel aan mogen zitten) MAAR hij gaat GOED om met beschadigde CD's (3mm) EN de auto loop werkt PRIMA. Wel had de CDJ-800 in het begin wat moeite met m'n Mitsui CD's. Dit kan OF door een koude probleem komen (aclimatiseren) OF het kan liggen aan het feit dat het geen productie exemplaar was. Aan m'n CD's ligt het natuurlijk NIET (want nog geen ENKELE van de meer dan 300 geteste spelers had problemen met m'n Mitsui discs ;-)

De CDJ-800 is vlot en overzichtelijk. Eigenlijk een beetje een kruizing tussen de CDJ-1000 (toeters en bellen bak) en de CDJ-100 MAAR dan zonder die flauwekul effectjes en MET een bruikbare scratch mode.

De Master Tempo is ook weer een stukje beter geworden (hoewel ik hem nog steeds uit zou zetten voor optimale kwaliteit). Wel jammer dat er geen pitch bend buttons op zitten.

Al met al zit ik er behoorlijk stevig over te denken m'n CDJ-500ltd's eruit te knikkeren en de CDJ-800 er voor in de plaats te nemen. Aan de andere kant zit er zo'n ding in m'n hoofd te knagen van "neem gewoon de CDJ-1000 joh, je hebt toch geld zat" maar da's de kant van mij die NIET de rekeningen hoeft te betalen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-10-2002 17:22

DJ MAX schreef:

ff een vraagje:

is dit een goede cd-speler ??

www.new-line.nl/v/275
Ik denk niet dat er al veel van deze spelers rondzweven.

Volgens mij is het in ieder geval een speler ZONDER ESP. Dus voor mobiele toepassingen zou ik hem niet nemen. Maar voor inbouw is het wellicht een leuke speler. Toch zou ik (als je toch geen ESP nodig hebt) eerder naar de ADJ DCD Pro 400 kijken. Die heeft namelijk WEL loop en is nog goedkoper ook.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
23-10-2002 03:07

ghost schreef:

-merken die zich al bewezen hebben (denon,pioneer) of die "nieuwe"(adj,numark...)
Numark zich bewijzen?!! Er waren al veel eerder prof. Numark CDspelers op de markt dan Pioneer. Bovendien was het merk Numark veel eerder op de DJmarkt dan Pioneer. Pioneer is wat dat betreft toch een redelijke nieuwkomer volgens mij.

Maar goed, er zijn zoveel factoren om te bepalen wat voor jou de best geschikte CDspeler is, denk maar een aan;
- Waar ga je 'm voor gebruiken?
- Wat is je budget?
- Xtra functies of simpel?
- Speelt design een rol?
- Wil je 'm inbouwen?
- Voorkeur voor een bep. merk?
- Wat voor muzieksoort ga je draaien?
- Etc.
Dus om nou te zeggen of er één ideale cdspeler is....?
Wat is ideaal voor JOU, dat is de vraag?

Ik heb zelf een Pioneer CMX-3000 waar ik vorige jaar zeer lang over heb moeten nadenken of dit toch de ideale aankoop voor mij zou zijn. Verder twijfelde ik tussen een Denon 2600F. Het moest in ieder geval een dubbele cdspeler zijn, want ik wilde 'm netjes inbouwen. En op dat moment waren de Pioneer en Denon de beste in die klasse.
Zou ik nu kiezen, dan zou ik of voor de Pioneer CDJ-1000 of de Denon DN9000 ofzo. De CDJ-1000 heeft wél CDTEXT en een wave-display en ik vind het een groot gemis dat die nieuwe CDJ-800 dit niet heeft! Tja, ik zit niet voor niks netjes CDtext te typen op al die cd's die ik brand. Bovendien ziet die CDJ-1000 er veel stoerder uit! Design vind ik dus ook een grote rol spelen.
De Denon DN9000 vind ik helaas erg duur en daardoor schaf ik 'm niet aan. Ook vind ik 'm erg volgepropt met allerlei knopjes. Als je zoveel knopjes op die remote maakt, maak dan gewoon die remote langer! Why not??? Mij zal je niet horen klagen hoor...
Wat ik echter wel super vind aan die DN9000 is dat AlphaTrack. Ik heb begrepen dat je met door dat AlphaTrack dus 2 nummers van 1 cd met elkaar kan mixen!!! Nou dat vind ik echt geniaal!!! Op compilatiecd's staan soms nummers die je samen wil laten mixen, maar dat dus normaal niet, maar met de DN9000 wel!!! Of is het niet leuk om van een single eerst een remix te draaien en deze dan halverwege te mixen met de original-versie die ook op de single staat! Ik vind het echt geweldig hoor als dat AlphaTrack zo werkt. Ik heb 'm helaas nog niet in een winkel zien staan, maar zodra ik 'm tegenkom sta ik gelijk een middagje te "testen". En verder al die extra functie's van de DN9000 vind ik ook leuk; sampler, effecten, loopen, etc. Alleen maar leuk en creatief tijdens het mixen als je het eenmaal goed onder de knie hebt.

Ach, weet je wat? De ideale cd-speler voor mij is "gewoon" een set van 2x de Pioneer CDJ-1000 en 1x de Denon DN9000 TwinCDplayer, want ik merk dat ik af en toe toch nog liever één cdspeler xtra heb, dan alleen een dubbele CMX-3000.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)