Forum > Geluid

Het Denon DN-S3500 topic

(168 reacties. Pagina 14 van 17)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
16-3-2006 10:31
Begrijp ik. Is inderdaad heel moeilijk die drang te weerstaan. ;-)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
16-3-2006 11:00

Victor schreef:

Toch begrijp ik je verhaal niet helemaal, Reind. Of beter gezegd: ik ben het er niet helemaal mee eens.
Toch is alles gebaseerd op wat het apparaat werkelijk doet. Tis jammer dat de S3500van de ene op de andere dag terug moets anders had ik de hele zaak gemeten.
De direct drive aandrijving van de S3500 is meer dan sterk genoeg voor scratchdoeleinden. Volgens mij zijn we dat ook met elkaar eens. Zelfs al wordt de geadverteerde 2,5 kg/cm niet gehaald, dan nog is de aandrijfkracht minstens gelijk aan of groter dan een SL-1200.
Yups voor scratch doeleinden is het prima. Echterrrrrrrrrr vind ik persoonlijk dat als je 2,5kg/cm2 van de berg af loopt te schreeuwen in al je advertenties je er best op af gerekent mag worden als het hele draaitafel principe wat de achterliggende gedachte was van de direct drive platter niet werkt.
En áls je wil benden met de draaiende platter (wat niet de beste methode, maar wel samen met gebruik van de pitchfader de vinyl-methode is) waarom zou er dan een enorme torque moeten zijn? De platter geeft (in mijn ogen) meer dan genoeg weerstand en gevoel om dat te doen. Sterker nog, ik vind (als 20 jaar SL-1200 gebruiker) de torque van de CDX onprettig groot voor het maken van plattercorrecties.
Torque merk je tijdens het draaien vrij weinig van mits het motor management goed in elkaar zit, zowel bij een OEM draaitafel (om maar een voorbeeld te pakken) als bij de CDX is het makkelijker corrigeren dan op een SL en consorten.

De S3500 heeft een torque die in principe prima is.......... MAARRRRRR dan moet de cd speler niet gaan lopen mankenelen wanneer je druk op de platter uit oefent want zodra een platter zijn kracht verliest tijdens een manuele correctie is er gewoon slecht mee te werken en als het een draaitafel was geweest had ik het met een gerust hart ronduit ruk genoemd, de S3500 heeft de mazzel dat ie niet afhankelijk bent van de platter methode om te corrigeren maar dat ie ook buttons heeft.

Met het direct drive platter verhaal en de draaitafel feeling slaan ze de plank gewoon mis naar mijn mening, het idee is prachting.......
Voor aanhangers van de Pioneer CDJ-1000 bending-methode geldt: ronde knopje indrukken zodat de platter stopt, en benden met de stilstaande platter. Dit werkt echt exact gelijk als de CDJ-1000 (zelfs de mate van benden en de progressie is voor zover ik kan vergelijken hetzelfde).
Die methode heb ik niet gehanteerd tijdens het testen want de S3500 heeft prima pitch bend buttons........ iets waar Pioneer ook wel eens aan zou mogen beginnen ;-)

Victor schreef:

Ik begrijp Reind best: als je een cd-speler als een vinyldraaitafel wilt pitchbenden aan het draaiende platter dan vind je het jammer als dat niet werkt zoals je verwacht.
Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn of ie nu wel of niet lekker reageert op de platter...... ik vind het nog steeds een fijne speler en ben hard aan het kijken waar de centen vandaan kunnen worden geplukt om er 1 te kopen.

Tis voor Denon heel jammer dat het niet werkt, echter denk ik niet dat mensen de cd speler om die feature zouden kopen, dan neem je wel een Numark CDX die echt maar dan ook echt echt echt als een draaitafel reageert.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
OryxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2006
Laatste: 17-3-2006
17-3-2006 08:43
Bij mij was het doorslaggevende feit om de 3500 tekopen de combinatie van functies, effecten,samplers,loopsen doorbij een grote platter (ook al benaderd ie niet helemaal het vinyl gevoel) en ook het feit dat ie toch kleiner is dan de CDX (dat ding is zo log, alsje dan nog 2 TT's erbij hebt staan moet je rennen van het ene eind van de booth naar de andere) en tot slot de enorm duidelijke indeling,de knoppen staan allemaal logisch opgesteld dit tezamen met het grote LCD display is perfect gedaan, en dit voor minder dan de prijs van een cdj-1000.
BazzzzStandaard Lid
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
17-3-2006 09:04

Oryx schreef:

Bij mij was het doorslaggevende feit om de 3500 tekopen de combinatie van functies, effecten,samplers,loopsen doorbij een grote platter (ook al benaderd ie niet helemaal het vinyl gevoel) en ook het feit dat ie toch kleiner is dan de CDX (dat ding is zo log, alsje dan nog 2 TT's erbij hebt staan moet je rennen van het ene eind van de booth naar de andere) en tot slot de enorm duidelijke indeling,de knoppen staan allemaal logisch opgesteld dit tezamen met het grote LCD display is perfect gedaan, en dit voor minder dan de prijs van een cdj-1000.
Hihi... Loopsen... Funny.... Sorrie het is vrijdag... laugh :D ashamed :$ shut up :X
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
ReindStandaard Lid
17-3-2006 13:33

Oryx schreef:

dat ding is zo log, alsje dan nog 2 TT's erbij hebt staan moet je rennen van het ene eind van de booth naar de andere
Scheelt je weer een balans dagje per week ;-)

Maar voorlopig is de CDX heer en meester als het gaat om cd draaitafels. Denk ook niet dat daar snel verandering in zal gaan komen aangezien er geen merk is wat die intentie lijkt te hebben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
17-3-2006 14:39
Zoals eerder gezegd heeft de CDX ook een aantal nadelen. Heer en meester is daarom iets teveel eer. Het is (zoals altijd) maar net wat je wil.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
17-3-2006 14:54
Waar Reind denk ik op doelt is dat de CDX de ENIGE CD-Speler is die een draaitafel ECHT nadoet. De anderen zijn benaderingen, bij de CDX ga je zoeken waar de arm is ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
18-3-2006 16:47

Dré schreef:

De anderen zijn benaderingen, bij de CDX ga je zoeken waar de arm is ;-)
Of probeer je de plaat er in een reflex af te rukken om er een nieuwe op te leggen (meerdere malen gebeurd toen ie hier stond ;-) )
BrazStandaard Lid
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
14-8-2006 11:46
Afgelopen zaterdag voor het eerst gedraaid met deze spelers en ik moet zeggen, heel fijn. Had 1 heel vervelend probleem en ik vraag me af of meer mensen dit hebben gehad. Ik draaide met zelf gebrande cd's (wel goede en op een lage snelheid gebrand....) en heel soms maakte die een vreemd geluid. Ze sloegen niet over en bleven niet hangen, maar het geluid vervormde af en toe een paar seceonden heel erg. Ik voelde toen even aan de achterkant van de cd-spelers en aan het mengpaneel en die waren bloedje heet. Zelfs mij eigen pioneer djm600 mixer heb ik nog nooit zo heet gevoeld! Kan het doordoor komen dat het geluid vervormd? Of ligt dit toch aan de cd's. heb ze nog niet op andere spelers uit kunnen testen want de cd's heb ik afgelopen weekend pas gebrand. Thuis op de Hifi-speler deden ze het gewoon goed (niet dat dat veel wil zeggen...)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
14-8-2006 12:49
Dat de spelers heet worden is normaal.

Met hoeveel cdr-s gebeurde dat? Gebeurt het ook met gewone cd's? Als het antwoord op die laatste vraag "nee" is kan je ervan uitgaan dat er toch iets mis is met je brandproces.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)