Forum > Muziek

Hulp gevraagd: Tech-house, Electro, Minimal Techno, Techno, Progressive

(157 reacties. Pagina 13 van 16)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
26-1-2006 02:06
Nou, het project dat de aanleiding vormde voor dit topic ligt vooralsnog stil. Maar dat is meer omdat ik de afgelopen maanden (en de maanden die komen gaan) druk bezig ben geweest met het verder uitbouwen van mijn collectie.

De "hitjes van nu" heb ik in mijn stijl inmiddels wel aardig op een rijtje. Qua stijl blijkt het meer house, bepaalde electro en veel progressive te zijn, en minder minimal en techno. Maar ik denk niet dat ik met de hitjes aan kan komen op een dance-ding waar iedereen lekker interessant bezig probeert te wezen, want daar kennen ze de hitjes allemaal wel zo'n beetje.

De allrounder in mij vindt nog steeds dat ik iets van 75% meer bij me moet hebben dan wat ik daadwerkelijk ga draaien. En op vinyl zou ik een setje van een uurtje inmiddels aardig volhouden, maar een paar uur wordt lastig.

De platencollectie groeit en groeit, en ik ben er zeer gelukkig mee (dat heb ik alvast gewonnen). In het allround circuit probeer ik zo her en der wat van die platen in blokjes ertussen te draaien, maar ik merk dat men er, daar waar ik mijn residenties heb, niet altijd op zit te wachten.

Ergo, ik bouw rustig uit, kijk een beetje rond en aas op nieuwe residenties waar ik iets mee ga doen zodra ik het idee heb er klaar voor te zijn.

Binnenkort ga ik verhuizen, dus ik heb nu niet echt de moeite genomen om een fatsoenlijkse gear-pc-setup te bouwen. Na mijn verhuizing gebeurt dat eerst, dan ga ik hier wel wat mixjes plaatsen en dan ga ik eens nadenken over demo's, want zo schijnt dat te gaan.
GrooveloverStandaard Lid
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
26-1-2006 14:08

Sylvia schreef:

verhuizen
Ah,
Naar een plek waar ik (en vele met mij) niet hun hoofd stoten? wink ;)
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SylviaEx Lid
26-1-2006 14:09
Yep, geen schuin dak meer, kamertje extra, minder debiel hoge huur (en dus meer geld voor platen). Helaas tijdelijk, maar daarna zien we wel weer verder.
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
5-2-2006 14:00

Sylvia] schreef:

De allrounder in mij vindt nog steeds dat ik iets van 75% meer bij me moet hebben dan wat ik daadwerkelijk ga draaien. En op vinyl zou ik een setje van een uurtje inmiddels aardig volhouden, maar een paar uur wordt lastig.
VEEL bij hebben is echt dikke onzin (Ik lees uit het bovenstraande meer zoiets van: zeikerds heb je altijd!!). Als je maar veel kanten op kan met wat je hebt, sommige b-sides waar ik eig geen klap aan vind helpen me soms goed uit de brand bij bepaalde overgangetjes e.d., zolang je maar een goede platenkeus hebt! (Bij het kopen al!!)

Good luck met de platenverslaving en verhuizen!
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
OryxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2006
Laatste: 17-3-2006
19-2-2006 09:30
hoi Syl,

ik zit ongeveer in dezelfde siuatie als jij, buiten dat jij pakken meer ervaring hebt.

ff kort, op men 16 begonnen met draaien, op mijn 20 moeten stoppen vanwege kameraad die er de brui aangaf en de helft van het materiaal bezitte, toch terug kriebels gekregen en terug materiaal aangekocht maar ondertussen van (commerciele)dance en trance naar hardere elektro, elektro-house (wat tech-house) en de zachtere Techno geëvolueerd. owjah ondertussen ben ik er 22 :)

Dus sinds een aantal maandjes mij wat aan het verdiepen in dit wereldje, qua platen kan je eens kijken op www.wallysgrooveworld.com is een online vinyl shop gericht op de elektro- en elektro-house scene met bijkomstig nog breakbeat en techno/minimal. Ze hebben ook een winkel in Antwerpen, moest je es in Antwerpen komen kan je ook altijd ff USA import binnenwandelen.

Kijk zeker eens bij Elektro-house, tech-house en broken beats (in het broken beats genre vind je soms enorm verrassende dingen !) op wallysgrooveworld

Maar waar vind jij je cd's ? heb je zo een aantal verzamelaars gevonden waarvan je zegt, die zijn echt de moeite ? Dat mag je altijd laten weten, want qua elektro/tech-house en techno vind ik amper iets op cd, laten we zeggen het genre als op de switch cd's.

ow moest je trouwens nieuwe releases willen horen, en oude klassiekers kijk eens op de website van studio brussel www.stubru.be en klik door naar de switch playlist. je kan ze trouwens via een stream ook beluisteren op vrijdag van 24-3u en op zaterdag van 21-3u zet er een streamripper op en afspelen terwijl je thuis met iets anders bezig bent, dan hoor je even zo'n plaatje van, "die moet ik hebben" kan je even de playlist op de website raadplegen en op zoek gaan naar je plaat, je kan trouwens de meeste switch afleveringen op de site herbeluisteren ! :) Worx 4 me ;)

Groetjes,

Sven
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
3-3-2006 03:19

Oryx schreef:

www.wallysgrooveworld.com
Ik ken 2 mensen die daar een aantal nummers op het label gereleased hebben...... om heel eerlijk te zijn vind ik het maar een suf label. Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn smaak liggen ;-)

Sylvia schreef:

nadenken over demo's, want zo schijnt dat te gaan.
Kan het maar zo zijn dat ik je binnenkort een keer bel.... ik ben namelijk op zoek naar het 1 en ander voor een nieuw conceptje waar ik in de 2é helft van het jaar echt aan ga werken (eerst nog wat andere dingen regelen die een hogere prioriteit hebben) maar er is zeker brood te halen met die muziek. Je moet het alleen niet bij het standaard volk weg proberen te proppen.... zoek het een beetje in het hippe kijk mij wereldje (ja ik weet het daar zit je vast niet op te wachten) en je gaat na een paar uurtjes op handen de zaal uit.

Reken er maar op dat het wat stevige electro werk afgewisseld met wat mash ups het helemaal gaat worden deze zomer.

Over het meer bij je hebben.... op zulke meningen heb ik altijd een heel simpel antwoord -> Hey wie draait er vanavond? Jij of ik? Juist inderdaad ik dus je moet niet zeuren en nu heel rap moven anders pak ik mijn tas weer.
Ik krijg de opmerking ook wel eens als ik weer eens moet mededelen dat ik iets niet bij me heb, heel jammer voor die mensen maar ik ben geen verhuis bedrijf wat alles mee sleept van de ene naar de andere plek... men doet het dus maar gewoon met wat ik bij me heb en als men dat niets vind hoop ik voor ze dat mijn 2 uurs setje snel voor hun voorbij is. Meer kun je niet voor ze doen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
3-3-2006 09:22

Reind schreef:

zoek het een beetje in het hippe kijk mij wereldje (ja ik weet het daar zit je vast niet op te wachten) en je gaat na een paar uurtjes op handen de zaal uit.
Oh jawel hoor. Met "het gewone plebs" heb ik nooit wat gehad, maar in de scène waarbinnen ik nu draai kan ik mijn ei ook niet kwijt, dus ik zoek een nieuwe. Als dit een hip kijk-mij-eens- scène moet worden, geen probleem. Kan ik best namelijk.

Reind schreef:

Reken er maar op dat het wat stevige electro werk afgewisseld met wat mash ups het helemaal gaat worden deze zomer.
Whoepie! Call me happy :) .
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
7-3-2006 02:25

Sylvia schreef:

Oh jawel hoor. Met "het gewone plebs" heb ik nooit wat gehad, maar in de scène waarbinnen ik nu draai kan ik mijn ei ook niet kwijt, dus ik zoek een nieuwe. Als dit een hip kijk-mij-eens- scène moet worden, geen probleem. Kan ik best namelijk.
In dat geval zou ik als ik jou was zeker eens proberen een gaatje te vinden bij Meubelstukken in amsterdam. Bedrijf is van Joost van Bellen en heeft o.a de oud hollands acid avondjes, rauw en electric ballroom in zijn gamma zitten. Die lui zijn altijd op zoek naar nieuwe mensen en ze halen ze van de meest vreemde plekken op de wereld vandaan ;-)

Demo in elkaar raggen en opsturen dus ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
7-3-2006 09:42
M'n pc heeft het dit weekeinde begeven. Heb direct een nieuwe besteld (van god weet ik welk geld) en ga de hele handel daarna meteen netjes op elkaar aansluiten. Demo-tijd.
JeromeskieStandaard Lid
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
15-7-2006 19:16
Even off-topic, maar ik weet niet waar ik deze post anders moet plaatsten en het is onnodig om er een nieuw topic voor aan te maken.
Ik zou graag de CD 'Club Azuli (unmixed DJ format)' willen kopen. Ik zie dat hij hier te koop is. Echter moet je op deze site eerst geregistreerd zijn voordat je iets kunt bestellen. Op de hoofdpagina vind ik niets over registreren, dus ik klik op de hoofdpagina in het rechtermenu op FAQ. Vervolgens op nummer 45: Becoming a customer. De link naar 'registration form' werkt bij mij niet en de andere linkjes daaronder ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik me kan registreren zodat ik de cd kan bestellen? Ik vind het overigens raar dat er op de hoofdpagina niets over het registreren staat. Of doe ik iets heel doms?

Mvg,
Jerome

Terug naar forum Reageer (zonder quote)