Forum > Geluid

DAP Soundmate 3 speakerset

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-5-2003 19:20

maybe1984 schreef:

Kortom een publiek van 400 man kan ik hiermee makkelijk aan. Tot hoeveel mensen kan hij dan ongeveer.
Nou... Makkelijk. Laten we niet gaan overdrijven. Ik gebruik een 2 x 18" + 1 x 12"/1" setje tot ongeveer 500 man MAAR dan zijn het wel A kwaliteit speakers met A kwaliteit gevoeligheid.

De set zal dus bruikbaar zijn tot ongeveer 300-400 man (maar echt glashard is dat NOOIT te zeggen aangezien het van veel factoren afhangt (gewenste geluidsdruk, afmeting en andere fysieke aspecten van de zaal e.d.).

Ze zullen dus in de buurt liggen van je gestelde doel (en da's al heel mooi natuurlijk). Vertrouw die quotes die fabrikanten geven maar voor geen meter (vrijwel elke fabrikant is een kampioen in het overdrijven ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mike HailStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2003
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 10
27-5-2003 10:25
Hallo.

Ik zal het verhaal nog een keer aanprijzen met mijn ervaring met soundmate III van Dap! Voor het geld is het een geweldig set. Ik draai er zelf feesten tot zon beetje 300 man mee. Dan gaat het nog goed hard (geluidssterkte). Het set goed sterk in zijn laag. Je kunt natuurlijk feesten tot 500 man ermee weg draaien, maar dan is de vraag moet het een trance feest zijn of een bruiloft (ondanks dat ik zelf nog geen bruiloft van 500 man meegemaakt heb. Ja owkee die van Maxima en Willem in A'dam).

Het set is ook goed hufter proof. Na een flink lange avond optreden is het niet altijd de hoogste prioriteit om het "voorzichtig" in de wagen te zetten. Het gaat allemaal wat ruiger. Wil niet zeggen dat ik er niet zuinig op ben!

Het klinkt allemaal zeer goed en zal ook goed blijven klinken op hogere volumes (mijn ervaring). Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt.

Met vriendelijke groet,
Mike.
Doe het met beleid....
Maybe1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2003
Laatste: 7-2-2006
Berichten: 19
27-5-2003 10:55

Mike Hail schreef:

Hallo.

Ik zal het verhaal nog een keer aanprijzen met mijn ervaring met soundmate III van Dap! Voor het geld is het een geweldig set. Ik draai er zelf feesten tot zon beetje 300 man mee. Dan gaat het nog goed hard (geluidssterkte). Het set goed sterk in zijn laag. Je kunt natuurlijk feesten tot 500 man ermee weg draaien, maar dan is de vraag moet het een trance feest zijn of een bruiloft (ondanks dat ik zelf nog geen bruiloft van 500 man meegemaakt heb. Ja owkee die van Maxima en Willem in A'dam).

Het set is ook goed hufter proof. Na een flink lange avond optreden is het niet altijd de hoogste prioriteit om het "voorzichtig" in de wagen te zetten. Het gaat allemaal wat ruiger. Wil niet zeggen dat ik er niet zuinig op ben!

Het klinkt allemaal zeer goed en zal ook goed blijven klinken op hogere volumes (mijn ervaring). Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt.

Met vriendelijke groet,
Mike.
Dank je wel. Nou weet ik dat ik iets heb aan die set en niet dat ik rotzooi koop.
Therapy has thought my that nothing is my fault
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
27-5-2003 18:48
Zou deze set ook wat zijn om live Bands / orkesten uit te versterken?

Zondag heeft bij ons het dweil orkest een optreden en daarvoor hebben we van een bekende een HK actor set geleend, omdat hun LEM speakertjes op een marktplein niet voldoen. Toen hadden we het erzo over of we ook niet zo'n soortset aan zouden kunnen schaffen, maar hij was wel erg prijzig gezien het doel en de prijs, en aangezien deze DAP set er super veel op lijkt, wil ik wel eens weten of dit iets voor ons zou zijn....

Of hebben jullie voor dit doel een beter suggeste?!?

BVD
©2011
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
29-5-2003 23:02
Dré, was het ook niet deze set die bij de opening van het nieuwe Highlite-gebouw gebruikt werd in de tent voor de P.A? Daar stond toen een dubbele set en ik vond ze ook super klinken!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-5-2003 11:09
Geen idee. Ik ben nog NOOIT bij deze importeur geweest shocked 8O

(Wordt wel een keer tijd natuurlijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
1-6-2003 23:57
wordt idd tijd ja happy :)
Maybe1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2003
Laatste: 7-2-2006
Berichten: 19
3-6-2003 11:31
Is het nou zo dat als je er een 2de setje bij doet in de toekomst dat je dan het aantal mensen dat het aankan kan verdubbelen, dus dan 500 man of zoiets.
Therapy has thought my that nothing is my fault
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-6-2003 12:11

maybe1984 schreef:

Is het nou zo dat als je er een 2de setje bij doet in de toekomst dat je dan het aantal mensen dat het aankan kan verdubbelen, dus dan 500 man of zoiets.
Vaak zelfs ietsjes meer vanwege de interactie tussen de speakers onderling (2 speakers dichtbij elkaar zijn efficienter "on axis" dan 2 x een losse speaker). Bij de topjes hangt het uiteraard WEL af van de manier van stacken. Als je gaat "splayen" (verhogen van de gecombineerde openingshoek) dan heb je GEEN winst. Ga je de topjes op elkaar zetten dan heb je WEL winst (vanwege het verkleinen van de gecombineerde openingshoek in het verticale vlak).

Op een podium heb ik altijd een vrij aparte manier van stacken: 3 subs in de hoek, 1 sub er strak naast, 2 topjes op elkaar daar bovenop. Op die manier koppel je de subs behoorlijk goed EN koppel je de topjes prima zonder dat daarbij de totale stack absurd hoog wordt (in mijn geval blijft de hoogte beperkt tot zo'n 180cm).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BaseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2003
Laatste: 10-9-2003
Berichten: 40
3-6-2003 12:22
dré , als bij jou de hoogte tot 180 cm komt krijg jij dan nooit klachten van mensen die een midje of een tweetertje passeren ??

Terug naar forum Reageer (zonder quote)