Forum > Geluid

dynacord cl-1600

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
22-1-2006 10:44
heb 1 keer een avond met deze amp gedraaid, opzich goed kwa vermogen en dergelijke, wat mij wel ontzettend opviel was dat de amp ontzettend warm werd (zeg maar gerust heet)was bij normaal 4 ohm gebruik.groeten arjan
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
22-1-2006 12:03

arjan schuurman schreef:

heb 1 keer een avond met deze amp gedraaid, opzich goed kwa vermogen en dergelijke, wat mij wel ontzettend opviel was dat de amp ontzettend warm werd (zeg maar gerust heet)was bij normaal 4 ohm gebruik.groeten arjan
He arjan,

Wat voor set had je er op staan??
en wat voor alternatief zou je aanraden.., liefst EV of Dynacord omdat ik daar alles van heb!( wat ook in de zelfde prijsklasse zit )
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-1-2006 13:08

rutvanelk schreef:

Wat voor set had je er op staan??
Dat lijkt mij niet echt belangrijk als je vraagt om ervaringen met de CL-1600.
Ik vraag mij wel af, of de set inderdaad 4 ohm was, aangezien de versterker "heet" werd.
Ook vanwege de gegevens die Dynacord vermeld,
In een klasse H-design wordt de voedingsspanning intern in de eindversterker opgeschakeld, echter alleen op het moment dat er een grote hoeveelheid vermogen moet worden geleverd. Hierdoor ontwikkelt de versterker aanzienlijk minder warmte, en kan compacter worden gebouwd.
Mede vanwege "al" de ervaringen die hier gepost zijn, zou ik op zoek gaan naar een verhuurder die deze cl-1600 verhuurd.

Ik vraag mij nog wel af waarom een versterker die in 2003 is aangekondigt nu pas "new" is.
Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat EV "problemen" heeft met een europese goedkeuring.
(op marktplaats staat overigens een volledige set te koop met genoemde eindtrap)

Martin.
kvm entertainment
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
22-1-2006 13:46
zal ik in de buurt gaan zoeken naar iemand die deze verstekers heeft staan.

toch raar met die europese keuringen wat je zou toch zeggen dat ze in Duitsland ( mischien vs ) gemaakt( ontworpen) worden.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-1-2006 15:48

rutvanelk schreef:

toch raar met die europese keuringen want je zou toch zeggen dat ze in Duitsland ( mischien vs ) gemaakt( ontworpen) worden.
Eigenlijk geeft je het zelf al aan, "misschien VS".(Ev heeft deze range ook).Waar het ontworpen en of gemaakt is, is niet geheel duidelijk.
Of dit probleem daadwerkelijk voor een vertraging heeft gezorgd is ook niet bekend.

Nog vreemder in het verhaal is dat EV in het verleden een nederlands bedrijf had ingeschakeld om units door de keuring te krijgen.

Martin.
kvm entertainment
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
22-1-2006 15:57
Rare busines... maar zijn er mensen met ervaring? Of alternatieven ? Zat zelf te denken aan een s-1200 maar deze geeft naar mijn mening net wat te weinig vermogen voor sub top....
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
22-1-2006 17:35
Ik heb zelf 2x s1200 voor 1 complete eliminator set en ik moet zeggen dat het perfect overeen komt met de vermogens.
en ze zijn erg betrouwbaar.

groetjes, smak-krak
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
22-1-2006 20:36
aangezien mijn versterkers opgestuurd zijn voor contole naar het fabriek in duitsland. heb ik afgelopen weekend met amcron/crown gewerkt, en moet eerlijk zeggen dat mijn s1200 een warmere klank gaven dan de macrotech 3600.
love my sharpy moving-heads!!
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
22-1-2006 20:58
stond bij ons ook een dynacord set op (oude set, weet niet presiec het type waren enkele 18", 2x per kant van 400watt 8ohm per stuk) we moesten op dat moment voor een collega drive in draaien en draaide met hun setje dus weet de exacte gegevens er niet mee5r van weet alleen nog dat die amp echt warm/heet werdt (verbaasde mij hier over)wel stond de amp de hele avond bijna los, dus net onder de clip te draaien.Voor de rest zou ik je ook niet verder kunne helpen omdat dat de enigste avond was dat ik zo'n ding gebruikt heb.(moet wel zeggen dat die wel de ganse avond van 8uur sávonds tot 7uur sóchtens het volhield, dus dat is zeker wel positief)groeten Arjan
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
23-1-2006 00:57
1 x bewerkt. Laatst door Prosoundandlight op 23-1-2006 01:04
Ik heb ervaring met alle Dynacord spul van 1948 (toen de firma nog "Funktechnik und Gerätenbau" en later "Dynaphon" heette) tot nuhappy :)

De CL serie wordt inderdaad nog steeds als nieuw beschouwd, hoewel het eigenlijk strikt genomen niet zo is. Noem het eerder recent. Maar ja, tegen mijn auto van 2 jaar oud zeg ik ook nog steeds mijn nieuwe wagen happy :)

Hét voordeel van de CL serie is uiteraard het gewicht. De kwaliteit is super. Het is echt een zeer hoogwaardige amp. Ik heb ze zelf in gebruik (ook de S serie), en ik ben zeer tevreden. De exemplaren die ik verkocht heb, hebben tot nu toe nog geen problemen gegeven, maar natuurlijk is de te beoordelen periode nogal kort. Wel moet ik zeggen dat ik geen problemen verwacht, want de amps zijn echt super.

In de een of andere post, een paar dagen geleden, ging het over het warm worden van de S serie van Dyna. Dit kan inderdaad het geval zijn, maar de ampjes worden niet warmer dan gelijk welke andere vergelijkbare amp. Als ze heet worden, wat mogelijk is, dan kan het nog steeds geen kwaad. De amps blijven prima presteren. Over de CL serie kan ik zeggen dat ze zo koel als een frigo blijven, tenzij je ze een hele avond vol laat uitsturen. In dat laatste geval worden ze ook warm, wat overigens heel normaal is, en wat geen enkel probleem is.

Misschien afronden met een persoonlijk advies: Als je budget het toelaat, koop dan die CL, want ze zijn goed! De meerprijs van 400 euro t.o.v. de S serie vind ik persoonlijk kunnen, omdat de amps recenter zijn, en omdat ze vrij weinig wegen. Ik verwacht niet meteen een spectaculaire prijsdaling die het verschil zou kunnen opheffen. Dus als je wil kopen, denk ik niet dat het nodig is om te wachten.

Ik meen te weten, uit vroegere posts, dat de OP veel materiaal van Dynacord bezit, dus blijf bij dit merk! Je zal het je niet beklagen!

En uiteraard is de Dyna CL serie ook bij EV terug te vinden. EVI audio, remember??
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)