Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 20 van 20)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
7-1-2006 18:40

Tuneboy schreef:

Als soundcard heb ik nu een maya44usb maar is niet luid genoeg voor koptelefoon er direct op aan te sluiten in een live-situatie vrees ik, en die heeft ook niet erg veel aansluitingen. Tegenwoordig lijkt een eerdere aanrader me de ESI U46Dj of gewoon de hercules dj-console met ingebouwde soundcard...
In een Live situatie zou ik hem zowiezo aansluiten op een mengpaneel, en hierop je koptelefoon aansluiten. Dan voldoet de Maya prima.

Martin.
kvm entertainment
Tribal ChefStandaard Lid
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
9-1-2006 14:40

boellie schreef:

In Traktor DJ 3.0 zit loopsample mogelijkheden, en dat is met FS aan te sturen net zoals Traktor FS
al vind ik persoonlijk de FS versie iet lekkerder werken, iets simpeler uiterlijk.. al heb ik de smapler niet nodig omdat ik die al van redsound heb ander zeker een leuke overweging als je FS al gebruikt
Thanx, ik neem aan dat je bedoelt dat je de FS iets lekkerder vind werken?
De Redsound cycloops stond zowiezo al op het boodschappenlijstje dus dat komt goed uit, nu eerst maar even op laptopjacht (Zal wel een ibook worden denk ik)
GiallorossoStandaard Lid
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 14-8-2007
17-1-2006 17:43
Is een u46 nou echt beter kwaliteit dan een maya usb (ism een dap sc 15 pre-am)?

En hoe zit het met SSL platen tegenover FS platen. (Niet voor scratchen)
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
25-1-2006 03:25

Tribal Chef schreef:

Thanx, ik neem aan dat je bedoelt dat je de FS iets lekkerder vind werken?
Final scratch doet het net zo goed in de basis en heeft als voordeel dat je er geen extra apparaat voor aan hoeft te sluiten. Als je een redsound hebt natuurlijk niet de deur uit doen maar om hem nou apart te gaan kopen......

Ik zou eerst eens kijken hoe je jezelf kunt redden in FS, kun je later altijd nog beslissen of die sampler er moet komen of niet.
(Zal wel een ibook worden denk ik)
Afhankelijk van hoe hard je hem nodig hebt zou ik dat nog even proberen te rekken als ik jou was, de nieuwe iBooks komen er aan halverwege het jaar (althans dat is wat je hoort) en dat betekent 2 dingen.... 1 je koopt een nieuwe laptop voorzien van alle snufjes, toeters en bellen en bent meteen voorzien van een retesnelle laptop (os-x op een intel gaat echt ontiegelijk hard voor wat ik er tot nu toe van heb gezien en laat met alle gemak van de wereld de laatste lichting G5's achter zich) OF optie 2, zodra straks de nieuwe iBooks komen zijn er geheid mensen die zo snel mogelijk van hun iBook af willen en voor jou de kans om een voordelige iBook op de kop te tikken waar je voorlopig ook nog prima mee vooruit kunt.

Ik ben ondertussen hard aan het sparen voor een mac book pro, uitermate pats ding ;-) (daarom wil ik hem ook kopen... geef ik eerlijk toe. Maar eerst ff hard sparen)

Giallorosso schreef:

Is een u46 nou echt beter kwaliteit dan een maya usb
Ja. Behalve dat de phono pre=amps er in zitten en je veel meer mogelijkheden hebt is het kastje zelf ook een stuk steviger en das altijd handig om te weten als ie in een veel te volle tas verdwijnt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
25-1-2006 13:55
Hey das een goeie tips Reind, ik kreeg inderdaad een mail dat er binnenkort nieuwe ibooks komen, maar zo had ik er nooit over nagedacht.

Maar het zijn inderdaad gewoon über pats-tops maarja aangezien het kwa centen mij niet zoveel uitmaakt wink ;)
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
26-1-2006 00:44

Tribal Chef schreef:

Maar het zijn inderdaad gewoon über pats-tops maarja aangezien het kwa centen mij niet zoveel uitmaakt wink ;)
Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen maar om nou te zeggen dat die extra krantenwijk me zoveel oplevert.... ;-)

Ik zou dus gewoon nog heel even wachten. En waarom een iBook? Een windows laptop werkt ook gewoon perfect hoor en om heel eerlijk te zijn, als je hem ook nog lekker wil gebruiken voor andere dingen zou ik een windows laptop pakken.

Ik heb zelf 2 normale pc's en een iBook en ik loop op de iBook altijd rechts boven in het venster te zoeken naar de x knop van een venster terwijl ie links zit, ik erger me kapot aan het feit dat programma's als dreamweaver niet in 1 venster openen maar dat alle werkbalken gewoon over je venster er achter heen worden gepleurd en je dus hier en daar nog wat van je achterliggende venster door ziet schemeren enzovoort.

Ik gebruik de iBook dus alleen nog maar voor het internetten op de bank en het schrijven van een review. Al het andere werk doe ik lekker op de normale pc. Daarnaast photoshopt een 12" scherm nou ook niet echt dat je zegt bijzonder lekker ;-)

In juni dus maar eens kijken wat het gaat worden. Een nieuwe mac, een oudere powerbook G4 voor een schappelijke prijs, msi megabook (lijkt erg veel op de iBook qua uiterlijk maar is wel een windows gebakje) of gewoon een lekkere pats Sony Vaio voorzien van Centrino technologie.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
5-2-2006 14:53

Reind schreef:

Ik zou dus gewoon nog heel even wachten. En waarom een iBook? Een windows laptop werkt ook gewoon perfect hoor en om heel eerlijk te zijn, als je hem ook nog lekker wil gebruiken voor andere dingen zou ik een windows laptop pakken.
Eigenlijk vooral vanwege het kleine formaat, ik heb de Laptop verder nergens voor nodig, hij wordt dus puur voor Final Scratch/Serato.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)