Forum > Geluid

koolsound boxen

(64 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj MotionStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 10
18-12-2005 16:38
Waarom verkoopt new line geen koolsound boxen vroeg ik me net af. Zijn naar wat ik hoorde niet zo slecht en niet echt duur. Kzag zonet de koolsound cx 215 die me interesseerde dus kwam ik eens kijken op new line maar deze zijn hier niet.
btw welke versterker zou je op deze boxen moeten hangen? :s vroeg ik me ook af...

greetz
steve
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
18-12-2005 16:45
koolsound?

nooit van gehoord...ik kan het fout hebben, maar ik denk dat de naam al genoeg zegt.

Andre zal er waarschijnlijk wel zo zijn redenen toe hebben dit niet in het assortiment te hebben.
Potverdorie
Dj MotionStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 10
18-12-2005 16:48
wss wel razz :p khad er ook nog nooit van gehoord, prijs zegt natuurlijk al veel.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
18-12-2005 18:47
Koolsound is op zich niet veel slechter dan bijvoorbeeld JB. Ik dacht dat er zelfs bepaalde componenten identiek zijn?? Zelf heb ik geen werkervaring met dit merk, maar ik ben het wel al meerdere malen tegengekomen.

Eigenlijk is het gamma dat ze te bieden hebben, nog niet eens zo slecht. Ze hebben een vrij breed aanbod. Buiten de speakers (vrij veel modellen) hebben ze ook lichteffectjes, die er niet echt slecht uitzien. En ook een aantal flightcases behoren tot hun aanbod. Voor die laatste is het zeker met DAP vergelijkbaar. Ik denk zelfs dat er weinig verschil te vinden is.

De Koolsound CDS220 blijkt zelfs voor sommige DJ's (vooral beginnende) een referentie te zijn. Ik heb er zo mijn twijfels over, maar slecht ziet het er inderdaad niet uit.

Mij kan het niet echt bekoren, maar misschien doe je er wel een goede koop aan, wie weet.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-12-2005 19:21

prosoundandlight schreef:

Koolsound is op zich niet veel slechter dan bijvoorbeeld JB. Ik dacht dat er zelfs bepaalde componenten identiek zijn?? Zelf heb ik geen werkervaring met dit merk, maar ik ben het wel al meerdere malen tegengekomen.
Kool sound is een mengelmoes van.
M.a.w. o.a "gelijkwaardige" types als de Dap mc serie, diverse skytech modellen e.a. "low"- en budget merken.

Maarrr... identiek? Die uitspraak durf ik slechts te doen als ik gelijke modellen kan vergelijken. Het komt maar al te vaak voor dat "eigen" merk boxen e.a. apparatuur toch andere componenten gebruiken.

De door jouw genoemde box heeft kwa uiterlijk wat weg van de Cerwin Vega intense serie. Vandaar ook waarschijnlijk de gekozen kleur van de speaker rand, die heeft kwa uiterlijk wat weg van oudere CV types.

Ach, het zoveelste merk. Persoonlijk lijkt mij dan de eventuele "afterservice" minstens zo belangrijk.
En zelfs dan zou ik mij nog afvragen of het uberhaupt zinvol is om een dergelijk merk toe te voegen.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
18-12-2005 19:25

prosoundandlight schreef:

Koolsound is op zich niet veel slechter dan bijvoorbeeld JB. Ik dacht dat er zelfs bepaalde componenten identiek zijn??
Er is meer dan het product (of de producten) zelf. Zo is de afwezigheid van een site van het merk zelf een beetje vreemd. In zo'n geval hoef je niet raar te kijken als ook geen eigen reparatiedienst is. Geen enkel probleem als je het apparaat toch puur gedurende de garantieperiode wilt gebruiken...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
19-12-2005 13:35
Wel, ziet er toch goed uit. Het ontbreken van een website is jammer, maar zal zich waarschijnlijk in de toekomst wel verder ontwikkelen. Ik heb toch echt al een paar goede comentaren gehoord over dit merk. We gaan er inderdaad meer van horen.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
19-12-2005 13:47

mdk schreef:

Ik kwam het vandaag ook voor het eerst tegen.
Dus misschien gaan we er mee van horen.
klik
Hmmm. Wat vreemd dat het perspectief van de kast (die verdacht veel lijkt op een bepaalde DAP speaker) totaal niet overeenkomt met het perspectief van het logo.

Heel vreemd...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
19-12-2005 13:55
Er is wel een https://www.koolsound.com, maar is 'under construction'. Ik zou zelf dit merk ook bij de DAP categorie inschalen, afgaand op de producten die ik zie.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
19-12-2005 14:07
Ahum...

Highlite (DAP, Showtec e.d.) is (hoezeer sommige mensen ook graag anders zouden willen zien) een ZWAAR serieus bedrijf met 90 medewerkers, eigen import, eigen TD, absurd groot magazijn, eigen art department en noem maar op.

Nu zien we de nieuwkomer met gephotoshopede plaatjes van DAP producten, een "under construction" website, geen distibuteurlijst en TOCH is alles koek en ei.

Kijk, daar komt de kerstman. Gezellig, kom binnen, hier liggen de sierraden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)