Forum > Newbie Forum

spelen met de faders

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
YouffieStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 21-10-2005
Laatste: 8-11-2008
14-12-2005 17:34
trecklist :P
Hardstyle 73 min

1 dj isaac - backstage
2 Dj act - QT13
3 dj zany - Pure
4 dj zany - Dissin
5 razzle dazzle trax - rattlebrain
6 Dj led - No Good
7 out of grace - 140bpm/deepack mix
8 deepack - Down low
9 Tuneboy - Dirty
10 sicilian Hardstylers
11 bison meets the quakers - i got 2 night
12 lady shamira - i want your love
13 the builder - skyscraper
14 Smurref - Bassline of the century
15 P rochard - survivors of Hardstyles
16 marcet claude - loving you /isaac rmx
17 the prophet - emergency call
18 Dj Bony - bang Bang
19 hardstyle soldiers - deeper underground
Here,s Youffie !!!!
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
14-12-2005 19:31
over de mix in het algemeen:

Het mixen gaat redelijk.Soms zit je er met de pitch nog een beetje naast. Ik ben tegenwoordig niet meer zo'n hardstylvolger maar ik heb zelf het idee dat je pitch nogal hoog staat. Daarnaast vind ik de opbouw niet super. Een knaller zoals pure zet je al in het begin terwijl deeper underground juist wat verder naar voren had gemogen in mijn ogen.

Over het spelen met de faders:
Soms vind ik het leuk, soms niet en soms te veel.... De eerste keer bij de outro van zany - pure (om maar een voorbeeld te geven)verperst het het stukje een beetje. Het voegt in dat geval eigenlijk niets toe.

Daarnaast doe je het heel veel. Soms is het echt leuk, maar ik denk dat het in deze mix te veel van het goede is. Ook hoor je bij het inmixen van 140 BPM dat je de fader een stukje te laat terug open schuift. Als je zoiets doet moet je het wel goed doen. Dit is echter een kwestie van oefenen en leren.

Maar voor iemand die pas een jaar draait vind ik het een goede mix! Ga zo door en blijf veel oefenen met veel plezier wink ;)
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
15-12-2005 09:18
Nummertje 6 niet Max B Grant - No Good 2005?

De volgorde is idd van belang.

Ik vind Smurref een onlogisch nummer in het geheel. Deze zou ik eerder in je mix verwerken. Dit is een vrij rustig nummer tussen het andere geweld. Probeer een mix te beginnen met een nummer dat een rustig begin heeft en bouw vandaar uit je set uit.

Bijvoorbeeld Smurref - Bassline of the century en dan No Good. Hierdoor stijgt je set naar een hoogtepunt ipv meteen te knallen en dan iets in te kakken.

Maar een goeie set en lekkere nummers.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)