Forum > Geluid

syrincs m3-220 probleem

(68 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
TakanohanaStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 16-12-2010
Berichten: 13
4-11-2005 16:41
Maar valt er iets aan te doen?Kan ik er iets aan doen? Kan het ongeveer opgelost worden, door bvb een spanbandje? Als ik logisch denk dan moet hetgeen dat meetrilt toch kunnen vastgemaakt worden of zit dat anders?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2005 00:19

Dré schreef:

Dat zal niet lukken (maar 529,00 euro is wel gelukt).
Das nog veel te duur gezien de duitse prijzen en het akkefietje van de desbetreffende persoon die ze voor een scheet en 2 knikkers verpatst op de NL markt.

In dat geval had ik gewoon gezegt, Beste mensen van Syrincs, dikke vinger en ik verkoop alleen nog maar KRK + Behringer.
Zo mooi is de Syrics set nou ook weer niet om hem koste wat het kost te verkopen naar mijn idee, de KRK kan zich prima meten met de Syrincs set. Daarnaast heb je bij een KRK Rokit 6 al niet echt een sub meer nodig om het correct te laten klinken in het laag en kom je op +/_ hetzelfde bedrag uit en heb je een set die lekker te gebruiken is met het producen. De M3-220 was voor veel mensen niets anders dan een setje dure speakers gebruikt voor het weg draaien van een paar plaatjes in huis. En dan kun je net zo goed een setje Behringers pakken naar mijn mening, de meerwaarde van een M3-220 op dat gebied vind ik om heel eerlijk te zijn 0. Je hoeft er tenslotte geen uren naar te luisteren op je dooie gemak. Je bent op dat moment aan het draaien, headphone op, headphone af, versleten plaatje er tussendoor.... oftewel hoeveel is dan de meerwaarde van een syrincs set ten opzichte van een Behringer set?

Is Syrincs ruk? Het product mischien niet maar het merk er achter wel (mijn mening als ik even zoek in de database hier op het forum), als je ziet wat ze in het verleden hebben liggen lopen kloten zou ik er aardig mijn broek van vol hebben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
5-11-2005 11:25

Reind schreef:

Dré schreef:

Dat zal niet lukken (maar 529,00 euro is wel gelukt).
Das nog veel te duur gezien de duitse prijzen en het akkefietje van de desbetreffende persoon die ze voor een scheet en 2 knikkers verpatst op de NL markt.

In dat geval had ik gewoon gezegt, Beste mensen van Syrincs, dikke vinger en ik verkoop alleen nog maar KRK + Behringer.
Zo mooi is de Syrics set nou ook weer niet om hem koste wat het kost te verkopen
Nou... Da's dus de ellende. Als ik een minstens zo goed alternatief gevonden had dan had ik natuurlijk al LANG tegen de heren van Herz gezegd dat ze de set rectaal konden plaatsen MAAR ik heb nog steeds geen volwaardig alternatief in dezelfde prijsklasse gevonden. Natuurlijk heb ik sets gevonden die mooier klonken MAAR dan begon de teller pas boven de 1000 euro.

Maar natuurlijk blijf ik ondertussen zoeken naar een volwaardig alternatief. Zal echter, met de huidige Nederlandse prijs, NOG moeilijker worden. De Behringer B2031A/B2092A combinatie gaat weliswaar FIKS harder maar klinkt gewoon minder mooi dan de M3-220. De combinatie B-2030A/B-2092A zal nog wel zo snel mogelijk getest worden.

Reden dat ik toch overstag gegaan ben is vooral de goede relatie die ik heb met de Nederlandse importeur (en natuurlijk gewoon de kwaliteit van de set; zelfs die 639 die hij voorheen als straatprijs had is hij namelijk gewoonweg waard!!!). Met de fabrikant zelf wil ik niets meer te maken hebben (en hoef ik gelukkig ook niets meer te maken te hebben).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
5-11-2005 11:54
En de boxen van KRK zoals Reind aangeeft, hoe staan die in verhouding met het SYRINCS setje?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
5-11-2005 12:47
Klinken zeker netjes voor het geld MAAR dan zit je op 847 euro (2 x RP-6 + 1 x RP-10S (ex kabels)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
5-11-2005 13:26

Dré schreef:

Klinken zeker netjes voor het geld
mag ik daar uit opmaken dat de SYRINCS beter klinken EN goedkoper zijn? of is het geluid ongeveer gelijkwaardig en is de SYRINCS dan wat goedkoper?
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
5-11-2005 13:32
Ik heb sinds vandaag het Behringer setje (basje + B2031A) aangeschaft waar Dré het over had (nu eerst aan het bijkomen van m'n hernia die je oploopt, als je dit basje tilt...).

Klinken zeker goed voor het geld! Setje gaat écht hard. Ook de instellingen achterop de sub zijn ideaal, zodat je bijna overal prima geluid hebt.

Ik zat zelf te denken aan OF het Syrincs setje OF de Behringer, heb ze dus ook beide beluisterd. Aangezien ik geen problemen wou hebben met het basje, en het me ook 100 euro scheelde, ben ik voor de Behringer gegaan.

Je krijgt veel speaker, voor relatief weinig geld.
TakanohanaStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 16-12-2010
Berichten: 13
5-11-2005 14:05
Ok allemaal heel leuk maar wat doe je nu als je zo'n sub hebt met nare bijgeluiden! Kan er iets aan gedaan worden zonder hem terug te sturen?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-11-2005 14:07
Je hebt het nou drie keer (ofzo?) gevraagd. Als er mensen waren langsgeweest op het forum die het wisten, dan had je het antwoord al lang gekregen. Niet zo drammen.

Stuur de fabrikant een mail of stuur die set terug naar waar hij vandaan komt.
EvolverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2005
Laatste: 26-11-2008
Berichten: 9
5-11-2005 14:37

hans schreef:

Dré schreef:

Klinken zeker netjes voor het geld
mag ik daar uit opmaken dat de SYRINCS beter klinken EN goedkoper zijn? of is het geluid ongeveer gelijkwaardig en is de SYRINCS dan wat goedkoper?
Ik heb de KRK RP-8 speakers zonder Subwoofer, naar mijn mening klinken ze heel lekker. Als je zoekt naar een stampende bas of extreem veel volume moet je sowieso geen monitor speakers aanschaffen en dus geen KRK’s kopen. Ik denk als je dat wel doet je het doel voorbij schiet.
Voor 600 euries heb je echt leuke speaker set die, als je ze goed neerzet, meer dan hard genoeg gaan en er zit voldoende bas in maar het zijn studio monitors.
En mocht je toch meer volume en bas willen hebben kan je latere een sub er bij zetten. De Syrincs neigen meer naar HiFi speakers met een iets gekleurder klankbeeld.

Er staat me iets van bij dat de kabelzet, die je bij de Syrincs krijgt, een beetje aan de korte kant was en die zou je ook moeten vervangen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)