Forum > Geluid

CDJ-200 vs. DN-S1000

(84 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
8-10-2005 23:36
Hallo iedereen,

Mijn volgende aankoop wordt een nieuwe cdspeler maar ik twijfel verschrikkelijk tussen de CDJ-200 en de DN-S1000.
Ik heb via de search al zitten zoeken over beiden en heb het CDJ-200 topic en het DN-S1000 topic ook al helemaal doorgenomen maar nog steeds kan ik geen beslissing maken.
Natuurlijk kunnen jullie mij hierbij niet echt helpen omdat de keuze persoonlijk is maar toch zou ik graag willen weten voor welke van de 2 jullie zouden gaan en eventueel wat argumenten erbij.

Met vriendelijke groet,
Inspiration.
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
9-10-2005 01:20
Hoi,

Wij kunnen niet zomaar voor je gaan bepalen welke cd-speler jij nou zou moeten nemen.
Het is dus handig als je ff aangeeft waarvoor je hem wilt gebruiken, of het voor thuis wordt of voor on-the-road... wat je er allemaal minimaal op wil hebben..enz.

Als we dat weten, dan kunne we al veel makkelijker aangeven welke voor jou beter is sneaky :V

M.v.g. Chris Groenveld
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
9-10-2005 11:34
Simpel: DN-S1000 heeft 4x zoveel effecten/mogelijkheden als de CDJ-200 en is ook nog eens 100 euro goedkoper. Need I say more?
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
9-10-2005 11:57
zit wel een redelijk verschil in deze 2 spelers. ik vind de denon echt een "leuk" spelertje voor thuis. hij voelt en oogt ook als instap cd-spelertje. ik vond de play en que knoppe niet fijn werken,maar dat is allemaal persoonlijk. als je regelmatig met je cd-spelers op stap gaat zou ik kiezen voor een cdj-200. die is overzichtelijk en degelijk. en als je niet of weinig op stap gaat zou ik voor de denon gaan, die is veel leuker om thuis mee te oefenen. de pioneer heeft slecht een loop-functie 3 effecten, die alleen nuttig zijn om de schade bij een fout lopende mix enigsinds te herstellen. de beat cutter die eropzit is niet te gebruiken, dat is leuk om thuis 3 keer te doen maar dat is het dan ook. dus voor thuis zou ik zeker voor de denon gaan.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2005 12:04

greup schreef:

als je regelmatig met je cd-spelers op stap gaat zou ik kiezen voor een cdj-200. die is overzichtelijk en degelijk.
Vind ik een gewaagde uitspraak voor een speler die nog niet zo lang uit is. Laat hem zich eerst maar bewijzen. CDJ-100 heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen, maar de CDJ-200 nog absoluut niet. Vind de jog niet echt overtuigend van dat ding, en ik heb toch een soortelijke bug ontdekt met 1 avondje draaien. Merkte het bij meerdere CD's.

(Search Forward + Jog forward = snel vooruit spoelen. Snel forward en backward spoelen in track wisselen resulteert in een crash van het loopwerk, opnieuw CUE en PLAY om opnieuw te proberen... Ergernis)
Light Image
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
9-10-2005 12:06
Ik zou voor de denon gaan (goh, die heb ik zelf ook). Veel meer opties, goedkoper, goed schokbestendig, lekkere rubber ragknoppen en een goed klinkende scratch. Enige nadeel is dat de jog cheap aanvoelt. Maar de rest van de speler ABSOLUUT niet, je voelt dat het geen leeg broodtrommeltje is zoals een cdj800 en alles gewoon stevig in elkaar zit. Pioneer cdj200 is natuurlijk ook een leuke speler, maar je betaalt meer voor minder... Als die spelers toch voor jezelf zijn, dan kan je toch gewoon de handleiding een keertje lezen als je de functies niet snapt? Ik heb alles ontdekt zonder handleiding...
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
9-10-2005 12:14
Het is voor thuis én on the road gebruik eigenlijk.
Hij gaat meestal thuis gebruikt worden dus (omdat ik meer thuis ben) maar hij gaat toch vaak mee moeten als ik ga draaien.
Ik weet dat Pioneer hier beter voor geschikt is omdat hij echt wel shock- en hufterproof is.
Het gaat dus hoofdzakelijk zijn om house, groove e.d mee te draaien en ook wel eens een gewoon feestje (waarbij de Denon dan ook wel weer genoeg zou zijn denk ik).
Ik heb al veel ervaring met Pioneer, van de CDJ-100 tot de CDJ-1000MKII, en het zijn gewoon superleuke cdspelers.
Ik heb nog nooit met Denon gedraaid maar ik weet wel dat je hem eerst goed onder de knie moet krijgen voor je alles kent.
Pioneer heeft zich bij mij dus wel al bewezen en ik weet dat ze zeer goed zijn. Maar ik twijfel nog steeds of ik de Denon een kans moet geven (omdat hij zoveel meer functies heeft en dan die 100% pitch en scratch)..
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
9-10-2005 12:20
2 x bewerkt. Laatst door Niek op 9-10-2005 12:30
Goed, en nu objectief:

Pioneer:
MP3 compatibiliteit, 3 effecten (jet, zip, wah), bekende jog gevoel van CDJ100, bekende CUE / PLAY toetsen van Pioneer, loop functie met re-loop, 4,5 sec. laadtijd MP3 (alhoewel je dan nog geen titels ziet), slot-in pakt cd erg laat. Richtprijs: EUR 549,- incl.

Denon:
MP3 compatibiliteit,10 effecten (drag start, brake, reverse play, flanger, echo, echo loop, low filter, mid filter, high filter), bekende Denon soft touch toetsen voor CUE en PLAY, scratch functie, jog dial vereist enige "pressure", 5 sec. laadtijd MP3 (met direct titels), 2 hotstarts, 2 loops, next track functie mét crossfade. Richtprijs: EUR 449,- bij RJ

Overige functies (ongeveer) identiek

EDIT na post Inspiration:
Denon is (zelf op zijn kop) uiterst shockproof!! Pio idem...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
9-10-2005 12:20

Dj JoBo schreef:

ik geef m'n mening
Da's natuurlijk prima. Maar leg eens uit wat je bedoelt met "vaag loop systeem". Bij mijn weten werkt het loopen op de S1000 exact hetzelfde als op de CDJ-200: knopje A voor het startpunt, knopje B voor het eindpunt.

Verder kan je de scratchmogelijkheid minder fijn vinden. Maar die mogelijkheid zit er tenminste op, in tegenstelling tot de duurdere CDJ-200.

Verder is het duidelijk: de S1000 kan meer voor minder geld. Maar niemand houd je tegen om toch de CDJ-200 te nemen als je de S1000 niet prettig vindt. Aan de CDJ-200 heb je ook geen verkeerde speler.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
9-10-2005 12:29
mijn uitspraak over degelijkheid van de cdj 200 is inderdaad wat gewaagt, het is niet voor niets dat ik er nog altijd minimaal 1 cdj 100 naast heb staan. maar overzichtelijk is hij zeker, als jij ooit een bevriende collega meeneemt denk ik dat hij het fijner vind om een cdj 200 voor zijn neus te hebbe dan een denon. overigens nog wel 1 minpunte van de cdj 200, ik vind toch dat blauwe led onder het jog wheel wat irritant. bij het kieze van een effect gaat deze namelijk knipperen, als je dan je booth niet of nauwelijks heb verlicht is dit toch nog wel wat fel, en dus vervelend voor je ogen. Maar dit is natuurlijk makelijk op te losse door er een lampje boven te hange.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)