Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 18 van 30)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-8-2005 00:08
Nope, dat heb ik ze ook gezegd toen ik het prototype bekeek in Almere. Er schijnt wel over nagedacht te zijn, de positie, kleur en vorm van alle knoppen zou volledig in samenhang zijn met hun functie.

Ik vraag mij nog altijd af of dit vooral zo heeft gewerkt in het hoofd van de ontwerper, maar vind eigenlijk dat ik daar niks over kan melden voordat ik hem eens serieus geprobeerd heb. (De Vibe lag uit elkaar toen ik in Almere was en de DJ Expo heb ik gemist helaas.)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-8-2005 02:23
Van het prototype naar het release model is alweer het een en ander veranderd. Het prototype was een pislelijk geval waar mijn maag zich bijna van omdraaide.

De uiteindelijke Vibe is zoals we mogen verwachten van Dateq, Simpel, Stoer en voelt aan als een tank. Kleuren zijn nu ook gewoon goed en subtiel aangebracht waardoor ze de mixer sieren in plaats van hem verzieken.

Ik vond de uiteindelijke dateq vibe best een nette mixer. Mocht mijn Nuo5 morgen getroffen worden door een directe bliksem inslag, mocht ie ontploffen, of wat dan ook dan zou de Dateq Vibe een vervangende optie kunnen zijn.

Echter zal dat niet zo snel gebeuren en het zal niet gebeuren dat ik mijn Nuo5 in ruil voor de Vibe. Daar was ik na 5 minuten spelen al achter ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
8-10-2005 01:18
iemand (reind/ dre) al info en/of ervaring hoe de filters zijn ten opzichte van de xone serie?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-10-2005 01:38
Zal volgende week eens tussen neus en lippen door vragen of ik dat ding kan krijgen voor een review. Moet ze toch nog bellen voor een paar oude LPM faders.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2005 21:08
Vandaag heb ik in Harlingen even mogen pielen met de Dateq Vibe, Ecler NUO 5 en A&H Xone:62 (én met de Numark CDX-1).

Ik ben begonnen met de Vibe. Qua "feel" weer een heerlijk degelijke Dateq. Lekkere knoppen en faders, fijne crossfader ook. Ik moest wel even de handleiding erbij hebben om de basics te begrijpen (en na een half uurtje had ik nog steeds niet alles door), maar ik heb dan ook nul ervaring met filters en dat soort dingen.
Hoewel ik nog altijd niet helemaal gelukkig ben met het uiterlijk, is de uiteindelijke versie toch hele een vooruitgang ten opzichte van het prototype dat ik bij Dateq heb gezien.
Het is erg leuk dat je op één kanaal kan switchen tussen de twee filterbanken met de crossfader. Maar op de één of andere manier konden de filters zelf mij niet zo heel erg boeien. Wellicht iets wat nog wat meer vaardigheid vereist met het juist instellen, maar ik liep er gewoon niet zo heel erg warm voor. Ook konden we geen tapfunctie vinden, maar mogelijk hebben we niet hard genoeg gezocht.

De filters van de Xone:62, die konden mij wel zeer bekoren. Daar kon je behoorlijk nadrukkelijk mee rommelen, klonk erg leuk en was ook vrij eenvoudig om uit te vissen hoe het werkt.
Vrij irritant vond ik de knopjes direct naast de faders. Ik ben zo'n tiepje wat daar rustig midden op een avond eens op drukt en dan valt al je geluid in ene weg.
De vierbands equaliser is tof, en klonk ook zeer o.k. Hoewel je natuurlijk altijd het probleem houdt dat verder iedere mixer in het veld een driebands-eq heeft, dus da's lastig als je eens ergens zonder Xone:62 staat.
Verder is de A&H gewoon een zeer coole mixer om te zien. Maarja, de A&H is wel de duurste van het het span, en of hij dat nog waard is, daar ben ik niet volledig van overtuigd. Ik vond de kanaalfaders niet zo prettig aanvoelen, een beetje stroef. Die van de Dateq waren absoluut fijner.

De NUO 5, wat kan je er van zeggen, behalve dan dat ik binnen vijf minuten met een grote grijns op mijn smoel aan het klooien was met de effecten. Dat was: nadat ik Dré er eindelijk achter vandaan had gekregen, want die was na 20 minuten volledig vergeten dat ik hem misschien ook nog wel even wilde proberen...
Ook de eq van Ecler is tof. Alles dicht is geluid uit, en toch klinkt het allemaal nog prima wanneer je bijvoorbeeld alleen de bas wegdraait.

Samengevat:
- Dateq Vibe: hij komt net wat te laat uit, ik ben erg benieuwd hoe deze mixer zich "in het veld" houdt, want juist in dat opzicht heb ik Dateq gewoon erg hoog zitten. Maar los van een kanaaltje extra wilde ik graag wat meer gaan pielen en de filtersectie van de Vibe, daar was ik al vrij snel een beetje mee klaar.

- A&H Xone:62: gewoon een héle mooie mixer, wat mij betreft in alle opzichten. Ooit in de markt gezet als het enige zinvolle alternatief voor de DJM en dat zal deze A&H toendertijd zeker waar hebben gemaakt. Maar ik heb een beetje mijn (ingefluisterde) twijfels over de kwaliteit van de faders en twijfel ook of de mixer als geheel nog in verhouding staat tot wat hij nu kost, namelelijk 1149 euro.

- Ecler NUO 5: ik wist het eigenlijk al een beetje van tevoren, maar dit is hem dus geworden voor mij. Wat moet je anders zeggen van een mixer waarbij je alleen nog maar kan glimlachen als je ermee draait: ze is erop gevallen en hij staat nu hier.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-10-2005 21:25

Sylvia schreef:

(én met de Numark CDX-1).
Die staat hier nu ook voor een review...... iemand 2 roze sl's kopen mischien? Na een paar uurtjes CDX mogen wat mij betreft alle draaitafels op de brandstapel.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2005 21:30
Het is inderdaad echt een schandalig leuke speler. Wel een beetje "lomp" in gebruik, met name de slikker en de enorme kracht op de platter, maar absoluut een hele leuke pielbak.

Ik zou trouwens niet weten hoe ik als dj nog aan klanten uit moet leggen dat dit echt een cd-speler is en geen draaitafel.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-10-2005 21:34
Zoiets moet je niet eens uitleggen. Gewoon zeggen dat ie je schijven leest met een laser en dat dat de nieuwste technologie is..... trappen ze geheid in.

Ik zit me nu overigens hard af te vragen of Final Scratch nu hetgeen moet zijn waar ik nog even hard voor door moet sparen of dat het een CDX word..... ik vind beide geweldig.

Wat wel leuk is dat is dat ik zelfs kan scratchen met de CDX :-P (maar daar komen nog wel filmpjes van)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
10-10-2005 21:40
Aaai, ik zit namelijk te twijfelen om mijn 2 draaitafels (reloop rp4000's) en mijn pioneer cdj100's en kleine vinylcollectie te verkopen en dan 2 CDX'en of 2 Denon DNS 3500's aan te schaffen. Het 'vinylgevoel' en het rondneuzen in de platenwinkel razz :p hielden en houden mij nog tegen maar dat kan dus wel eens veranderen als ik de CDX uitgeprobeerd heb wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2005 21:46

Reind schreef:

Zoiets moet je niet eens uitleggen. Gewoon zeggen dat ie je schijven leest met een laser en dat dat de nieuwste technologie is..... trappen ze geheid in.
Had ik inderdaad ook bedacht. Gewoon zeggen dat dat blauwe lampje midden voor op de control unit de laser is laugh :D .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)