Forum > Muziek

dj tiesto beste dj van de wereld?

(141 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
15-5-2003 09:32

DJ Bastisito schreef:

Wat maakt de koptelefoon nou uit!!!
Het mixen komt toch aan op de DJ zelf, en daarnaa komt pas de apparatuur. Dus als hij een stanton koptelefoon gebruikt en hij draait daar goed mee en hij vind dat een fijn ding, waarom is dat dan zo erg???
Mee eens!

Even nog over DJ-s.....

Ik luister liever naar bijv. Bob sinclar. Wat ik trouwens ook een erg goede DJ vind, alleen hoor je niet zo veel van hem, is BEN LIEBRAND. De grandmix Disco Edition vind ik geweldig. ( jaja. dit waren allemaal commerciele nummers ) Maar hoe hij ze mixt....heerlijk!
last night..........A DJ saved my life!
TimboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2002
Laatste: 27-5-2009
Berichten: 39
15-5-2003 11:55
Ik denk dat je de title beste dj van de wereld een beetje met een korreltje zout moet nemen. Het is volgens mij bijna onmogelijk om dj’s van verschillende stijlen met elkaar te vergelijken. Tussen verschillende stijlen b.v. club en techno zit zoveel verschil dat het niet mogelijk is om dj’s in die stijlen te vergelijken. Ook is het zo dat bijna alle dj’s die op grote feesten draaien wel goed kunnen draaien zodat het verschil tussen de dj’s erg klein is.

De titel is er volgens mij meer op gebaseerd welke dj de laatste tijd het meest in het nieuws is geweest en welke dj speciale dingen doet om zijn publiek geïnteresseerd in hem te houden. En daar kun je van Tiesto niks van zeggen. Hij was een van de eerste dj’s die een avond solo ging draaien, hij brengt veel goede remixen en nummers uit met verassende artiesten en hij heeft dus afgelopen zaterdag als eerste dj een concert gegeven. Dus als je dat allemaal bekijkt kun je zeggen dat Tiesto de titel van beste dj wel verdient.
Hij is te commercieel en de mixen/nummers te saai en simpel. Waarom hij de beste van de wereld is gekozen omdat hij zo commercieel is.
En echt commercieel kun je Tiesto ook niet noemen want veel nummers die hij draait zijn nummers die nog niet op plaat zijn verschenen. Die nummers worden later meestal wel een hit omdat Tiesto ze heeft gedraaid en omdat het goede nummers zijn. Je zou dus ook kunnen zeggen dat Tiesto een goede platenkeus heeft en goed aanvoelt welke nummers bij het publiek aanslaan. Hij is wel een tijdje commercieel geweest toen hij nummers uitbracht voor de top 40 maar dat heeft hij volgens mij bewust al een hele tijd niet meer gedaan.
Te commercieel my ass... Denk nou eens na jongens... Wanneer iets succes heeft WORD het commercieel. En wat ik hem hoorde draaien was juist onbekende steengoede nummers welke toch erg prettig in het gehoor lagen.


Hier ben ik het dus helemaal mee eens.

Ik vind dus wel dat Tiesto de titel beste dj van de wereld verdient ook al is hij ook niet mijn favoriete dj.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
15-5-2003 11:57
Ik denk niet alle dj's in één badje zitten...ik denk dat er veel verschil zitten tussen stijlen..en vind ook dat ze de prijzen moeten uitbreiden..En niet alles in één categorie beoordelen..

grtz
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
15-5-2003 12:36
En dan heb je nog de vreemde vogels onder de Dj's (hoewel je ze eerder muzikanten kunt noemen). Deze mensen maken géén gebruik van draaitafels / cd-spelers, maar wel van een ganse studio! Samplers, toongenerators, drumcomputers, sequencers, reuzegrote mengpanelen, synthezisers, keyboards en meer van dat fraais.

Laten we zeggen dat dàt pas de creatieve geesten zijn als het op muziek entertainment aankomt.

De vraag is: zijn dit wel Dj's? Zoja, dan zullen er veel zulke personen zijn die stukken beter op het publiek kunnen inspelen dan bvb Tiësto.
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
15-5-2003 12:44
Tiesto beste dj?

IK vind van wel, hij is één van de enige dj's waar ik echt kippenvel van kan krijgen. Heb het hele concert iets van 3 keer geluisterd en het is in 1 woord masterlijk!

Overigens heb ik ook erg veel bewondering voor Armin van Buuren, Ferry Corsten, Paul van Dyk en Molendijk...
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
BazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 27-6-2003
Berichten: 28
15-5-2003 12:59
om te reageren op het koptelefoon verhaal: Tiësto (Thijs Verwest) draaide eerst met de Sony MDR-V700 en nu inderdaad met de Stanton. Waarom is niet bekend. Maarja ieder zn eigen reden om Dj-gear te gebruiken.
Wat betreft het 'hoeveel verdient hij per uur verhaal': voor Tiësto in concert heeft hij €70.000 gekregen. Dus dat is 25.000 oud hollandse guldens per uur (!). Wat het normale tarief per uur is, is onbekend en hangt ook af van soort feest en aanvangstijd en plaats.
En dan de vraag. is hij de beste Dj ter wereld?

Tja

Laten we het zo zeggen: hij is een van de bekendste en met de muziek stijl die de mainstream mensen over de hele wereld aanspreekt. Vooral Amerika vormt een groot deel van deze mainstream groep.
Ik heb alle cd´s en vindt dat hij zich wel wat heeft ontwikkeld in de laatste 2 jaar maar dat hij toch in de trance (ouwe trance, dus ook heeeeel langzaam en meeslepend) blijft en dat siert hem wel (want sommige dj´s springen van de ene naar de andere hype) aan de andere kant is hij lang niet zo progressive als men hem noemt. Binnen zijn stijl is hij dat dan weer wel. Hij weet welke nieuwe releases goed zijn. Of hij ze nog zelf uitkiest weet ik niet. Volgens mij krijgt hij ook een heleboel al thuis.
Tijdens het draaien weet hij de juiste sfeer op te bouwen, al is het voor de echte dance fanaten misschien iets te slapjes.

Over het algemeen gezien is hij een hele goede Dj en ik ben allang blij dat er een Nederlander zo´n prijs wint en dat de Nederlandse dance wereld eens even goed oop de kaart werd gezet.
Live life like the Bazz!! Geld moet rollen en als het niet kan rollen dan moet het vliegen!!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
15-5-2003 13:00
Bij Prodjuser staat ie btw met een hoofdtelefoon van prodjuser op zijn hoofd hahaha...Headphonehoer laugh :D

grtz
AquiltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
Berichten: 66
15-5-2003 14:18

luc2366 schreef:

en dan nu het topic wat leven inblazen: WETEN JULLIE EIGENLIJK WAT DIE KEREL VERDIENT PER UUR??? laat de speculaties maar komen happy :)
We hadden een keer de optie om hem te huren maar dat ging als snel over aangezien hij toen 15.000 euro per uur wou. Toen zijn we voor Johan Gielen gegaan. Beste keus overigens( was top feestje en hij koste 2750 euro voor 2 uur )
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
15-5-2003 15:05

Bazz schreef:

Over het algemeen gezien is hij een hele goede Dj en ik ben allang blij dat er een Nederlander zo´n prijs wint en dat de Nederlandse dance wereld eens even goed op de kaart werd gezet.
Dat is zo!
En of je zijn muziek leuk vind of niet.... het is hem gelukt de beste te worden!
´T blijft een kwestie van smaak.
last night..........A DJ saved my life!
ViperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 31-1-2005
Berichten: 2
15-5-2003 15:22
Tiesto is GOD ! Veel respect voor Thijs !!! hij heeft style en jullie moeten weten dat trance platen mixen is heel anders dan Hardstyle.Elke trance plaat heeft ook eigen melodie en als je niet op de juiste moment mixt dan ben je geweest....
Meestaal van de nieuwe Dj s allemaal hardstyle mixen ____ MAKKIE !!!! Thijs is begonen 15 JAAR geleden dus was toch veel werk tot hij DJ no :1 is genoemd.

Greetz to everybody!

Terug naar forum Afgesloten topic