Forum > PC related Forum

Mixpanel, naar Computer

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ArchaonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 12-2-2006
Berichten: 1
9-9-2005 17:51
ik heb precies de zelfde opstelling..
1 kanaal van je mixer stuur je naar 1 geluidskaart via een tulp->mini-jack kabel.. 2de kanaal precies hetzelfde alleen een andere geluidskaart. boxen van je computer kun je er ook gewoon op aansluiten, een tulp->mini-jack naar je boxjes toe, dan moet het geluid het ook gewoon doen.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-9-2005 12:18
De software (mp3 mixen)heb ik absoluut geen ervaring mee, als ik de vorige posts zo lees LIJKT het me makelijker geen "echte" mixer te kopen maar voor een van eerdergenoemde oplossingen te gaan...

MAAR als je wat dan ook een "echte" mixer wil geen kopen is de Gemini UMX SE een mooie en heb je (hij kost hier €200) nog €100 over voor een geluidskaart o.i.d.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DJ EppoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2005
Laatste: 28-9-2005
Berichten: 1
28-9-2005 20:40
Hoe ik het zelf gedaan het is simpel (voor mij)
Ik werk met een computer met 2 geluidskaarten (1 onboard, 2 PCI kaartje van €9.95) deze stuur ik door naar mijn mengpaneeltje en dat is eentje uit de oude tijd namelijk een SoundLab DSM5. Maar dat doet er niet toe. De kabels die ik gebruik zijn:
2x Tulp - MiniJack
Deze worden aangesloten op de 1e en 2e kanaal op me mengpaneel (tussen de x-fade) en vanuit mijn mengpaneel gaat er een tulp kabeltje naar mn versterker. deze kabel kan voor jou anders zijn dan de mijne. tulp-XLR, tulp-Speakon enz enz.

De software die ik gebruik is van OTS (www.otsdj.com) Je kan zelf weten hoe je aan deze software komt.
1. via de site bestellen
2. in diverse kringen.

OtsDJ ondersteund ook een DAC en dan voornaamlijk van Hercules, maar met een patch kun je ook andere DAC's aansluiten, zolang deze maar USB zijn. dus geen oude Serial's :)

1 klein nadeeltje aan ots, al je MP3 bestanden moet je converteren naar OTS bestanden. dit kan ff duren afhankelijk van je pc snelheid en de hoeveelheid nummers. Let er wel op dat al je MP3 bestanden MINIMAAL een bitrate hebben va 128 op 44.1Khz anders krijg je een error met het converteren. Dus originele CDrips zullen geen probleem zijn. Kazaa nummers e.d. kunnen voor problemen zoeken.
OTS DJ maakt ook gebruik van AGC. de meer bekende onder ons weten wat dit inhoud. Je Output blijft hetzelfde bij een gevarieerd input.

ik gebruik het al een tijd en ik ben er tevreden over.

Voor meer vragen mail me ff op
info@dj-eppo.nl

groetjes en succes :)
SplineyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 31-12-2005
Berichten: 4
30-9-2005 22:11
Hi DJ Eppo,
goed uitgelegd.. nu snap ik het zelfs laugh :D
groets!
Robert
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)