Forum > Licht

Behringer BCF-2000 en DMX software

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DigifielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 16-12-2005
Berichten: 15
23-9-2005 10:24
2 x bewerkt. Laatst door Digifiel op 23-9-2005 10:43
Heeft er hier iemand ervaring met de BCF-2000 in combinatie met
freeware dmx software (zoals bijvoorbeeld FREESTYLER)

Ik weet dat het werkt met lightjockey en sunlight maar heeft er iemand ervaring met
freeware dmx software? of heeft iemand een BCF-2000 en zou het uit willen proberen met
freestyler? https://www.freestylerdmx.be/

https://www.behringer.com/BCF2000/index.cfm?lang=ENG

Het lijkt mij een hele leuke aanvulling om toch hands on te hebben.

Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaringen of wat jullie er van vinden.
(geluidsmensen mogen ook best reageren wat ze van het product zelf vinden.)
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
23-9-2005 10:34
Haal dat plaatje ff uit je post, voor de mensen die nog met een 56 K modem werken shut up :X. Er staat al een link bij, dus als de mensen het plaatje willen zien klikken ze wel op de link wink ;)

gr
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
23-9-2005 15:57
Nu er toch een toppic over loopt heb ik er nog een vraag over,
Werkt het makkelijk en haal je er voordeel uit? (ik tel maar 8 faders en dat lijkt me wat weinig)
zijn er alternatieven die op de meeste typen van DMX softweare werken? ( ELC heeft er ook één)
exit night into LIGHT
DigifielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 16-12-2005
Berichten: 15
23-9-2005 19:27
de elc (sidekick) is iets uitgebreider volgens mij (soort merger/recorder functie)
maar kost ook een 1500 incl btw. dus dat is gelijk een stuk duurder.

En wat jammer is teminste ik heb t niet kunnen vinden is dat je de via de usb poort geen gebruik kan maken van de dmx OUT. (misschien dat luc hier meer over weet te vertellen)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-4-2007 15:08
Kleine (nouja, kleine ashamed :$) schop.

De Behringer krijgt z'n fader-posities via MIDI binnen. Want, zodra je met de muis een fader in de software verschuift, verschuift hij ook op de Behringer.

Echter, als ik nou eens GEEN software heb die faderposities doorgeeft via midi, maar alleen reageert op midi-input. Natuurlijk werkt dan de Behringer als controller, maar zodra ik naar een andere bank ga (9-16 bijv.), en weer terug naar de vorige (1-8), heeft hij dan zelf de faderposities onthouden of moet hij die van de software krijgen?

Iemand die dit kan testen door hem aan een PC te hangen ZONDER software te starten, en dan even een setting kan maken, naar een andere bank, daar de setting veranderen, en weer terug?

Weet er iemand hoe dit bij andere motorfader-controllers zit, zoals de Tascam US-2400? Of de Mackie Control?
Light Image
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
16-4-2007 15:45
hallo, net even getest (puur als controller zonder pc eraan) en ja hij onthoud z'n posities. wat wel minder is is dat de eerste kee rdat je van pagina wisseld de faders nog in de positie van de vorige pagina blijven staan. Of ze dan ook effectief die waarde doorgeven heb ik nu niet kunnen testen, maar ik veronderstel van niet.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-4-2007 15:49

jerre2 schreef:

hallo, net even getest (puur als controller zonder pc eraan) en ja hij onthoud z'n posities. wat wel minder is is dat de eerste kee rdat je van pagina wisseld de faders nog in de positie van de vorige pagina blijven staan. Of ze dan ook effectief die waarde doorgeven heb ik nu niet kunnen testen, maar ik veronderstel van niet.
Dus, even samenvattend:

- Setting op pagina 1 gemaakt
- Naar pagina 2, faders blijven staan, ik pas ze aan naar een andere setting
- Terug naar pagina 1, faders verschuiven naar de setting die ik eerst op pagina 1 had gemaakt
- Nu weer terug naar pagina 2, en faders verschuiven weer naar waardes van pagina 2?

Dus alleen de eerste keer na aansluiten als er in die pagina/preset nog geen setting is gemaakt, blijft de faderrij staan?

Heb je bij een midi-controller als deze, last van "flippende" faders tussen 2 waardes, zoals bij cheap-ass DMX-desks als de Behringer Eurolight, Showtec Showmasters, etc.?
Light Image
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
16-4-2007 18:38

JeroenVDV schreef:

Dus, even samenvattend:

- Setting op pagina 1 gemaakt
- Naar pagina 2, faders blijven staan, ik pas ze aan naar een andere setting
- Terug naar pagina 1, faders verschuiven naar de setting die ik eerst op pagina 1 had gemaakt
- Nu weer terug naar pagina 2, en faders verschuiven weer naar waardes van pagina 2?

Dus alleen de eerste keer na aansluiten als er in die pagina/preset nog geen setting is gemaakt, blijft de faderrij staan?
correct
Heb je bij een midi-controller als deze, last van "flippende" faders tussen 2 waardes, zoals bij cheap-ass DMX-desks als de Behringer Eurolight, Showtec Showmasters, etc.?
eerlijk gezegd nog geen last van gehad met het gebruik onder Lightjockey. Met het gebruik als midicontroller heb ik geen ervaring, maar als ik op het display kan zien (daar staat de midi waarde) blijft deze toch stabiel
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-4-2007 19:25

jerre2 schreef:

Heb je bij een midi-controller als deze, last van "flippende" faders tussen 2 waardes, zoals bij cheap-ass DMX-desks als de Behringer Eurolight, Showtec Showmasters, etc.?
eerlijk gezegd nog geen last van gehad met het gebruik onder Lightjockey. Met het gebruik als midicontroller heb ik geen ervaring, maar als ik op het display kan zien (daar staat de midi waarde) blijft deze toch stabiel
Dan is het wel een ideaal cheap-ass apparaat om aan DMX-software te hangen. Nu alleen nog wachten op de 16-of-meer-faders uitvoering met LCD-display boven de faders. Aangezien er ook een nieuwe versie van de DJ-midi-controller van ze is, verwacht ik ook wel een vervolg op de succesvolle BCF...
Light Image
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 2059
21-11-2008 11:09
Net wat ge-experimenteerd.

Software van Behringer voor presets werkt alleen onder java 1.4.5 ofzo... Even opletten dus! Hiermee de presets van Freestyler (in downloadsectie Freestyler site) in de BCF geladen.

Nu kun je in Freestyler setup mooi aan alle functies die hier genoemd staan een bepaalde knop/schuif/encoder koppelen. Werkt erg leuk! Maak meerdere pages, één om te programmeren, één om af te spelen, één voor live ingrepen enz... Deze zijn dan ook weer met knoppen om te schakelen. Verder je lampen indelen in groepen en deze ook onder knoppen zetten.

Er is nog een ding dat me dwars zit: als je parren als enkele parren invoegt (om intensity kanalen te krijgen voor DMX400), kun je niet alle parren afzonderlijk op een schuif zetten van de BCF. Je moet dus kiezen: of parren als fourbar invoegen en makkelijk bedienen op de BCF, of parren single invoegen en snel chases laten draaien op DMX 400.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)