Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 54 van 250)
Moderator(s): Dré
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
22-9-2005 10:51
Als de persoon door de organisatie gevraagd is om dit te doen heb je er in mijn ogen maar naar te luisteren.
tot op een zekere hoogte..
Misschien als het echt vervelend wordt ga je wat met de organisatie overleggen, maar anders is het toch de keus van de organisatie?
jaa, inderdaad, dan loop je gewoon even weg naar achteren om het in iemands oor te schreeuwen die het toch al druk heeft met andere zaken terwijl je naald 5 minuten later in het label draait en de zaal stil ligt. prima tactiek.

of nee wacht, je stuurt natuurlijk je manager laugh :D
Net zoals jij geboekt bent, wordt een MC ook geboekt.
strikt genomen wel, maar dat luistert allemaal iets minder nauw op "underground" feestjes.
Het is op dat moment niet jouw taak om over die artiest te beslissen...
als iemand mijn set verpest door er met een rotte keel overheen te schreeuwen, dan doe ik daar wat aan mits mogelijk. noem me asociaal, maar daar wordt echt niemand slechter van.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
NdewitStandaard Lid
22-9-2005 10:54
al met al: niet van die algemeenheden naar m'n hoofd gooien wanneer je de context van waarin iets bedoeld is niet kent :) beetje als die directe reply - alsof ik de hele avond loop te bitchen als er een mixer staat die ik minder fijn vind dan een andere, jezus, neem eens de ruimte om dingen te relativeren heren.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
22-9-2005 11:06
Je schetst zélf een algemeenheid

ndewit schreef:

irritant zijn:

- mc's (meerdere malen gewoon een mic channel dicht gehengst laugh :D)
Daar gaan mensen op in. Da's logisch. Om dat dan te weerleggen met een "jullie weten niet waarover je praat, dus waag het niet om daar iets over te zeggen" schiet ook niet op, aangezien mensen niet kunnen ruiken in welke situaties jij het normaal vindt om een MC af te kappen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij zou reageren wanneer een geluidsman midden in een set van jou die hem niet aanstaat eventjes een versterker dichtdraait.
NdewitStandaard Lid
22-9-2005 11:10

Sylvia schreef:

Je schetst zélf een algemeenheid
...
Daar gaan mensen op in. Da's logisch. Om dat dan te weerleggen met een "jullie weten niet waarover je praat, dus waag het niet om daar iets over te zeggen" schiet ook niet op, aangezien mensen niet kunnen ruiken in welke situaties jij het normaal vindt om een MC af te kappen.
heb je gelijk in dat had ik moeten nuanceren, maar voor de verdere punten blijft het gelden vind ik :)
(al is er net zo veel voor te zeggen dat de logische reactie dan is te vragen in welke context zoiets gebeurt ipv hier een loze assumptie over te maken om vervolgens het veroordelen in te zetten..)
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij zou reageren wanneer een geluidsman midden in een set van jou die hem niet aanstaat eventjes een versterker dichtdraait.
ik vind het nog altijd geen vergelijk met mensen die over de capaciteit van hun stembanden heen door een mic brullen, het doet zo popie-jopie aan.

('t was trouwens een feest waar veel dnb gedraaid werd idd, elders heb ik het ook nooit gezien :))
SylviaEx Lid
22-9-2005 11:14
Die gasten die in een mic lopen te brullen, ken ik ook wel, en ik ben er veelal ook niet van gecharmeerd. Maar zij vinden nu eenmaal zelf dat ze helemaal te gek bezig zijn, wie ben jij dan om daarover te oordelen en ze af te kappen?

Hetzelfde maak ik regelmatig mee met vage bandjes die bezopen op een podium staan, en waarna ik moet draaien. Soms houden ze gewoon niet op. Da's mooi k*t, maar ik bemoei me daar niet mee, totdat ik aan de meerderheid van het publiek merk dat ze het ook zat zijn. En dan nog neem ik de beslissing om de stekker eruit te trekken niet alleen.
NdewitStandaard Lid
22-9-2005 11:17

Sylvia schreef:

Die gasten die in een mic lopen te brullen, ken ik ook wel, en ik ben er veelal ook niet van gecharmeerd. Maar zij vinden nu eenmaal zelf dat ze helemaal te gek bezig zijn, wie ben jij dan om daarover te oordelen en ze af te kappen?

Hetzelfde maak ik regelmatig mee met vage bandjes die bezopen op een podium staan, en waarna ik moet draaien. Soms houden ze gewoon niet op. Da's mooi k*t, maar ik bemoei me daar niet mee, totdat ik aan de meerderheid van het publiek merk dat ze het ook zat zijn. En dan nog neem ik de beslissing om de stekker eruit te trekken niet alleen.
Ik ben daar wat minder solidair danwel behouden in eigenlijk; ik draag best wat tolerantie met me mee maar dat soort situaties zoals jij die schetst (en waar ik aan refereerde) getuigen wat mij betreft van dermate veel disrespect dat je daar best wat aan mag doen. Je hoeft jezelf niet in de positie te wringen om dat te doen als je je daar niet prettig bij voelt, maar je zou op z'n minst kunnen begrijpen dat sommige mensen *ietsje* harder kunnen zijn. Ik ben dan overigens ook niet de 1-man-show-stopper hoor, ik zoek heus wel medestanders in zulke beslissingen. Maar ik stuur er wel op aan ja.
NdewitStandaard Lid
22-9-2005 11:34
Een laatste ergernis zijn mensen die niet gewoon relaxed kunnen wachten op hun time-slot maar constant op en neer lopen en ruim voor hun beurt in de booth gaan hangen :) Bij vrienden niks tegen, maar verder leidt het af.
SylviaEx Lid
22-9-2005 11:43
Volgens mij ben jij een geboren thuis-dj laugh :D .
NdewitStandaard Lid
22-9-2005 11:47
Klopt. Maar vanwaar die conclusie?
SylviaEx Lid
22-9-2005 12:12
Om dat je je zo lekker kan ergeren aan dingen die nu eenmaal inherent zijn aan draaien voor publiek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)