Forum > Newbie Forum

Stroef?

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
MadskillzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2005
Laatste: 18-9-2005
Berichten: 7
16-9-2005 17:35

ndewit schreef:

madskillz schreef:

Dré schreef:

Dan zijn ze vies (vet) geworden. Reinigen of vervangen.
Hoe maak ik ze schoon?
Met een pincet nou goed? Je neemt een emmertje, maakt een semi-warm sopje met Biotex en stop ze er in. Haal ze er na een poosje weer uit, spoel ze uit in je badkuip o.i.d en leg c.q hang ze voorzichtig te drogen.

Zeker ook nog nooit een eigen broek gewassen? laugh :D
Ik post niets voor niets in een newbie forum he? Ik heb geen flauw idee waar die matjes wel en niet tegen kunnen, en wat de standaard methodes zijn, of er speciale 'trucjes' zijn enzo.. maar goed bedankt. Zal eens kijken. En een extra setje totaal andere matjes aanschaffen. kijken wat beter bevalt.
MadskillzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2005
Laatste: 18-9-2005
Berichten: 7
17-9-2005 17:11
Inmiddels is er een groter probleem ontstaan. Bij een van de twee draaitafels 'schuift' de naald nu naar het midden van een plaat.. ik heb die dingen toch echt volgens de tips van newline en een tutorial op internet ingesteld. Ben nu bang dat ik m'n spullen om zeep aan het helpen ben. Wat kan er fout aan het gaan/al gegaan zijn?

Anti skating, hoogte van de arm en naalddruk zou allemaal goed horen te staan..
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
17-9-2005 20:50
Heb je voldoende naalddruk? Controleer dat eerst eens goed door de arm opnieuw goed te balanceren, en vervolgens de naalddruk opnieuw in te stellen. Zoek even bij je naald op welke druk je moet hebben.

Staat je anti-skating wel de goede kant op? Hier heb ik me ook al eens in vergist...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-9-2005 21:05

DJ Delay schreef:

Staat je anti-skating wel de goede kant op? Hier heb ik me ook al eens in vergist...
Unieke draaitafel heb jij dan. Op alle andere DJ draaitafels kan de anti-skating namelijk alleen maar richting de armsteun ingesteld worden ;-)

<<<<<<<<<<

Als naalddruk correct is en naald toch nog schaatst dan ben je waarschijnlijk de naaldpunt kwijt geraakt (wellicht doordat je hem naast de plaat heb laten donderen). Da's iets dat je niet kunt zien met het blote oog (het puntje dat je ziet is namelijk de HOUDER waar de daadwerkelijke naald in zit) maar wel met een microscoop.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
18-9-2005 12:40

DJ Delay schreef:

Staat je anti-skating wel de goede kant op? Hier heb ik me ook al eens in vergist...

Unieke draaitafel heb jij dan. Op alle andere DJ draaitafels kan de anti-skating namelijk alleen maar richting de armsteun ingesteld worden ;-)
Ik heb een TTX, en daar staan geen getalletjes bij. Alleen streepjes. Later kwam ik er pas achter dat er een pijltje met een plusje stond, die naar de arm toe wees laugh :D. Stomme zet, maar ben er nu wel achter.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Dj gazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2005
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 15
31-10-2005 15:00

madskillz schreef:

ndewit schreef:

madskillz schreef:

Dré schreef:

Dan zijn ze vies (vet) geworden. Reinigen of vervangen.
Hoe maak ik ze schoon?
Met een pincet nou goed? Je neemt een emmertje, maakt een semi-warm sopje met Biotex en stop ze er in. Haal ze er na een poosje weer uit, spoel ze uit in je badkuip o.i.d en leg c.q hang ze voorzichtig te drogen.

Zeker ook nog nooit een eigen broek gewassen? laugh :D
Ik post niets voor niets in een newbie forum he? Ik heb geen flauw idee waar die matjes wel en niet tegen kunnen, en wat de standaard methodes zijn, of er speciale 'trucjes' zijn enzo.. maar goed bedankt. Zal eens kijken. En een extra setje totaal andere matjes aanschaffen. kijken wat beter bevalt.
je kunt de bovenkant van de matjes ook schuren, dan schuiven ze makkelijker....
als het maar kabaal maakt..
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
1-11-2005 00:02
Schuren? nou ben ik wel heel nieuwschierig verklaar je nader,
die ecler matjes zijn overigens nou niet echt van het materiaal om ze te kunnen "schuren"?
Dj gazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2005
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 15
20-11-2005 17:10
sorry voor de late reactie, was vergeten,

maareh die dingen zijn meestal van stof ofzo

dan kun je ze gewoon schuren zodat de haartjes wat zachter worden...
als het maar kabaal maakt..
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
20-11-2005 17:17
Hmmz, mijn gedachtengang komt aardig overeen met jouw quote razz :p
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
22-11-2005 16:47
Neem gewoon de Numark Neopreen matjes, en leg die op zijn kop. Eventueel nog een bakpapiertje er tussen als het echt moet glijden. Gebruik ze zelf ook, maar heb er voor de show andere op liggenrazz :p. Ik mix toch liever, dus is goed te doen (vooral met bijna 5kg krachtrazz :p) Voor turntablism het bakpapiertje. Staat al genoeg over geschreven op het forum, ff zoeken!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)