Forum > Newbie Forum

Stroef?

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
12-9-2005 23:53
ik neem aan dat de OP met backspinnen doelt op juggellen. Dus dan kan je niet zomaar zeggen dan maar geen backspin.

Ik ken het fenomeen, heb het zelf ook met de ecler matjes gehad, eerste slippen ze als een idioot (zoals je het wenst) en promt opeens bijna niet meer.

Ik zou gewoon andere matjes proberen.
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
12-9-2005 23:56
k neem aan dat de OP met backspinnen doelt op juggellen.
Dat concludeer je snel over iemand die nog niet eens kennis gemaakt heeft met statische matjes laugh :D
Maar okay, zou kunnen.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
13-9-2005 16:41
owkee, naja de Op kan hier waarschijnlijk wel duidelijk over geven, overigens heb ik het alleen met die ecler matjes meegemaakt verders niet.
MadskillzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2005
Laatste: 18-9-2005
Berichten: 7
13-9-2005 19:16
hehe jugglen zou ik het inderdaad niet willen noemen. Maar verder wil ik meer de kant van turntablism dan de standaard mixkant op, dus het probleem is wel irritant. Iemand die echt goede slimpatten kan aanraden? Alshet daar aan blijkt te liggen. En met wat voor anti-statisch spul kan ik de platter poetsen? (daar had iemandhet over geloof ik)
SpikezStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 11-2-2013
Berichten: 5
13-9-2005 22:53
Kijk misschien ook eens als je plaat niet op je spindle klemt (dat kleine pinnetje op je platter waar je het gat van je plaat over duwt)
Het kan zijn dat die platen die stroef gaan gewoon een milimeter te klein gaatje hebben in het midden, kan je gewoon even met een schuur papiertje een klein beetje groter maken...
Het zou me immer verwonderen als je ergens anders problemen mee hebt indien je gewone dj-slipmatjes gebruikt en verder niets hebt aan te platenspeler gepruld...
no hope, no dreams, no love, my only escape is underground - Somewhere in Detroit - Underground Resistance
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
14-9-2005 12:28

spikez schreef:

Kijk misschien ook eens als je plaat niet op je spindle klemt (dat kleine pinnetje op je platter waar je het gat van je plaat over duwt)
Het kan zijn dat die platen die stroef gaan gewoon een milimeter te klein gaatje hebben in het midden, kan je gewoon even met een schuur papiertje een klein beetje groter maken...
Het zou me immer verwonderen als je ergens anders problemen mee hebt indien je gewone dj-slipmatjes gebruikt en verder niets hebt aan te platenspeler gepruld...
Dat ook, maar dat karakteristieke harde geluid ken ik maar al te goed van statische plaatjes :) Qua matjes verder zijn die Technics matjes b.v wel goed. Ik heb zelf een paar slordig gefabriceerde custom bedrukte (of nuja, oplage van 200 ofzo?) matjes en die voldoen prima.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-9-2005 10:25

Tribal Chef schreef:

ik neem aan dat de OP met backspinnen doelt op juggellen. Dus dan kan je niet zomaar zeggen dan maar geen backspin.

Ik ken het fenomeen, heb het zelf ook met de ecler matjes gehad, eerste slippen ze als een idioot (zoals je het wenst) en promt opeens bijna niet meer.
Dan zijn ze vies (vet) geworden. Reinigen of vervangen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MadskillzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2005
Laatste: 18-9-2005
Berichten: 7
15-9-2005 18:54

Dré schreef:

Dan zijn ze vies (vet) geworden. Reinigen of vervangen.
Hoe maak ik ze schoon?
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
15-9-2005 23:40

Dré schreef:

Dan zijn ze vies (vet) geworden. Reinigen of vervangen.
Dat zit er dik in wink ;) stom dat ik daar nooit aan gedacht hebt, ze zijn inderdaad redelijk "vlekkerig". Overigens met b.v. technics matjes heb ik nergens last van.
Heb nu weer de neopreen matjes van numark, ditto (al haal ik daar af en toe de stofzuiger overheen)
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
16-9-2005 09:06

madskillz schreef:

Dré schreef:

Dan zijn ze vies (vet) geworden. Reinigen of vervangen.
Hoe maak ik ze schoon?
Met een pincet nou goed? Je neemt een emmertje, maakt een semi-warm sopje met Biotex en stop ze er in. Haal ze er na een poosje weer uit, spoel ze uit in je badkuip o.i.d en leg c.q hang ze voorzichtig te drogen.

Zeker ook nog nooit een eigen broek gewassen? laugh :D
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)