Forum > Geluid

Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????)

(143 reacties. Pagina 9 van 15)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
7-9-2005 23:43
is geluid in booth hard, dan ga ik over op 1 cup (met scheve nek meestal :P )
is geluid redelijk, dan het liefst met 2 cup...
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-9-2005 23:45

ndewit schreef:

Geen algemeen antwoord op.
Amen.

Wegens de inderdaad vele wisselende omstandigheden (vooral: wel of geen monitor en wel of geen master/PFL-pot, splitfunctie o.i.d. op de mixer) is het handig als je alle technieken een beetje beheerst.

Anders sta je mooi, met je hippe voor de spiegel geoefende 1-cup tussen nek en schouder....zonder monitor.
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
8-9-2005 00:14
Ik heb het meestal sowieso te druk met meerocken om te letten op hoe het er uberhaupt uit zou zien laugh :D
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
BingStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 8-9-2005
Berichten: 60
8-9-2005 11:51
Cue'en doe ik sowiso met enkel de nieuwe plaat door de koptelefoon, two cup.
Toen ik begon met draaien heb ik het matchen van de beats geleerd op mijn DX1000. Daar zit een pfl-master draaiknop op en die vond ik verdomd handig! Door daarmee te spelen kan je als beginner goed de "oude" en "nieuwe" plaat uit elkaar houden. Uiteindelijk ging het perfect op die manier.

Later begon ik aan DJ contests mee te doen. Nu moet je weten dat hier in België Rodec the way to go is, en die dingen dus in zowat elke professionele opstelling zitten. Tot mijn verbazing, tijdens mijn eerste dj contest, had die Rodec geen pfl-master.. En tja daar stond ik dan! Ik was monitors gebruiken niet gewoon, en mixen lukte niet!

Sinds die dag heb ik de pfl-master knop afgezworen, en ben ik beginnen oefenen zonder!
Nu heb ik denk ik zowat mijn eigen methode.. Ik heb tijdens het matchen beide cups op mijn oren, met enkel de nieuwe plaat erdoor. De schelpen staan echter niet volledig gesloten over mijn oren! Ze staan een beetje naar achteren, op die manier hoor ik de monitor en hoofdtelefoon gelijktijdig. Eigenlijk is het hetzelfde effect als een pfl-master knop, maar dan overal toepasbaar happy :)

Als ik begin te mixen schuift één cup volledig naar achteren en gaat het dus verder met de andere cup op het ene oor en de monitor door het andere.

Ik vraag me af of er nog iemand is die het zo doet laugh :D zover ik tot nu heb gelezen heb ik niemand het zo zien uitleggen...

Om het verhaal tot op heden af te ronden, mijn laatste contest werd live op radio uitgezonden en ik ben in de halve finale geëindigd razz :p
SpacecrapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2003
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 35
8-9-2005 16:21
haha, bing.. ik heb dezelfde manier als jou! laugh :D
ik dacht ook dat ik het zo als enigste deed, maar toch niet!!
het werkt perfect voor mij, maar tsja.. ik sta alleen maar op mijn eigen zoldertje te draaien wink ;)
yesterday is history - today is a gift - tomorrow is mystery
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
8-9-2005 16:49
Misschien heel raar.. Maar heeft iemand hem wel eens in de plaats van op de beat er tussen gestopt. Op deze manier kun je ze ten eerste heel makkelijk van elkaar onderschijden en je hoord veel en veel sneller wanneer deze afwijkt.

Nu drum ik zelf al 20 jaar dus dat is voor mijn dan misschien iets makkelijker maar probeer het maar eens je zult zien dat de fijne afstelling op deze manier veel makkelijker wordt..
He is maar wat je je zelf aanleerd of zelf bedenkt..

Gr Ruben
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
8-9-2005 17:16
Ik gebruik sowieso eerder de percussie (of eventueel hoog 'uitvloeisel' van een beat) en de algehele structuur als referentie dan louter de beat (wat misschien bij sommige soorten house goed werkt, maar verder een ander verhaal is), dan valt dat probleem/voordeel dus weer weg.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-9-2005 17:25

Ruben Lourens schreef:

Maar heeft iemand hem wel eens in de plaats van op de beat er tussen gestopt. Op deze manier kun je ze ten eerste heel makkelijk van elkaar onderschijden en je hoord veel en veel sneller wanneer deze afwijkt.
Ik doe het wel eens ja, als het toevallig zo uitkomt. Maar ik vind dat je het juist minder goed hoort als ze scheef gaan lopen. Wanneer de bassen exact gelijk lopen en eentje gaat ervoor of erachter lopen, dan heb ik dat sneller in de gaten.
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
8-9-2005 17:29

Sylvia schreef:

Ruben Lourens schreef:

Maar heeft iemand hem wel eens in de plaats van op de beat er tussen gestopt. Op deze manier kun je ze ten eerste heel makkelijk van elkaar onderschijden en je hoord veel en veel sneller wanneer deze afwijkt.
Ik doe het wel eens ja, als het toevallig zo uitkomt. Maar ik vind dat je het juist minder goed hoort als ze scheef gaan lopen. Wanneer de bassen exact gelijk lopen en eentje gaat ervoor of erachter lopen, dan heb ik dat sneller in de gaten.
Tis denk ik ook wat je gewend bent en wat je makkelijk kan horen. Op elkaar is een breed begrip. omdat ze elkaar in de weg zitten is het soms lastig. Daarom spitten.. maar het ruige werk doe ik gewoon erop.. Das wel iets sneller..

Gr Ruben
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
8-9-2005 18:12
Gebruik ook wel eens de melodie gewoon. Bepaalde stringpartijen enzo lenen zich er prima voor.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)