Forum > Geluid

Nieuwe pioneer djm 600 kloon

(206 reacties. Pagina 19 van 21)
Moderator(s): Dré
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
7-8-2005 14:43

DJ Delay schreef:

Maar met een lelijk eendje kan je ook buiten rijden, je moet alleen geen ongeluk krijgen, want dan ben je er geweest. Dus ik neem aan dat als je heel voorzichtig bent, dat het wel kan toch? (Het enige verschil is dat hij ingepakt, vervoerd en uitgepakt wordt, wat ik allemaal zelf doe.)

Welke mixer raad je me anders aan? Ik ben mijn VMX-1000 aardig zat (***faders), en wil nu een mengpaneel waar de faders langen van meegaan. De Pioneer ligt buiten mijn budget, en de Reloop heeft een mooi prijsje. Maar ik moet wel zeker weten dat hij langer mee gaat als mijn vmx, want daar zijn de faders al na 3/4 jaar versleten (en ik ben voorzichtig met mijn apparatuur).
Kijk eens naar de ecler mac 40v, ongeveer dezelfde grootte alsje vmx, veel ruimer ingedeeld, veel degelijker, betere equalizer en faders, maar kost ook heel wat meer...
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-8-2005 16:07
Bedankt voor de tip (meer is altijd welkom!), maar aan dit mengpaneel zit te veel wat ik niet wil, en bijn niks wat ik wel wil, en die past dus helemaal niet bij mij. Ook wil ik van het VMX idee af, omdat dit helemaal niks is.

Het liefst zou ik de Zilvere Pioneer DJM-600 kopen, of als ik de loterij gewonnen had de A&H Xone 92 (met faders, niet met draaiknoppen), maar daar heb ik gewoon het geld niet voor. De Reloop lijkt mij degene die het dichtste bij de Pioneer in de buurt komt, voor minder geld. Alleen ik wil wel zeker weten dat het niet weer zo'n miskoop wordt als de VMX, aangezien die faders echt waardeloos zijn.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
GoodfellaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2003
Laatste: 6-7-2009
Berichten: 18
16-8-2005 12:39
Hi, ik heb de Reloop RMX-40 DSP inmiddels en ik moet zeggen dat het een verassende performance heeft. De draaiknoppen voelen wel een KLEIN beetje licht/plastic aan maar het is ok!

Over duurzaamheid van de faders kan ik nog niets zeggen. Ik dek het zowieso altijd af, of ie nou wel of niet tegen stof kan, ik wil het niet testen ;)

De kill switchen zijn behoorlijk goed en doen ook de betreffende tonen uit, alle 3 uit = geen signaal.

Over de effecten heb ik nog geen goede mening maar ik laat het wel weten zodra ik wat meer ervaring en inzicht heb gekregen. In de discotheek hebben we een Pioneer DJM 500 en ik heb zo het idee dat de echo en delay van de Pioneer wat voller en realistischer klinken, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, aangezien ik dan met betere boxen draai en een grotere ruimte.

Mocht ik keer de tijd en gelegenheid hebben dan wil ik wel exact dezelfde cd-samples testen op beide mengpanelen en opnemen. Ik heb absoluut geen ervaring om apparatuur te testen dus tips/hints/advies zijn van harte welkom. Ik zal het opnemen op mijn laptop aangezien ik geen professionele recording apparatuur heb.
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
27-10-2005 12:02
Beste forum leden,

Ik ben opzoek naar een nieuwe mixer en deze maakt een goede kans. Alleen heb ik nog een vraagje over de faders: Hoe goed zijn deze? Volgens dit topic zijn er weinig klachten maar als ik bij de reviews in de shop kijk dan zeggen mensen dat ze na 3 maanden al gaan kraken/lekken etc. Nu ligt dit natuurlijk ook aan de gebruiker maar ik ga ook niet al te rustig met m'n faders om ;-) (hardstyle) Dus is nu de vraag: Welke kwaliteit hebben de faders (Dre?)

MVG Vincent
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-10-2005 12:23
Koop dan lekker een Nuo/Hak, Rane of een Vestax PMC o.i.d.

RMX40 aan een fader ragger geven is zeker weten dat je na een half jaar klachten krijgt. Das niet de schuld van de mixer maar van de persoon die niet normaal kan doen met zijn spullen.

Fadertje wat er in zit is prima...... bij normaal gebruik.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
27-10-2005 12:55
ok, weet ik genoeg. Moet zoiezo nog wat aan mijn 'techniek' werken. Maar jij zegt dus dat de faders het wel een tijdje volhouden (ligt uiteraard ook aan de gebruiker)

Met welke mixers kan je de faders vergelijken? synq /pioneer djm /numark dxm/
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-10-2005 13:29
Met alle bovenstaande. Hij is qua build quality gelijk aan de Synq, heeft de effecten van een Pioneer en de DXM is ook geen slechte mixer ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
11-3-2006 11:55
Allereerst excuses voor het kicken van dit topic. Het leek me echter geen goed idee om een nieuw topic aan te maken voor de vraag die ik ga stellen.

Welke Reloop RMX 40 (DSP) gebruiker zou zijn mixer even exact voor me willen opmeten? Ik zit er over te denken om er een aan te schaffen. Nu wil ik weten of hij eventueel in m'n Prodjuser DM XTC kist gaat passen. Ben niet vies van een beetje doe-het-zelfen. Zou het zonde vinden om m'n huidige kist de deur uit te doen, terwijl de Reloop er in zou passen.

Graag jullie reacties.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-3-2006 12:37
handleiding in PDF, pagina 8.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
11-3-2006 12:44

Sylvia schreef:

handleiding in PDF, pagina 8.
Dank voor reactie, Syl.
Shop geeft die afmetingen ook aan.
Soms willen die afmetingen nog wel eens afwijken van de realiteit (zelf wel meegemaakt). Wilde het daarom voor de zekerheid even weten.

[edit]Gaat je kist weer verbouwd worden[/edit]
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)