Forum > PC related Forum

twee controllers 1 pc

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
9-7-2005 20:58

Reind schreef:

pas toen ik ging internetten, mailen, en FS tegelijk ging gebruiken kreeg ik een kernel panic.
Vind ik niet erg veel load, voor het verkrijgen van "Kernel panic" wink ;)
Light Image
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
10-7-2005 18:32

jeroenvdv schreef:

Vind ik niet erg veel load, voor het verkrijgen van "Kernel panic" wink ;)
Niet als je daarbij in gedachten houd dat mijn complete ram geheugen vol was gelopen en ik aan het klooien was met usb er in, usb er uit e.d.

OS-X haalt namelijk alles uit het geheugen in plaats van de harddisk en als je dus je programma's niet af sluit loopt je geheugen op een gegeven moment vol, als Firefox dan ook nog is een beetje dwars gaat liggen krijg je zelfs OS-X plat.

Ik vind het dus altijd leuk als mensen zeggen dat een bepaald besturings systeem niet onderuit te halen is, alle systemen zijn onderuit te halen en als je een stukje brakke 3rd party software of iets dergelijks gebruikt is het al helemaal geen kunst meer.

Daarna is het overigens niet meer gebeurd, heb ook een schone install gedaan.... in mijn eerste dagen met OS-X was het namelijk wel even wennen en is er dus een hoop zooi weg gegooid die mischien wel helemaal niet weg mocht en zijn er een hoop rotte drivers geinstaleerd voor diverse stukjes hardware.... waaronder een webcam en vervolgens kom je tot de conclusie dat je dat ding toch niet kunt gebruiken in msn op de mac ;)

Uiteindelijk werkt alles nu en is het enige programma wat nog wel eens dwars ligt Firefox (mischien toch maar IE op de mac pleuren) die gek word zodra er een site met streaming media benaderd word.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
10-7-2005 20:37
Laat mij in z'n geheel toch weer meer neigen richting een PowerBook. Enige probleem is dat ik er geen VisualDMX op kan draaiensad :(
Light Image
ReindStandaard Lid
10-7-2005 21:36
Daarom houd ik er ook gewoon een normale pc bij, bij het werken aan website's is een windows bak gewoon veel fijner omdat ik daarmee nog net niet met mijn ogen dicht kan werken.

Daarnaast is er voor windows een ruimere keuze aan software en doet mijn XP bak op geen enkele manier onder voor een OS-X systeem.

De Ibook is eigenlijk alleen maar aangekocht voor de pats, het is een mooie handzame laptop die je in het openbaar nog is een keer open kan trekken ;)
Hiervoor heb ik een centrino based fujitsu laptop gehad, sneller als de ibook maar simpel en standaard en lang niet zo stevig als de Ibook. En aangezien ik nog wel eens een oepsje wil hebben is een oersterke laptop in mijn geval geen overbodige luxe.

Enige nadeel is het scherm wat een beetje aan de kleine kant is, je gaat namelijk niet even voor je lol een paar 100 regels code door spitten op een 12" scherm ;-) Vandaar dat de pc er gewoon blijft staan en gebruikt word voor het webdesignen.

Mooiste aan de Ibook is de accuduur, trek het ding net van de lader af en zie aan resterende tijd nog 5 uur en 38 minuten staan..... doe dat maar is na met een intel laptop ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
12-7-2005 01:58
En ik maar denken dat jij geen apple fan was Reind wink ;) Sinds wanneer heb jij een I book?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
12-7-2005 09:40
Ik ben ook geen die hard apple fan, werken op mijn normale windows based desktop is nog steeds iets wat ik liever doe dan op een mac en ik ben er na een week ook absoluut niet van overtuigd dat OS-X ook maar 1 haar beter/slechter is dan windows.

Ibook heb ik dus een week, en het is een notebook waarbij het uiterlijk/mobiliteit zwaarder heeft gewogen dan functionaliteit. Met een windows laptop heb je doorgaans meer aan boord dan bij een Ibook en dat voor dezelfde prijs.
Als je echter gaat kijken naar looks, mobiliteit (doe mij is een laptop die het ook echt ruim 4,5 uur uit houd op de accu met draadloos aan en scherm gewoon op 100%) wint de ibook het.

Als ik dus echt veel serieus werk moest gaan doen met de laptop was het gewoon een windows based geval geworden ;)
DJ TimStandaard Lid
12-7-2005 14:47
I book is inderdaad qua looks en stevigheid onverslaanbaar (naja, power book), OSX vind ik persoonlijker wel een beter besturingssysteem, is ook over de zeik te krijgen, maar toch minder snel dan windows. Omdat het een bsd kernel heeft draait alles in een eigen omgevinkje. Windows heeft een registry. Een domme windows gebruiker heeft denk ik zijn pc sneller om zeep geholpen dan een domme mac gebruiker.
En je zegt zelf ook al dat final scratch er heerlijk op draait.

Heb jij trouwens final scratch 2? En is voor het doorgaanse werk dat 12" scherm van de I book een beetje werkbaar?
ReindStandaard Lid
12-7-2005 16:30

DJ Tim schreef:

Heb jij trouwens final scratch 2? En is voor het doorgaanse werk dat 12" scherm van de I book een beetje werkbaar?
FS1,5 gebruik ik voorlopig nog ff, 2 is me nog te duur en ik gebruik het nou ook weer niet zoveel dat het de moeite is om er toch die 799€ voor neer te tellen.

12" is bruikbaar voor het simpele werk, photoshop hoef je er niet op te doen maar een beetje internetten, office werk e.d kan prima.

Wat betreft stevigheid, een Powerbook is van aluminium... dat deukt als de pest. De Ibook is qua behuizing steviger naar mijn mening en kan beter tegen een beuk. Plastic scheurt tenminste minder snel dan een powerbook deukt.
DJ TimStandaard Lid
13-7-2005 00:23
Moet je bekennen dat ik nooit met fs gewerkt heb, trekt me ook niet heel erg aan. Lijkt me toch nog wel wat gedoe om de stekkers van de tt los te trekken etc. Het scheelt je wel cd's branden. wink ;)

Heb je trouwens gelijk in met dat aluminium verhaal. De I book schijnt trouwens van een speciaal soort plastic gemaakt te zijn (iets van plastic carbonaat). Zit zelf ook wel te denken er een keer een te halen.
ReindStandaard Lid
14-7-2005 00:00

DJ Tim schreef:

De I book schijnt trouwens van een speciaal soort plastic gemaakt te zijn (iets van plastic carbonaat). Zit zelf ook wel te denken er een keer een te halen.
Zelfde matriaal als gebruikt word in kogel werend glas. ;-)

Ik heb iemand een beuk op de bovenkant van zijn ibook zien geven waar ik persoonlijk heel erg hard van schrok. Desbetreffende persoon was echter heilig overtuigd van de sterkte van de behuizing en hij had nog gelijk ook.... scherm e.d was niets mee aan de hand.

Stevigheid merk je meteen als je hem op pakt, geen gekraak, geen gepiep e.d. Het enige wat mij op viel was dat de accu een beetje speling heeft, echter praten we hier over pak um beet 1mm dus dat is te overzien ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)