hiphop mixen...
(45 reacties. Pagina 3 van 5)Moderator(s): Dré
DJDSReservebank Uit: Nederland Sinds: 28-2-2005 Laatste: 14-2-2008 Berichten: 143 | 4-6-2005 12:15 |
Hoe bedoel je dat? Het gaat hier over hiphop mixen dus zang lijkt me een beetje een ongepast woord Laten we maar verder praten over Vocalen okee? Vocalen zijn alles wat met je stem te maken heeft, dus rappen, maar ook zang. In haast alle hiphopnummers zitten inderdaad wel vocalen, maar er zijn genoeg muzikale stukken om in te mixen. Een goeie tip: Als je een nummer zonder veel muzikale stukken hebt, en die zijn er in hiphop genoeg, maak dan een sampletje van een muzikaal stuk, en gooi dat onder een andere lopend nummer op het moment dat jij dat wilt. Laat ze gelijk lopen met je jog-/shuttlewiel(tje) en de pitch control/pitch bend, en schuif dan de fader open Op een gegeven moment is het nummer met de vocalen bijna tot zijn einde, en dan stop je de sample en laat je de rest van die plaat meteen doorlopen, dus niet eerst pauzeren of weet ik veel wat Dan fade je het andere nummer in jouw snelheid uit, en je hebt je eerste hiphop plaat gemixed succes | |
0900-DJDS | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 430 | 4-6-2005 12:47 |
En hier even een voorbeeld hoe het dus moet. Mix master mike (dj van o.a. de beastie boys) aan het werk: https://www.spring-garden-vfc.com/beastie/Mixmaster%20Mike/dna%20lounge.mp3 | |
The return of the BoomBap | |
KoertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2005 Laatste: 11-9-2005 Berichten: 15 | 4-6-2005 23:01 |
DJDS schreef: Hoe bedoel je dat?Het gaat hier over hiphop mixen dus zang lijkt me een beetje een ongepast woord Laten we maar verder praten over Vocalen okee? Vocalen zijn alles wat met je stem te maken heeft, dus rappen, maar ook zang. In haast alle hiphopnummers zitten inderdaad wel vocalen, maar er zijn genoeg muzikale stukken om in te mixen. Een goeie tip: Als je een nummer zonder veel muzikale stukken hebt, en die zijn er in hiphop genoeg, maak dan een sampletje van een muzikaal stuk, en gooi dat onder een andere lopend nummer op het moment dat jij dat wilt. Laat ze gelijk lopen met je jog-/shuttlewiel(tje) en de pitch control/pitch bend, en schuif dan de fader open Op een gegeven moment is het nummer met de vocalen bijna tot zijn einde, en dan stop je de sample en laat je de rest van die plaat meteen doorlopen, dus niet eerst pauzeren of weet ik veel wat Dan fade je het andere nummer in jouw snelheid uit, en je hebt je eerste hiphop plaat gemixed succes | |
DJDSReservebank Uit: Nederland Sinds: 28-2-2005 Laatste: 14-2-2008 Berichten: 143 | 5-6-2005 13:22 |
Nope, maar met sampelen bedoel ik eigenlijk loopen, want samples kun je opslaan en loops meestal niet. Het grootste deel van de professionele CD-spelers heeft wel seamless loop, dus als je iets van een goed merk koopt ben je vaak verzekerd van seamless loop. Welke CD-speler(s) heb je nu? | |
0900-DJDS | |
KoertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2005 Laatste: 11-9-2005 Berichten: 15 | 5-6-2005 14:57 |
DJDS schreef: Nope, maar met sampelen bedoel ik eigenlijk loopen, want samples kun je opslaan en loops meestal niet.Het grootste deel van de professionele CD-spelers heeft wel seamless loop, dus als je iets van een goed merk koopt ben je vaak verzekerd van seamless loop. Welke CD-speler(s) heb je nu? Ik heb trouwens nog een vraagje: ik wil graag CD-spelers gebruiken omdat CD wat goedkoper is. Maar vinyl heeft instrumental en acapella nummers. Zijn er ook CD's die dit hebben? En het scratchen van CD-spelers, is dat wat? Of klinkt dat kut? | |
Tribal ChefStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-11-2003 Laatste: 28-9-2009 Berichten: 543 | 5-6-2005 18:10 |
Sommige (Meestal alleen Hiphop) Cd-singles bevatten instrumentals, accapella's daarentegen zie je niet zoveel. Over het scratchen is al zat geschreven gerbuik de zoekmachine eens | |
KoertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2005 Laatste: 11-9-2005 Berichten: 15 | 6-6-2005 16:54 |
Hhhmmmm, ik ben er nu nog steeds niet uit TT's of CD-spelers... het is ook zo lastig: TT's: pluspunten Vinyl heeft (vaker) instrumentals en acapella's Scratchen Apparatuur goedkoper minpunten Vinyl veel duurder! CD's: pluspunten CD's zijn goedkoop! minpunten Apparatuur duur Geen scratch (met mijn budget sowieso niet) Ik wil hiphop gaan draaien, dat lijkt me ook handig om te weten. | |
DJDSReservebank Uit: Nederland Sinds: 28-2-2005 Laatste: 14-2-2008 Berichten: 143 | 6-6-2005 18:20 |
Het staat in het Hiphop Mixen topic, dus dat lijkt me duidelijk Wat is precies je budget? | |
0900-DJDS | |
KoertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2005 Laatste: 11-9-2005 Berichten: 15 | 6-6-2005 18:46 |
owja even vergeten :P Mijn budget staat aan het eind van de maand als het goed is op 570 euro. Ik heb op internet een aardig setje gezien: 2x JB-Systems Q30 + Gemini PS540i Ik ben alleen niet zo kapot van die mixer... Hij heeft niet echt veel mogelijkheden volgens mij. Wat voor mixers zijn trouwens het beste voor Hiphop als je ook nog wil gaan scratchen? Dat setje kost 425 euro (best netjes volgens mij) Ik had dan nog 8 platen op het oog, bij elkaar 66 euro En als koptelefoon had ik de Sennheiser HD-200 in gedachten voor 53 euro Dit bij elkaar is 544 euro. Alleen zit ik met één probleem: de geluidsinstallatie. Ik heb niks om geluid uit te laten komen, ook geen stereo En daar heb ik ook geen geld meer voor over! | |
ShadyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-12-2004 Laatste: 28-6-2006 Berichten: 40 | 6-6-2005 19:11 |
is het alleen voor thuis of ook op feestjes etc. ? | |