Forum > Newbie Forum

hiphop mixen...

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
ShadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 40
24-3-2005 13:28
uhh..ja mijn bduget ligt niet heel erg hoog: 800 euro

ik had dit een beetje zelf in gedachte:
mixer
Gemini PS 676I ( www.new-line.nl/v/7453 )
Nu heb ik dus net gelezen dat de Denon DX 300 goed is voor 'hiphopgebruik', maar deze heef dus maar 2 kanalen en als ik dus 2 keer een cdspeler + nog een cdspeler of een platenspeler wil gaan gebruiken heb ik dan toch een probleem?. Ik weet wel dat je meer dan 2 apparaten kan aansluiten op een 2 kanaalsmixer, maar in principe kun je er toch maar 2 tegelijk echt laten 'horen'? mijn budget voor de mixer is dus ongeveer 200-250 euro

cd spelers
wat ik belangrijk vind: scratch, loop en een pitch. Ik ben van plan de scratch toch wel regelmatig te gaan gebruiken eigenlijk. mijn idee was om nog even door te sparen en dan 2 keer de American Audio CDI-500 te kopen ( www.new-line.nl/v/13227 ), of de Gemini CD 1800 X ([url/v/8412[/url] ). Dit zal de eerste keer dat ik op echte gear ga draaien worden, dus ik hoef niet allerlei frutsels op de speler die ik (waarschijnlijk) niet gebruik. Mijn budget per cd-speler is dus ongeveer 400 euro

als ik dit alles tweede hands zou kunnen aanschaffen zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn. ik ben een beginde 'dj' en heb op feesten nog nooit met echte gear gedraaid> altijd softwarematig nu wil ik dus dit gaan aanschaffen. ik wil echt op cd's draaien omdat ik thuis een flinke verzameling heb staan. ik zal voornamelijk hiphop gaan draaien, hoewel ook af en toe andere genres. De numark CD X 1 vind ik heel mooi, maar voor mij is dat gewoon onbetaalbaar.

alvast bedankt voor alle tips :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2005 13:59

shady schreef:

Nu heb ik dus net gelezen dat de Denon DX 300 goed is voor 'hiphopgebruik', maar deze heef dus maar 2 kanalen en als ik dus 2 keer een cdspeler + nog een cdspeler of een platenspeler wil gaan gebruiken heb ik dan toch een probleem?. Ik weet wel dat je meer dan 2 apparaten kan aansluiten op een 2 kanaalsmixer, maar in principe kun je er toch maar 2 tegelijk echt laten 'horen'?
Op een mixer met twee kanaalfaders, zo zijn de meeste "echte" battlemixers volgens mij ontworpen, kun je inderdaad maar twee muziekjes tegelijk laten horen.

Als je wilt gaan scratchen, is het van levensbelang dat je een mixer kiest met een fatsoenlijke crossfader. Fatsoenlijk als in: hufterproof en bij voorkeur met een instelbare curve. Ik heb niet zo'n goed gevoel bij die Gemini voor wwat jij ermee wil, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd ashamed :$ . Ik ben niet zo thuis in deze mixers, en al zeker niet in crossfaders, dus misschien dat een turntablist of iemand anders je van advies kan voorzien.

Als ik in de webshop zoek op battle mixers, kom ik bij deze lijst uit. Misschien dat de Gemini UMX SE iets voor je is? Ik weet het, beetje boven je budget, maar wél een battle mixer mét drie kanalen.

shady schreef:

2 keer de American Audio CDI-500 te kopen ( www.new-line.nl/v/13227 ), of de Gemini CD 1800 X (www.new-line.nl/v/8412 ).
Ik ken beide spelers niet, maar zo te lezen heeft de Gemini geen TRUE instant start, da's niet handig.
In de OEM-spelers heb ik mij nog niet zo verdiept, een hoop anderen wel...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-3-2005 14:17
Dit zou ook een optie kunnen zijn, echter zit er geen eternal fader in en die is juist zo fijn voor het scratch werk aangezien het een contactloze fader is en dus een minimale slijtage heeft.

Denk ook niet dat er een eternal fader in gepropt zou kunnen worden gezien het feit dat er knoppen op de voorkant zitten en de eternal fader redelijk diep is...... (vandaar dat ie ook niet in het effect gebeuren past in de Nuo5)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-3-2005 14:19
De CD-1800X heeft wel degelijk true instant start. Ik heb het maar even aangepast in de product details.

Overigens zou ik liever een PSX (of een CDI-500) nemen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2005 15:14

Reind schreef:

Dit zou ook een optie kunnen zijn, echter zit er geen eternal fader in en die is juist zo fijn voor het scratch werk aangezien het een contactloze fader is en dus een minimale slijtage heeft.
Jammer voor de OP dat deze een kanaal te weinig heeft en wat euro's te veel kost. Ik vind wel dat-ie er extreem cool uitziet. (Een in stukjes gezaagde NUO 5 razz :p .)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-3-2005 16:59
Dan pak je toch gewoon een Nuo3 happy :)

Daar past overigens wel weer een eternal fader in. Weet alleen niet of die er al standaard in gefrot zit. (ik geloof van niet)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2005 17:08
Jamaarjamaar, hij heeft iets van 200 a 250 euro budget voor de mixer (als-ie tenminste nog geld voor cd-spelers over wil houden).
ShadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 40
25-3-2005 11:38
oke bedankt allemaal

ik ga denk nog even doorwerken en dan ga ik voor de Gemini UMX SE met 2 CDI- 500's
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
25-3-2005 13:12

Sylvia schreef:

Qua cd-spelers, uitgaande van de eisen die DJDS noemt: waarom eigenlijk toploaders? Ik snap nog wel dat je geen laatje wil, maar slot-in is toch ook prima? Of bedoel je soms table-tops, dus spelers met de bediening aan de bovenzijde? Daar kan ik mij namelijk wél iets bij voorstellen.
Ik bedoel inderdaad table tops, maar ik zeg eigenlijk altijd toploaders wink ;)
Trouwens, slot-in's hebben mijn voorkeur hoor laugh :D
Ik kan mij wel goed vinden in ruime pitch, goeie scratchfunctie, seamless loop, mastertempo en consorten en beatcounter. True instant start spreekt voor zich. Als je op deze dingen na gewoon een kale cd-ragbak wil, kom ik persoonlijk uit op de Pioneer CDJ-800. Maar een béétje hiphopper neemt natuurlijk een cd-speler die doet asof-ie een draaitafel is: Numark CDX-1.
Hmm.. 950 euro hé? dan moet je wel een héél rijk mannetje zijn wink ;)
0900-DJDS
KoertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 11-9-2005
Berichten: 15
4-6-2005 11:31
Maar hoe zit het nu met CD's. Daar wordt toch eigenlijk altijd wel op gezongen? En twee stemmen door elkaar lijkt me niet echt geweldig razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)