Forum > Off-Zone

Posters plakken

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
2-6-2005 14:08
Zoo laat ik ook weer eens reageren op dit forum (ben een tijd afwezig geweest door alle drukte) Maar dit onderwerp spreekt mij erg aan..hahaha

Ik heb de afegelopen twee jaar drie feesten georganiseerd in Haarlem en omstreken (op divinity.nl kun je zien wat voor feesten het waren). Ook wij gingen eerst voor elk feest plakken, met de auto door heemstede en haarlem heen, elke elektriciteitkast e.d dergelijk volgeplakt. Wij zijn ook een keer gepakt en moesten een nacht in de cel slapen. Maar dat was allemaal vrij onschuldig. MAAR dan nu het serieuze verhaal. De regels omtrent wildplakken zijn verscherpt:

Er is één instantie (Bizon entertainement group... of zoiets) die een vergunning heeft voor het plakken op elektriciteitskasten e.d. Wij kregen van hun al een brief in de bus met een dreiging dat ze naar de rechter zouden stappen shocked 8O Gelukkig hebben we dit allemaal kunnen sussen. Maar op hun plekken (te herkennen aan de gele bizon stickers) moet je dus sowieso niet plakken.

Dan is er ook in de meeste gemeentes een nieuw beleid, in tegenstelling tot vroeguh worden de namen van organisaties opgeschreven en achterhaald, die krijgen dan vrolijk een boete thuis. Dus kijk uit met wildplakken want het kan de begroting van je feest erg verpesten.

WAT KUN JE WEL DOEN:

In elke gemeente is er een lijst op te vragen met vrije plakplaatsen, je zult nog versteld staan van de goede plekken die er soms tussen zitten. Je moet er alleen wel drie keer per week plakken om een beetje in the picture te blijven.

En zoals eerder genoemd zorg dat je posters en flyers in elke winkel te vinden zijn, laat ze b.v. ophangen in pashokjes. Vraag aan de winkeliers of ze je flyers in de tassen willen doen, in ruil daarvoor zet je hun logo op de website.

Ik hoop dat dit verhaaltje een beetje duidelijkheid schept.

Gijs
gise...
Bigf00tStandaard Lid
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
2-6-2005 17:53

gijstettero schreef:

In elke gemeente is er een lijst op te vragen met vrije plakplaatsen, je zult nog versteld staan van de goede plekken die er soms tussen zitten. Je moet er alleen wel drie keer per week plakken om een beetje in the picture te blijven.
Tnx, ik ga eens contact opnemen! (maar het gebied wat we willen bereiken zijn wel veel verschillende gemeentes helaas)
Bigf00tStandaard Lid
3-6-2005 14:32
We hebben inmiddels contact gehad met 1 gemeente en daar mocht nergens geplakt worden.

Wat ze ongeveer te melden hadden 'Er mag eigenlijk nergens geplakt worden, maar toch hangt het helemaal vol..Maar ik moet jullie dus vertellen dat het officiel niet mag'. Lijkt me duidelijk dus, gewoon plakken met die handel razz :p Maar we gaan natuurlijk ook op diverse plekken vragen of we daar flyers mogen leggen, een een poster mogen hangen. Daar bereiken we volgens mij toch de grootste doelgroep mee.

Ik heb vandaag trouwens mijn drukwerk binnen gekregen, is mooi geworden happy :)
Bigf00tStandaard Lid
5-6-2005 01:32
Even een kleine update: De bedoeling was dat we zaterdagmiddag zouden gaan plakken, maar we hebben besloten om dit dus 's nachts te doen happy :) (fijn als je daardoor op een verjaardag weg moet en uit moet leggen dat je posters gaan plakken midden in de nacht razz :p)

Het plakken is goed verlopen, we hebben tussen 0:00 en 5:30 ongeveer alles in de regio gehad. Na enkele uurtjes slaap was het weer tijd voor de volgende voorbereidingen. Vandaag zijn we alle plekken afgeweest waar wij dachten dat wel veel jongeren kwamen (bijv sportshops, benzinepomp, friettent).

Het viel ons reuze mee dat we bijna overal een poster neer mochten hangen, en flyers deden ze zowiezo niet moeilijk over. Voor degene die hier ooit mee aan de slag willen een goede aanrader dus wink ;)

We laten het nu even een tijdje zoals het nu is en gaan over een week of 2 weer een ronde maken om te kijken of alle posters nog hangen, en evt wat nieuwe flyers in winkels leggen e.d.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)