Forum > Licht

Daslight vraagje

(85 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
24-5-2005 00:06
Ik zei 12 stappen als voorbeeld dat is een minimum voor een beetje cirkel effect te krijgen.
uiteraard hoe meer stappen ,hoe mooier de cirkel word maar het moet dan ook realistisch blijven en wie programeert nou 100 stappen ofzo voor een cirkeltje ?
Uiteraard is het makkelijk met ingebouwde dingen te werken en delay's enz....
Maar dat sluit niet uit dat als je zonder kunt je mss toch iets meer begrijpt wat er nou presies gebeurd met de head of fixture. dus mss toch net een beetje betere lj bent.
Ikzeld werk uiteraard ook gewoon met macro's en delay's maar dat is puur vanwege het meestal tijdgebrek voor de show.
de meeste leden op dit forum hebben een tafeltje met maximum 8 stapjes in een bankje of maximaal 6 chases dus dan houdt het al heel vlug op.... en al degene die daar zijn begonnen ( ook ik ) die vind ik persoonlijk een betere lj dan iemand die gelijk met Sunlite2004 of Martin LJ of Avolites begint te werken.
Gewoon vanwege het feit dat die weten wat een waarde doet met de fixture bv schuifje 1 is de shutter en vanaf 230 gaat hij dadelijk strobooen. vraag zoiets maar es aan menig Sunlite ,Granma ,Martin LJ gebruiker.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
24-5-2005 16:08
een paar dingen zoals cirkel, cirkel +delay,... zitten in de shape genarator van DVC dus gewoon de cirkel nemen en de helft van de stappen wegdoen en je hebt een gebogen lijn.

ikzelf heb ook nog een vraagje, bij de nieuwe software update zouw je afbeeldingen kunnen uploaden die een matrix wandje ofzo kan maken? hoe doe je dit(heb net de nieuwe vertie en kan het nergens vinden ook staat het nog niet in de manual)
exit night into LIGHT
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
31-5-2005 15:35
kan iemand mij uitleggen hoe ik een show kan in programeren op een bepaalde muziek dus hoe ik de fade times etc in stel??
kan iemand mij dat uitleggen hoe ik dat doe want ik doe het vaak in programeren maar hoe ik het op muziek moet in programeren snap ik even niet
alvast bedankt
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
31-5-2005 19:02
wat bedoel je met op muziek proggen? in het programma muziek toevoegen of hoe je voor een bepaald liedje een programma maakt?
exit night into LIGHT
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
31-5-2005 19:07
dat het licht op de momenten van de muziek gaat dus dat als er een strobo moment is dat dan op die tijd de strobo af gaat en dan ook weer stopt zo gezegd en dat dan bijv de parren er weer verder op reageren zoals ze wel eens bij show`s doen zo gezegd
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
31-5-2005 20:25
bedoel je dat je een show voor een heel liedje progt?
ik doe gewoon zo:
ik maak een 20tal bewegingen, wat shutter chases en wat speciale effectjes. Dan bij het vakje "effects" in de live mode maak ik alle kleuren en gobo's.
dus ik maak een knopje "groen" als ik dan op "groen" druk worden alle scans en heads groen. dit doe ik ook voor de gobo's. dan maak ik ook nog wat dingen zoals "middelse groen" dan worden enkel de middelste scans groen.
ook maak ik daar een effect voor strobo, blinder,.. en eventueel nog wat andere dingen.

dan als ik op de fuif bezig ben kies ik een beweging en een kleurtje en gobo. is er dan een hoogtepunt dan klik ik op het effectje "strobo full"
exit night into LIGHT
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-5-2005 23:52
Ik heb het idee dat het licht volledig automatisch met een song moet meelopen, iets wat met de First class Sunlite kan.

Het werkt dan met het programma Easy show, met time lines.Sunlite

Volgens mij kan dit niet met Daslight.

Martin.
kvm entertainment
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
6-6-2005 23:09
ach ja ik zoke het anders wel verder uit maar bedankt in elk geval maar zijn er nog mensen die het misschien wel weten of willen vertellen graag
wink ;)
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
7-6-2005 20:42
voor zover ik het weet gaat dit niet met DVC,wel kan je geluid invoegen in een effect maar dit is ook maar een domme functie
exit night into LIGHT
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
24-6-2005 21:23
ik weet niet of dit oftopic maar ik waag een gokje
kun je net als bij dashlight verschillende dingen in bijv de scanmaster 1
aparte scènes in zetten bijv scène 1 pan en tiltbewegingen
scène 2 kleur en gobo`s
scène 3 strobe etc
of moet je dat allemaal onder 1 scene in zetten?
en dan bijv af en toe live editen?

mijn excuus voor de noob vraag maar ik zou het even graag willen weten hoe dat zit?
want van profies kun je leren laugh :D
en voor kennis is ook handig happy :)
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)