Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 41 van 63)
Moderator(s): Dré
The INFAMOUSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2004
Laatste: 6-8-2008
Berichten: 10
17-5-2005 18:47

fredje schreef:

The INFAMOUS schreef:

ik heb hem nu ook een tijdje en ben er redelijk tevreden over alleen zit er wel ietsje vertraging in de upfaders
tis niet veel maar net genoeg om mij knettergek te maken
en voor wat ik wil idd misschien achteraf beter een battle mixer moeten kopen
maar zal het nu hier mee moeten doen en vraag me af wat er aan gedaan kan worden (misschien andere line-faders) ik ben zo technisch als een wortel namelijk happy :)
gewoon verkopen en een voor jouw geschikte mixer aanschaffen laugh :D
ohhhh,laat ik nou net op zoek zijn naar de nuo5 laugh :D laugh :D
andere mixer heb ik al aangeschaft intussen, dus de ecler staat hier in de doos te wachten op een eventuele update en als dat te lang duurt gaat ie weg (maar wel voor een goed bod want ding is ECHT nauwelijks gebruikt)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-5-2005 19:43
Wedden dat Fred nu zijn haren uit zijn hoofd aan het trekken is nu je dit hebt gezegd..... (niet dat dat lang duurt voor ie alles er uit heeft getrokken maar ff bij wijze van spreken wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
The INFAMOUSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2004
Laatste: 6-8-2008
Berichten: 10
17-5-2005 21:56
tja ik ben idd voor de rest prima tevreden met de mixer, tis echt alleen die linefader curve sad :(
YOURI*teaser*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2005
Laatste: 14-2-2006
Berichten: 2
19-5-2005 11:32
Ik heb ook een ecler NUO 5 maar ik denk dat als de Dateq Vibe uitkomt dat ik die wil hebben
dus dan verkoop ik mijn nuo wel. ik gebruik de effecten toch bijna niet .. en scratchen kan ik ook niet.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
28-6-2005 18:20
Heb de ecler nu al een tijdje staan bevalt me erg goed,
De curve van de faders moest ik wel even aan wennen, maar weet nu al niet beter happy :)

De lijntjes bij de crossfader beginnen wel iets te vervagen, maar verder op de mixer heb ik hier geen last van, omdat ik wel scratch, kom je veel met je vingers in contact met de lijnen, dit zal ongetwijfeld de oorzaak zijn.

Overigens heb ik de knoppen vervangen door kleinere:Foto wat ik toch wel wat prettiger vind
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
28-6-2005 21:56
Ik zat ook een hele lange tijd te twijfelen welke mixer ik zou nemen. De Denon X1500 of de Ecler Nuo 5. Heb uiteindelijk gisteren een Denon X1500 besteld omdat het al1 puur voor thuisgebruik en zelden voor the road en dan zijn die functies wel allemaal handig. Verder past deze mixer gewoon mooi bij mijn S5000's. Verder vind ik de Denon mooier. De nuo komt zo old-school dateq over. Een beetje modernere stijl mag wel.

Maja, ik hoop dat ik tevreden wordt met mij mixer en niet dat ik de faders al moet vervangen na een jaar.laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-6-2005 23:26
Goede keuze sucksir, de denon is één van de meest veelzijdige mixers die momenteel te koop zijn. Misschien iets mindere kwaliteit dan de NUO (wordt gezegd) maar daar krijg je wel een hoop extra functies en aansluitmogelijkheden voor terug. So what als je de faders 1x in de 5 jaar moet vervangen ipv 1x in de 10 jaar... Het is en blijft een Denon en dat merk heeft al lang bewezen roadproof producten te maken.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
28-6-2005 23:33
ik zie dat jij ook een Denon X1500 mixer bezit. Ben je er tevreden over (objectief) en heb je hem al lang in het bezit?

Ho zijn trouwens de faders, want daar hoor ik verschillende dingen over?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-6-2005 00:21
Ik ben heel erg tevreden over mijn DNX 1500. De faders en knopjes voelen in eerste instantie wat minder degelijk aan dan die van pioneer en dateq maar dat gevoel verdwijnt snel. Met de knopjes bedoel ik trouwens NIET de potmetertjes (zoals toonregeling, gain enz) maar de knopjes voor de cue e.d. Dit zijn echter dezelfde soort als de knoppen op Denon's cd-spelers en die hebben hun duurzaamheid inmiddels wel bewezen dacht ik zo.

Qua mogelijkheden is hij echter onverslagen en toch overzichtelijk (in tegenstelling tot bijv de nieuwe cd-spelers), al moet je jezelf er wel even in verdiepen. Daarom misschien wat minder geschikt voor verhuur, maar als je er alleen zelf mee draait (of enkele vaste dj's) is het een topper. Handig is ook het display voor effecten ed.

Ik heb de mixer nu al enkele maanden en in die tijd is hij bijna wekelijks mee on the road geweest. Moeilijk om nu al iets te zeggen over de duurzaamheid natuurlijk maar tot nu toe geen problemen mee gehad (en ik ben niet echt heel zuinig met mn spullen, die moeten maar ergens tegen kunnen).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
29-6-2005 08:43
Ja die knopjes op mijn S5000 voelden in het begin ook een beetje raar aan, omdat ik pioneer was gewend, maar je went er wel aan en ik vind het wel prettig zo.

Heb ze nu ongeveer een paar maanden staan en de symbolen op de knopjes staan er nog als de eerste dag op. Toch moet ik eerlijk zeggen dat de knopjes van die pioneer fijner aanvoelen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)