Forum > PC related Forum

zware kickdrum creeren

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
6-5-2005 18:33
ja ik heb gezien dat die buzzer een tracker is,maar hij werkt niet echt helemaal naar behoren want als ik het programma wil starten krijg ik een fout melding. En als ik een demo opstart doet hij het wel.
En waarom gebruik je die buzzer eigenlijk Didier_S omdat je met die buzzer geluiden kunt maken dat je met het andere programma niet kunt maken?(trouwens het lijkt me best een moeilijk programma,maar het kan de eerste indruk zijn mischien valt het wel mee)
ach ja....
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
6-5-2005 18:45
2 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 6-5-2005 20:10
O w8 ik heb het gevonden,je moet eerst op 'uMwTool' klikken dan gaat hij alle machines laden (VST denk ik dat ze bedoelen). En dan start hij wel normaal op.
Maar ik heb eens wat geprobeerd te pielen met het programma best een ingewikkeld programma. Kun je met dit programma ook zelf geluiden maken of moet je ze eerst inladen net zoals bij modplug tracker?
Edit Mod: Sylvia: aardig rijtje <enter> verwijderd...
ach ja....
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-5-2005 18:58
Er staat niet voor niets een help/FAQ op de site van Buzzmachines wink ;). Als je een foutmelding krijgt (wss gebruik je XP), dan moet je wat gaan foefelen met de compatibiliteitsinstellingen. Tot op heden kreeg ik hem in elke studio (nou ja, 3 heel stuks laugh :D) op gang.

Een demo opstarten? Een demo-nummer bedoel je waarschijnlijk? Het is namelijk een gratisch programma hé, voor het geval je dat stuk gemist had!

Ik gebruik enorm graag Buzzmachines omdat ik:
1) graag met trackers werk.
2) persoonlijk vind dat je met trackers enorm snel kunt heel originele drumsets maken.
3) Buzzmachines in de achtergrond ook nog eens werkt zoals een "echte studio". Je moet namelijk alle toestellen verbinden met de nodige "kabels" zodat je echt wel een grafisch overzicht krijgt over de wiring van je sound. Zoiets mis je toch wel bij bijvoorbeeld Nuendo.
4) Buzzmachines ENORM vol zit van heel wat leuke plugins en er regelmatig heel wat nieuwe bijkomen. Die plugins zijn inderdaad vergelijkbaar met VST's en zelfs beter: Buzz kan probleemloos VST's opladen om die te gaan gebruiken.

Nuendo gebruik ik als uiteindelijk hoofdprogramma omdat
1) de studio waarmee ik samenwerk dat ook gebruikt.
2) het een stuk simpelder werkt om bijvoorbeeld leads in te spelen via je masterkeyboard.

Het is bij Buzzmachines inderdaad mogelijk om eigen geluiden te maken. Daarom vind ik het ook zo'n goed programma. Bij het gebruik van trackers wordt je creativiteit naar ritme en dergelijke enorm aangescherpt maar heb je (onvrijwillig) de drang om gebruik te maken van bestaande samples. Bij Nuendo-achtige toestanden ga je al sneller de neiging hebben om nieuwe geluiden te ontwerpen maar de ritmes ga je dan weer sneller gaan kopieren/aanpassen van bestaande zaken. Buzzmachines combineert beide werelden: je kunt snel een drum uittikken terwijl je toch gebruik maakt van machines/vst's die je zelfs handmatig moet gaan wiren => ideaal dus om je te overtuigen om je eigen geluid te gaan ontwikkelen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-5-2005 19:14
Een dikke kickdrum maak je door er meerdere te layeren zoals dat heet. Maar maak het jezelf gemakkelijk en neem gewoon een sample van een kickdrum die je bevalt. Je moet het, zeker in het begin, niet te ver zoeken.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-5-2005 19:25

Snake schreef:

Maar maak het jezelf gemakkelijk en neem gewoon een sample van een kickdrum die je bevalt. Je moet het, zeker in het begin, niet te ver zoeken.
Net zoals Johan inderdaad al verklapt had... En als je ze zelf wilt maken, dan moet je inderdaad gaan layeren. Ik dacht zelfs dat in Buzz een paar voorbeelddrums zaten. Als je de verschillende machines eventjes uit elkaar haalt (ze staan allemaal netjes boven elkaar waardoor je denkt dat het maar één machine is), zul je merken wat Snake daarmee wil zeggen.
Hier vind je een voorbeeld van zo'n hele hoop gewirede machines.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
7-5-2005 16:16
dus met andere woorden je kunt al die VST aanelkaar koppelen zodat je je eigen sound kan creeren. dat is dan idd handig omdat je in modplug steeds ligt te kloten met de VST's,en dan kun je ook nog eens maxmaal 2 vst's aan elkaar knopen,zo te zien met buzzer kun je er zoveel aanelkaar knopen als je wil.
ach ja....
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
7-5-2005 18:20

wes2819 schreef:

met buzzer kun je er zoveel aanelkaar knopen als je wil.
Zoveel als je PC er aankan, maar geloof me, dat zijn er een HELEBOEL wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
7-5-2005 21:41

wes2819 schreef:

dus met andere woorden je kunt al die VST aanelkaar koppelen zodat je je eigen sound kan creeren. dat is dan idd handig omdat je in modplug steeds ligt te kloten met de VST's,en dan kun je ook nog eens maxmaal 2 vst's aan elkaar knopen,zo te zien met buzzer kun je er zoveel aanelkaar knopen als je wil.
dat klopt niet wat ik zeg, dat zijn er meer zie ik. foutje van mij.
ach ja....
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
8-5-2005 12:17
trouwens weet iemand ook hoe ik een mooie zware bass kan maken? geen kick dus maar een bass, dat geluidje wat je meestal na een kick hoort. Het liefst met cool edit 2.0 pro of een goeie vst voor modplug waar mee dit kunt bereiken.
ach ja....
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
8-5-2005 12:22
Kickdrum en bassdrum zijn hetzelfde hoor.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)