Forum > Algemeen Forum

[dj contest] WIN EEN PLEK op de 2e stage van Free Funk Festival!!

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
EvelientjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2005
Laatste: 4-5-2005
Berichten: 5
16-4-2005 15:05
het feit dat de mixen eigendom van de organisatie zijn geeft aan dat er verder niets meer mee zal gebeuren omdat de organisatie ze alleen zal gebruiken voor beoordeling. Dat staat er ook expliciet in vermeld.
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
16-4-2005 15:07
Beoordelen kan volgens mij ook over iets dat niet je eigendom is? toch zeker wat een mix betreft?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-4-2005 15:08
Dat lijkt mij ook. En vastleggen dat de mixen alleen voor de beoordeling worden gebruikt en verder nergens voor, kan volgens mij ook zonder dat een mix je eigendom wordt.
L U CStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2005
Laatste: 28-6-2005
Berichten: 16
16-4-2005 15:11
De mixen zijn na ontvangst toch in het bezit van de organisatie... om de dj's de garantie te geven dat de ze alleen ter beoordeling worden gebruikt is het wel zo netjes om te melden dat ze na ontvangst als eigendom worden beschouwd om zo te kunnen garanderen dat ze niet in handen van derden vallen.
L U CStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2005
Laatste: 28-6-2005
Berichten: 16
16-4-2005 15:13
Rest mij nog te zeggen dat we als organisatie de beste bedoeling hebben met de contest en er puur op vrijwillige basis mee bezig zijn.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-4-2005 15:17
ja, draai maar om de "hete brei" heen.

Vaak genoeg dergelijke praktijken meegemaakt. Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat jullie ook zo werken, maar het plaatsen van verkeerde tekst (juist deze tekst) vergt helaas al argwaan. Er is dus of niet, of juist wel zeer goed over nagedacht.
De mixen zijn na ontvangst toch in het bezit van de organisatie...
In het bezit zijn van is wat anders als eigendom van.

Martin.
kvm entertainment
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
16-4-2005 15:21

Evelientje schreef:

Ja jullie hebben gelijk. Goed dat jullie er een melding van gemaakt hebben.

Het is al aangepast.

(al had dit ook wat anders gebracht mogen worden)
Hoi,
welkom.
Leuk initiatief.
Het is idd aangepast maar nog staat de deur op een kier voor jullie sneaky :V
Waarom willen jullie zo graag dat het eigendom word??!!
Die hele zin hoeft er helemaal niet bij te staan.

Dat zijn nou van die praktijken die al vele jaren gebruikt worden door diverse bedrijven/maatschappijen etc.
Daarom kan ik het niet anders brengen in mn eerste post sad :(
En dat hadden jullie moeten weten,tenslotte is jullie site een dj site.
Daarbij profileer je je op een manier als zijnde ondersteuning en hulp voor dj's maar om zonder meer iets toe te eigenen en daardoor de mogelijkheid hebben en blijven houden om met iemand zn werk te kunnen doen wat je wilt is geen medewerking maar juist tegenwerking!!
Ik spreek nog niet over het feit dat er wellicht een dj TUSSENZIT DIE GEBRUIK MAAKT VAN EIGEN WERK(zelf geproduceerd)
Die ontneem je elke toekomstmogelijkheid en stel dat er een dj is die daarmee doorbreekt jaren later dan kan jij je beroepen op een aantal gluiperigheidjes in ons wetboek en is er zelfs de mogelijkheid om een deel op te eisen.
Het enige wat je dan hoeft te doen is zwaaien met een cd van jaren terug en de daarbij verkregen afstandverklaring van de bewuste DJ.
En natuurlijk haal je snel aan dat alle rechten overgedragen zijn.
Dan is het zelfs zo dat de bewuste DJ officieel toestemming aan jullie had moeten vragen om het uit te mogen brengen ondanks het feit dat het zijn/haar eigen werk is.

Dat is nou waarom ik netjes schreef;sodehuppeldepup!!!

Vanuit New Line forum gesproken vind ik dat je je eerst had kunnen voorstellen en later(of via mail aan de verantwoordelijken)
je oproep had kunnen plaatsen.
Dat was wel zo netjes geweest en dat vinden jullie ook belangrijk anders word er geen melding gemaakt over 1 vd medewerkers cq oprichters dat deze bij een andere site/forum eraf werd geknikkerd sneaky :V
Dat is een steek onder de riem en als jullie verantwoording en eerlijkheid niet hoog in het vaandel hadden staan dan was dat ook niet geplaatst!!
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
16-4-2005 15:23

L U C schreef:

De mixen zijn na ontvangst toch in het bezit van de organisatie... om de dj's de garantie te geven dat de ze alleen ter beoordeling worden gebruikt is het wel zo netjes om te melden dat ze na ontvangst als eigendom worden beschouwd om zo te kunnen garanderen dat ze niet in handen van derden vallen.
Welja als ik hier van een forumlid een mixje ontvang met de vraag het eens te beoordelen word dit ook mijn eigendom? lijkt me beter te zeggen dat opgestuurde mixjes eigendom blijven van de maker dat de mixjes enkel door de organisatie gebruikt zullen worden om te beoordelen. Zo is er ook genoeg garantie dat ze niet in handen van derden vallen lijkt me?

mvg
L U CStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2005
Laatste: 28-6-2005
Berichten: 16
16-4-2005 15:26
Wij willen helemaal niet graag dat het eigendom wordt. We hebben er totaal geen belang bij, behalve dat we daarmee willen aangeven dat het (omdat het in ons bezit is) ook verder niet aan derden zal worden toegespeeld of wat dan ook.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
16-4-2005 15:28

L U C schreef:

We willen daarmee aangeven dat het (omdat het in ons bezit is) ook verder niet aan derden zal worden toegespeeld of wat dan ook.
Dan zet je dat in de regels, en laat je het eigendom verhaal achterwege. Dan is het heel duidelijk en weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)