Forum > Licht

huren hoeveel ben je kwijt voor deze lijst???

(73 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
11-4-2005 20:32
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 12-4-2005 18:03
weten we maar dit is geen balkje ik zal er een foto er van opzoeken en er bij zetten

dit zijn wat recente foto`s
https://members.home.nl/ben.broos/foto`s%20balk/
het is de blauwe balk
Edit Mod: plaats voortaan even [url ]-tags om je link heen. Zie helpfunctie
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-4-2005 21:09
* houdt haar hart vast bij de gedachte aan al dit gepruts *

Sorry hoor, maar vragen a-la moet-de-truss-bovenop-of-onderaan die balk, denk je nou echt dat wij daar vanaf hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
En STEL dat die balk het houdt, dan gaan we er zeker een paar meter truss aanhangen met wat spanbandjes van "me pa"?

Een scholier zonder verstand van rigging, laat staan van de wet- en regelgeving hieromtrent, en een conciërge die samen een lichtshow gaan ophangen, ik vind het ronduit gevaarlijk. Ik kan je niet dwingen om naar me te luisteren (hoewel, ik kan dit topic gewoon op slot gooien als we op deze manier aan het hobbybobben gaan), maar bel nou gewoon een professioneel bedrijf en laat het door hen regelen.
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
11-4-2005 21:22
je hebt wel gelijk mijn excuus er voor maar elders wordt het gewoon 2 windup stands op het podium trus er op en klaar want om dat op de balk te gaan zetten moet je ook weer materiaal gebruiken dus tja dan maar gewoon op d emanier zo als het moet

Greetz Ben
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
11-4-2005 21:44
op de manier waarop het moet lijkt me ook het beste razz :p
exit night into LIGHT
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
12-4-2005 12:48

LJ-Dydo schreef:

je hebt wel gelijk mijn excuus er voor maar elders wordt het gewoon 2 windup stands op het podium trus er op en klaar want om dat op de balk te gaan zetten moet je ook weer materiaal gebruiken dus tja dan maar gewoon op d emanier zo als het moet

Greetz Ben
Er is niet 1 manier waarop het moet.
In dit geval zijn er meerdere mogelijkheden om het veilig te doen.
Zelfs met een trussje met 2 simpele wind-ups zit je gebonden aan regels.
- Kan het publiek onder de truss komen of niet?
Je hebt het wel over ''dan maar zoals het moet''
Leg mij dan eens uit:
Hoe moet het dan? sneaky :V
Welke Vf neem je in acht en waarom?
Welke truss-overspanning ga je gebruiken met welke truss en welke statieven?
Enz...
Darth Crossfader
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
12-4-2005 16:45
2 x bewerkt. Laatst door LJ-Dydo op 12-4-2005 17:04
ook een goeie ja sneaky :V
nouw al ik het op de manier doet zoals hij (denk meestal gebruikt word) komen er geen mensen er onderdoor alleen men die op de podium komen ik zelf en de DJ en misschien nog een leraar maar goed.
ik neem gewoon een 6 meter trus en de belasting probeer ik ook gewoon minimaal te houden dus niet alles er op zetten
en vragen aan de verhuurde hoeveel de truss aan kan en de windupstands hoeveel die aan kunnen met z`n tweeen etc
maar ga ik het op de balk zetten dan doen we / proberen we het op zo veilig mogelijke manier de trus per deel op zetten
dus het eerste deel op de balk ondersteund door bijv een windupstand dan de tweede ook weer en zo verder en dat met dan zo`n 6 man maar ik het na gedacht en het zou kunnen of op andere manier .
maar ik denk dat er vellen zullen zijn die zeggen dat het dan gevaarlijk is of wat dan ook en ik geef ze dan wel deels gelijk in ashamed :$ shut up :X maar hoe zet je dan op die hoogte de lampen er aan bijv een moving head want die zijn best zwaar (maar bijv een par is niet erg) maar goed het zijn leuke ideeën (op sommige na dan )maar eerst het bedrag nog!!!!
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-4-2005 16:47
sad :(
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
12-4-2005 17:08
btw weet iemand misschien een leuke tema of naam voor het feest want de naam rock party is ook leuk maar denk niet dat er dan veel zullen komen (zeggen ze)

alvast bedankt happy :)
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
12-4-2005 17:24
en harmen met sylvia wink ;)

ag iedereen die nooit gecowboyd heeft gooie de eerste steen laugh :D , maar dit? ik zou serieus vraagtekens zetten bij zowel je organisatietalent alswel bij je carriere als rigger, absoluut niet om je af te kraken maar als ik jouw was zou ik eerst veilig wat ervaring opdoen (ergens anders dan bij je concierge)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-4-2005 17:32
Ik heb de indruk dat LJ-Dydo alleen maar leuke ideetjes van ons wil horen, inclusief de kosten, die natuurlijk zo laag mogelijk moeten zijn. Welnu: ideeën kun je opdoen in de vele fototopics die dit forum rijk is, van grote Cyberdanceshows tot bescheiden drive-inverlichting, dus ik zou zeggen ga daar eens kijken.

Wat het kost? Nogmaals: bel een lokale verhuurder op en vraag een offerte aan.

En nou moeten we ook nog een thema en een naam gaan verzinnen?

Basisvoorwaarden en veiligheid zijn kennelijk niet zo interessant voor LJ-Dydo, daar bazelt-ie gewoon wat over- en omheen. Het is geprobeerd. Geef mij één reden om dit topic niet dicht te gooien.

Terug naar forum Afgesloten topic